Gjest 15 år Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Går det an å ha alarm ute? En sånn alarm som piper eller hyler når noen uvedkomne beveger seg inn på tomten? Bor i et hus som har hekk, men folk går gjennom hekken for å se seg rundt på tomten og rundt huset. Jeg synes det er ekkelt, spesielt når jeg er alene hjemme og jeg ser en person som "titter rundt hushjørnet fordi personen er "nysgjerrig"". Kan man ha utelys som slår seg på? Hva koster en eventuell alarm/lys og må man søke om å få det først? Det blir litt vanskelig å lage gjerde rundt tomten nå som det er snø, så noe annet som kan hindre hadde vært fint. Er det forresten noen lover som sier at privat eiendom er privat og at man ikke bare kan gå inn og se seg rundt uten å ha eiers medtykke? I tillegg til uvedkomne så kommer det av og til naboer som skal "se hvordan vi har det", og da går de rundt på tomten og glor. De slipper også løs hundene sine og lar dem drite i hagen vår. Foreldrene mine vil ikke ha et dårlig forhold til naboene, men jeg synes at noe må gjøres/sies fordi jeg synes ikke det går an å gå inn i hagene til folk uten at eier har sagt at det er ok.
Gjest Gjest_Sanna_* Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Jeg ville ihvertfall fått meg lys som gikk på med en gang uvedkommende nærmet seg .. tror nok det vil være en preventiv løsning, og den rimeligste. Hør med en elektriker hva en slik sensor vil koste.
Gjest 15 år Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Jeg ville ihvertfall fått meg lys som gikk på med en gang uvedkommende nærmet seg .. tror nok det vil være en preventiv løsning, og den rimeligste. Og om dagen? Det er noen som vandrer rundt når det lyst også- hva kan man bruke da? <.<
monkeyhub Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 Og om dagen? Det er noen som vandrer rundt når det lyst også- hva kan man bruke da? <.< Har samme problem som deg! Tror eg kommer til å installere et lys med bevegelsessensor. Det kommer til å duge nå på den mørkeste årstiden i alle fall, så får me håpa dei har lært leksa til våren kommer:) Folk er så nysgjerrige! Du kan evt høre med firma som leverer alarmer om de har noen gode råd å komme med.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Vi bruker et trådløst system på jobb fra Clas Ohlson. Forholdsvis billig og veldig bra. Mottakerene plugges rett i stikkontakten, meget bra signalstyrke, senderen står i inngangspartiet og mottakerene i forskjellige etg (murbygg). Den har både lys og lydsignal med volumkontroll. Jeg feks vil ha høy lyd på lageret, kantina lavere lyd og resepsjonisten vil bare ha blinkende uten lyd . Den ding dong lyden er ikke slik som de forferdelige forvridde greiene mange butikker har. Den er ganske behagelig. Du kan tilføye så mange sendere og mottakere du ønsker, og senderen (IR) er batteridrevet, justebar følsomhet og innslagsvinkel, batteriet varer ca et år med stor trafikk. Må stå under tak eller ha beskyttelseshette ute. Et genialt system.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #6 Skrevet 12. desember 2025 Jeg vet det er en eldgammel tråd, men den dukket opp da jeg søkte… Jeg ser at Sector Alarm har utendørskamera, men jeg ønsker å kunne lyse opp steder hvor tydeligvis noen går. Opplevde det i går og det ødela absolutt alt. Trodde jeg var trygg, men jeg har blitt veldig utrygg. Hva finnes av bevegelsessensorer med lys eller lyd som man kan sette opp selv? Anonymkode: e4cce...1b5
newman01 Skrevet 12. desember 2025 #7 Skrevet 12. desember 2025 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet det er en eldgammel tråd, men den dukket opp da jeg søkte… Jeg ser at Sector Alarm har utendørskamera, men jeg ønsker å kunne lyse opp steder hvor tydeligvis noen går. Opplevde det i går og det ødela absolutt alt. Trodde jeg var trygg, men jeg har blitt veldig utrygg. Hva finnes av bevegelsessensorer med lys eller lyd som man kan sette opp selv? Anonymkode: e4cce...1b5 Tenk om det fantes et nettselskap som var eksperter på søk på internett... Tidligere hadde vi AltaVista, Hotbot, Lycos og AskJeeves, i tillegg til norske Kvasir. Nå kommer man rimelig langt med Google. https://www.kjell.com/no/produkter/belysning-lamper/utendors-belysning/hagebelysning/luxorparts-led-lyskaster-med-bevegelsessensor-50-w-5750-lm-p65460? Dette er blant de billigste og enkleste. Med jordet støpsel, så eneste du trenger er en husvegg og stikkontakt Ellers har Philips Hue mye rart i smarthusverden Endret 12. desember 2025 av newman01 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #8 Skrevet 12. desember 2025 Hadde Claes Ohlssons arbeidslys med bevegelsessensor på siden av huset -funka fjell - ogsp mot katter. naboen ble lei av epleslangunger som tråkket istykker blomsterbedd på veg inn og ut av hagen - foreldrene syntes ikke det gjorde noe så han satte opp nødbluss - funka fjell- smalt en gang og ikke mer epleslang men er vel ikke helt lovlig.. Anonymkode: fef86...8f4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå