Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Satt å tenkte på hvordan pengesystemet og bankort vil være i fremtiden og tenkte kanskje at det ikke finnes penger i fysisk form, men at alt går via fingeravtrykk og kanskje en kode i stedenfor bankkort. Men ville dette fungert tror du? Ville det vært en bra måte eller hadde det bare blitt rot?
Bellatrix Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Det blir surr den dagen bankene streiker eller det blir kræsj i systemet på et vis. Jeg husker da det var bankstreik (eller var det bare kanskje?) og alle hamstret kontanter. Uten mulighet til å betale kontant har heller ikke bankene streikerett for da vil ingen få handlet noe. Det har jo også hendt at en automat har slukt kortet ved en feil. Hvis man da ikke har tilgang på kontanter mens man venter på å få det tilbake må man leve fattigslig hvis man ikke engang kan bruke kontanter. Jeg tror et kontantfritt samfunn er en dårlig idé.
gbnj Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 Satt å tenkte på hvordan pengesystemet og bankort vil være i fremtiden og tenkte kanskje at det ikke finnes penger i fysisk form, men at alt går via fingeravtrykk og kanskje en kode i stedenfor bankkort. Men ville dette fungert tror du? Ville det vært en bra måte eller hadde det bare blitt rot?Veldig vanskelig å skjule hva man kjøper/hvor ol. men ingen snille mennesker har noe å skjule
Max Magnus Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 (endret) Satt å tenkte på hvordan pengesystemet og bankort vil være i fremtiden og tenkte kanskje at det ikke finnes penger i fysisk form, men at alt går via fingeravtrykk og kanskje en kode i stedenfor bankkort. Men ville dette fungert tror du? Ville det vært en bra måte eller hadde det bare blitt rot? Den dagen gleder jeg meg til! Død over fysiske penger. I dag har vi løsninger på alle problemer som måtte oppstå dersom det skulle skje noe med bankene eller tilkoblingen dit. Jeg bruker aldri fysiske penger og har heller ikke hatt noen problemer med det... Endret 19. desember 2009 av Max Magnus
Gjest Gjest_jente25_* Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Litt off topic, men jeg tenkte kun èn ting etter å ha lest start-innlegget, og det var "for en UTROLIG uinteressant problemstilling...!!". Morsomt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå