Gå til innhold

Hvor mange seksualpartnere har du hatt...?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det greit å spørre om hvor mange seksualpartnere en potensiell ny kjæreste har hatt for på den måten å unngå, eller i alle fall å redusere sjansen for eventuelt fremtidige uønskede overraskelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan jo alltids spørre (helst ikke alt for tidlig i forholdet da).

Men man får jo aldri vite om vedkommende faktisk sier sannheten..Så etter min mening er det kanskje like greit å la temaet ligge.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hvorfor vil du vite det? Hva skal du gjøre med den informasjonen?

Det kunne virkelig ikke brydd meg mindre hvor mange sexpartnere kjæresten min har hatt før meg. Det eneste som er viktig for meg, er at vi passer sammen seksuelt, og at vi har et deilig sexliv.

Hvis han plutselig skulle begynne å spørre om hvor mange jeg har hatt før han, hadde jeg lurt fælt på hvorfor.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet
Er det greit å spørre om hvor mange seksualpartnere en potensiell ny kjæreste har hatt for på den måten å unngå, eller i alle fall å redusere sjansen for eventuelt fremtidige uønskede overraskelser?

Lurte litt på hva mener du egentlig med det som er utheva? Sykdommer? Kompiser/venninner har hatt sex med den potensielle kjæresten før? At h*n er venn med personer h*n har hatt sex med?

Å spørre syns eg er heilt greit, men det betyr ikkje at man får ett svar eller oppgitt korrekt antall uansett.

Eg hadde ikkje svart, og heller ikkje spurt. Vil ikkje vite, og syns ingen har noe med hvor mange eg har hatt sex med (ikkje at det er så veldig mange).

Skrevet

Du kan jo alltids spør, dersom du virkelig har ett behov for å vite det. Enten har du møtt en som deg, som mener det er viktig å vite slike ting, og da får du ett svar, eller du har møtt ei som skammer seg over fortiden sin og dermed lyver om den for deg, eller du møter ei som ikke helt skjønner poenget med spørsmålet og gir deg svar som "det skjønner jeg ikke helt hvorfor du spør om, hva gir den informasjonen deg?" og som samtidig blir skeptisk til deg som potensiell partner fordi du kanskje har ett helt annet syn på fortid, nåtid og fremtid en hva hun selv har, og dermed automatisk blir litt skeptisk til folk som virker litt for opphengt i hva som har vært på områder han egentlig ikek har noe med. ;)

Jeg tilhører siste gruppen, ville aldri gitt ett tall, og hadde trengt en forklaring på hvorfor dette var vesentlig, med full åpenhet rundt diskusjonen. Tror jeg har opplevd å få det spørsmålet en eller to, og den gangen jeg husker, var fra en person som viste seg å være veldig forskjellig fra meg iforhold til hva han trengte utad fra en potensiell partner. Det spørsmålet var første spikeren i kista, og det behovet for å ha en partner han selv kunne være sikker på at alltid hadde de rette svarene (fra hans synspunkt) i alle tenkelige sammenhenger, var siste. Det dreide seg ikke om hva som var viktig for ham med meg alene, men at hans partner måtte ha en spesifikk fortid, en spesiell måte å være på ovenfor hans omgangskrets som han var nødt til å kunne kontrollere...

men igjen, dersom det spørsmålet ER vesentlig, så er det kanskje greit å stille det, for da ER vi kanskje ikke helt rett for hverandre... har litt for forskjellig fokus i hva vi ser etter hos en partner.

Hvorfor vil du vite det? Hva skal du gjøre med den informasjonen?

Det kunne virkelig ikke brydd meg mindre hvor mange sexpartnere kjæresten min har hatt før meg. Det eneste som er viktig for meg, er at vi passer sammen seksuelt, og at vi har et deilig sexliv.

Hvis han plutselig skulle begynne å spørre om hvor mange jeg har hatt før han, hadde jeg lurt fælt på hvorfor.

undertegner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...