Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Jeg sitter her nå med de verste menssmertene jeg noensinne har kjent. Brukte evigheter på å få dusjet til morgenen i dag fordi jeg ikke klarte å stå oppreist i mer enn korte øyeblikk av gangen, har kastet opp, og er skikkelig svimmel. Har tatt to paracet og vurderer å ta et par til, men har dessverre ikke noe sterkere saker i hus. Finnes det noen "kjerringråd" som hjelper mot disse smertene? Orker ikke å ha det slik i hele dag!
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Ah...så denne litt sent, men iallefall: *Varme! Varmeflaske på magen/korsryggen/underlivet. *Sitt på do å bæsj ut alt. Ofte merket at jeg får verre smerter om jeg har avføring i tarmen. *Stå/sitt/ligg i dusjen og dusj varmt vann på magen/korsryggen/underlivet. *Masser rundt eggstokk-området med hendene, i sirkelbevegelser. *Masser/press på korsryggen med hendene. *sitt å "vugg" på rompa med knærne oppunder haka (sittende forsterstilling) mens du prøver å slappe av i underlivet. Dette er det jeg pleier å ta meg til hvis jeg har så ekstreme smerter at jeg nesten ikke klarer å holde ut til at Ibux'en har virket. (pleier å ta ibux istedet for paracet om jeg har).. Går det bedre nå, eller? Huff, er ikke noe godt dette nei....
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 Ah...så denne litt sent, men iallefall: *Varme! Varmeflaske på magen/korsryggen/underlivet. *Sitt på do å bæsj ut alt. Ofte merket at jeg får verre smerter om jeg har avføring i tarmen. *Stå/sitt/ligg i dusjen og dusj varmt vann på magen/korsryggen/underlivet. *Masser rundt eggstokk-området med hendene, i sirkelbevegelser. *Masser/press på korsryggen med hendene. *sitt å "vugg" på rompa med knærne oppunder haka (sittende forsterstilling) mens du prøver å slappe av i underlivet. Dette er det jeg pleier å ta meg til hvis jeg har så ekstreme smerter at jeg nesten ikke klarer å holde ut til at Ibux'en har virket. (pleier å ta ibux istedet for paracet om jeg har).. Går det bedre nå, eller? Huff, er ikke noe godt dette nei.... Må forresten legge til at jeg synes jeg får mindre menssmerter ved tampong enn med bind. Hvorfor, aner jeg ikke.. Men det slår ikke feil at smertene blir kraftigere om jeg skifter til bind. Om det har noe med at blodet samles opp utenfor kroppen i stedet for inni...slik at det blir klissete og kanskje endel psykisk i tilegg når man ser dette..og at de ytre delene av underlivet får blod på seg og reagerer annerledes enn ved tampong...jeg aner ikke. Synes det er rart.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 Naproxen jente..prøv det:-) Lykke til!
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Må forresten legge til at jeg synes jeg får mindre menssmerter ved tampong enn med bind. Hvorfor, aner jeg ikke.. Men det slår ikke feil at smertene blir kraftigere om jeg skifter til bind. Om det har noe med at blodet samles opp utenfor kroppen i stedet for inni...slik at det blir klissete og kanskje endel psykisk i tilegg når man ser dette..og at de ytre delene av underlivet får blod på seg og reagerer annerledes enn ved tampong...jeg aner ikke. Synes det er rart. Slik har jeg det også! Jeg har en teori om at sammentrekningene i underlivsmusklaturen kanskje blir svakere/mindre merkbare når man har en tampong inne, men vet ikke om det stemmer. Uansett merker jeg at krampe-smerter i underlivet blir mye sterkere når jeg bruker bind.
Gjest Ellen smedsrud Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Ha sex, og sørg for å oppnå orgasme! Det løser opp krampene i livmoren! Har du ikke en partner så fiks det selv!
Månestråle** Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Naproxen!! Det er det eneste som hjelper meg i allefall...
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Ha sex, og sørg for å oppnå orgasme! Det løser opp krampene i livmoren! Har du ikke en partner så fiks det selv! Det er det siste jeg tenker på når jeg ligger i fosterstilling pga smerter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå