Gjest Paff Skrevet 27. august 2003 #21 Skrevet 27. august 2003 Jeg er litt mer åpen enn jeg egentlig hadde planlagt og må innrømme at jeg er litt redd for at noen jeg kjenner skal "oppdage meg"! JA - DA VIL JEG VITE OM DET!! Jeg skriver ikke løgn og fanteri, så det gjør ikke noe sånn sett, men jeg vil ha KG for meg selv - som mitt fristed...
Gjest Coolaid Skrevet 27. august 2003 #22 Skrevet 27. august 2003 Ja jeg utleverer ikke meg seg selv slik at noen vil kunne gjenkjenne meg. det er jo ofte noen mennesker som kjenner en riktig godt og derfor vil finne ut hvem men er dersom man røper for mye personlige ting. Å levere andre kunne jeg ikke tenke meg engang.
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2003 #23 Skrevet 27. august 2003 Jeg har kjent igjen Suzy, så er det sagt :D Jeg har valgt å være relativt anonym her inne, nettopp på grunn av en del ting jeg ønsker å kunne skrive om. Det er enkelte sider ved mitt liv jeg skriver om som jeg knapt har delt med noen andre enn min mann i RL. Det er likevel så viktige deler av livet for meg at jeg gjerne anonymiserer meg på forumet for å kunne skrive åpent. Jeg tror nok barna (ok... ungdommene da) mine har lært noe om mutter'ns sexliv gjennom å lese på KG, men så lenge jeg skriver som jeg gjør er det helt OK. Kanskje bedre enn om jeg hadde fortalt om det... Da jeg kjente igjen Suzy sto det helt klart for meg at jeg skulle gi meg til kjenne. Jeg har ingen ting å skjule for henne, og har heller ingen problemer med det hun har fortalt om sitt liv. Det ville nok være vanskeligere å vite uten å si noe om det...
Gjest Starya Skrevet 27. august 2003 #24 Skrevet 27. august 2003 Jeg er blitt avslørt to ganger (som jeg vet om), og det kan jeg leve med.
*Lillian* Skrevet 27. august 2003 #25 Skrevet 27. august 2003 Jeg er veldig åpen her (litt for åpen vil kanskje noen si), men jeg har også deltatt på treff og har blitt kjent med flere gjennom KG som jeg har kontakt med IRL. Gjør meg overhode ingenting. Hvis noen skulle kjenne meg igjen så vil jeg vite! - men jeg skriver ikke noe jeg ikke kan stå for, og jeg har valgt å skrive så personlig som jeg gjør selv. For meg er KG et fristed, og et sted jeg har fått flere nye flotte bekjentskaper gjennom! Det som er så flott med KG (for meg iallfall) er at jeg forteller også de dårlige sidene ved meg selv, jeg er åpen og forteller om hvilket miserabelt liv jeg til tider lever, likevel er det folk som liker meg og som etterhvert har blitt IRL-venner her. Det betyr at de er mennesker som faktisk liker meg for den jeg er, med både mine lyse og mørke sider! :D Helt greit synes jeg.. Hva så om folk vet jeg liker å svelge? Jeg er jo ikke alene om det (tror jeg) Lillian *mister mer og mer av anonymiteten sin*
Gjest Cruella Skrevet 27. august 2003 #26 Skrevet 27. august 2003 Velger å være anonym i enkelte tråder, ikke fordi jeg ikke vil ødelegge "imaget" mitt her, men en del ting deler jeg ikke med venner engang, så det hadde ikke vært ok å bli gjenkjent. Nå føler jeg at jeg kan forsvare og dele det jeg har fortalt om meg selv med fullt navn (Lisa-Beth er mitt ordentlige navn).
Gjest dorian Skrevet 27. august 2003 #27 Skrevet 27. august 2003 > Det betyr at de er mennesker som faktisk liker meg for den jeg er, med både mine lyse og mørke sider! Det gjør vi! Veldig godt sagt, Lillian. Dine mørke sider utfyller dine lyse sider, og gjør deg til en ekte og hel person Ellers skjønner jeg godt de som vil være anonyme, og må kanskje legge til at de jeg vet hvem er ikke kjenner meg i RL. Lite, men viktig, point. Hvis man kjenner igjen noen av RL-venner her inne MÅ man selvfølgelig si i fra til dem, beklager hvis noen misforsto der. dorian
Gjest Malena Skrevet 28. august 2003 #28 Skrevet 28. august 2003 Merker meg at det er veldig mange som skriver at de står for alt de sier her. Selvsagt gjør vi det - hvis vi ikke sitter her og dikter flatt, da. Men det er en veldig stor forskjell på å stå for det man skriver her og det at kollegaer, naboer, venner eller familie leser hva man skriver og da konfronterer oss med det. Akkurat DET tror jeg ikke så mange er forberedt på. Da spørs det om det var så veldig kjekt at tante vet at man svelger sæden, om datteren får høre at man har hatt forhold på si eller kollegaen får høre at man er drittlei jobben, etc. etc. En ting er å bli kjent med nye mennesker her - de kjenner man ikke fra før og da føles det ikke så farlig å fortelle noe man ikke har fortalt sine nærmeste venninner engang. Jeg vil ihvertfall påstå at det er noe helt annet om folk som har kjent deg fra langt tilbake i tid plutselig får vite veldig intime detaljer. Jeg liker ikke å vite slike ting om mennesker i min nærhet - et sted går liksom grensen for hva som er privat og hva man deler med andre. Ingen av oss kan vel med hånden på hjertet si at det er helt greit at hele jobben hadde visst hvor ofte vi har sex og hvordan man lettest får orgasme. Derfor har jeg ikke forståelse for de som sier at de står for alt de skriver her. I såfall måtte det vært om man kun skrev om hvilken maling man hadde på veggene eller når man begynte med grøt til babyen sin. Dersom man overhodet ikke bryr seg om hvor mye av privatlivet man deler med andre - da mangler man endel sperrer som alle mennesker burde ha.
Gjest Vanessa Skrevet 28. august 2003 #29 Skrevet 28. august 2003 Da jeg registrerte meg her og begynte å skrive, bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle skrive noe som jeg ikke kunne ha sagt til vennene mine eller stått for IRL. Det synes jeg er en grei regel å ha. Intime, personlige detaljer holder jeg altså for meg selv. Jeg ville heller ikke synes det var noe særlig å gjenkjenne en venninne her inne og få vite at hun foretrekker doggystyle etc. Jeg er også klar over at jeg har lagt ut såpass mye detaljer at jeg fort kan bli gjenkjent, og det er ikke noe problem. Det er utrolig hvor lite som egentlig skal til for å finne ut hvem folk er i dette lille landet, selv uten å prøve på det engang. Men, blir jeg gjenkjent hadde det jo vært hyggelig å bli gjort oppmerksom på det uansett.
Bokalven Skrevet 28. august 2003 #30 Skrevet 28. august 2003 Hvis noen her vil finne ut hvem jeg er, så er det en smal sak å finne det ut. Jeg skriver uansett ikke noe hemmelig her inne, som jeg ikke kunne sagt under mitt "vanlige" navn. Nicket jeg bruker her er uansett et nick jeg bruker overalt ellers.
Suzy Skrevet 29. august 2003 #31 Skrevet 29. august 2003 Derfor har jeg ikke forståelse for de som sier at de står for alt de skriver her. Dersom man overhodet ikke bryr seg om hvor mye av privatlivet man deler med andre - da mangler man endel sperrer som alle mennesker burde ha. Klart jeg bryr meg om hvor mye av privatlivet jeg deler med andre, men det av privatlivet jeg gir ut her kan jeg dele med (omtrent) hvem som helst. Det betyr ikke at jeg mangler sperrer, det betyr at jeg er sunn og stolt av meg og mitt :D Suz
Kristian (71) Skrevet 29. august 2003 #32 Skrevet 29. august 2003 Jeg vet også hvem jeg er (ref. overskriften) Så om noen har gjenkjent meg kan de spare seg bryet, jeg er fullstendig klar over hvem jeg er selv
*Lillian* Skrevet 29. august 2003 #33 Skrevet 29. august 2003 Det gjør vi! Veldig godt sagt, Lillian. Dine mørke sider utfyller dine lyse sider, og gjør deg til en ekte og hel person :D :oops: :D :D *klemme Doriansen* Det var veldig snilt sagt av deg :blunke: Lillian
Mitsi Skrevet 29. august 2003 #34 Skrevet 29. august 2003 Det handler ikke bare om å stå for det en skriver. Jeg står også for det jeg skriver, men jeg vil ikke at andre skal gjenkjenne meg likevel. Jeg kan godt skrive om problemer i forholdet etc, fordi det er ting som alle har, og som man ikke trenger bli gjenkjent på (om en ikke er for detaljert da) Kvinneguiden er mitt fristed, jeg skriver ikke mye (men leser desto mer), men vil likevel ikke at noen skal vite at jeg er her. Derfor vokter jeg meg vel for å være for detaljert om lett gjenkjennelige ting. Jeg startet for 10 min på et helt ufarlig innlegg, hadde med helt dagligdagse ting å gjøre, men sletta det. Fant hvis jeg skrev det innlegget, ville det være veldig lett å gjenkjenne meg, om noen jeg kjenner leste det. Når det gjelder treff etc, vil jeg påstå det er noe helt annet. Hadde jeg møtt opp på treff, og alle var ukjente, ville det ikke føles som om miste identiteten. Det ville ikke være personer som kjente meg, og jeg skulle ikke omgås dem noe særlig likevel. Ellers er jeg nok litt redd for å miste anonymiteten min, og vil gjerne vite hvis noen gjenkjenner meg.
Ursula Skrevet 31. august 2003 #35 Skrevet 31. august 2003 Det er viktig å tenke over både hva man sier om seg selv og andre. Viktig å tenke over at dette er internet og tilgjengelig for alle. Og jeg skal skrive under på at det er særdeles lite festlig å ta noen som som står en veldig nærme i å legge ut særdeles personlige opplysninger om en selv og andre som står både meg og vedkommende nærme. Og når man da i ettertid blånekter for at dette var det vedkommende mente, men kommer med en drøss med tåpelige bortforklaringer om noe jeg faktisk har lest selv og som gikk på meg som person og mitt liv, da har man store problemer med å legge slike ting bak seg og late som ingenting. Så en aldri så liten oppfordring..om du MÅ skrive noe mindre hyggelig/personlig om en person så vær klar over at vedkommende faktisk kan skjønne at det er deg han/hun mener, og at ikke alt bør legges ut i full offentlighet på internet..........
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå