Gjest Ea Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Beklager litt ekle detaljer. Skrev ett innlegg tidligere her om at jeg nettopp hadde tatt medisinsk abort hjemme. Nå har jeg litt panikk. Jeg fikk den første pillen forrige onsdag, og tok den siste pillen hjemme fredag. Alt gikk fint. Hadde det ganske vondt, men tok alle smertestillende jeg hadde fått, og det hjalp. Blødde mye, før det begynte å avta. Flottings. De siste 2-3 dagene nå har jeg hatt veldig vondt (spesielt fra ettermiddagen og utover kvelden/natten). Blødningene har avtatt fra mye til lite (ca. lik mensblødningene mine). Men nå kom det en stor (litt avlang, seig) klump! Jeg så ikke noe særlig på den, jeg fikk panikk. Den så helt svart ut. Herregud, jeg er redd. Hva...??
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Beklager litt ekle detaljer. Skrev ett innlegg tidligere her om at jeg nettopp hadde tatt medisinsk abort hjemme. Nå har jeg litt panikk. Jeg fikk den første pillen forrige onsdag, og tok den siste pillen hjemme fredag. Alt gikk fint. Hadde det ganske vondt, men tok alle smertestillende jeg hadde fått, og det hjalp. Blødde mye, før det begynte å avta. Flottings. De siste 2-3 dagene nå har jeg hatt veldig vondt (spesielt fra ettermiddagen og utover kvelden/natten). Blødningene har avtatt fra mye til lite (ca. lik mensblødningene mine). Men nå kom det en stor (litt avlang, seig) klump! Jeg så ikke noe særlig på den, jeg fikk panikk. Den så helt svart ut. Herregud, jeg er redd. Hva...?? Tror ikke du har grunn til å bekymre deg. Har ikke gått gjennom medisinsk abort, men kirurgisk for 3 måneder siden. Blødningene avtok etter ca en uke, men opplevde det samme som deg, riktignok ikke i like stor grad tror jeg. Anbefaler deg å ta kontakt med legen din, og fortelle hvordan det ligger an. Det kan være en sjanse for at du må ta en utskraping på sykehuset, men gi det litt tid og se det an. Det er jo ikke 100 % sikkert at alt kom ut etter at du tok pilla, så tror det er ganske normalt Men er ikke helt sikker. Opplevde også ganske store smerter etter 2-3 dager (mensensmerter), så lenge du ikke får feber og økt blødning så er det nok ingen fare.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Må bare få legge til at smertene jeg hadde, kom også på kvelden/natta.
Gjest Ea Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Så du tror ikke det er noe å bekymre seg over? Det var litt berlogiende å høre, tusen takk... Jeg vurderer å ringe gynekologisk sengepost da. De sa at jeg kunne ringe når som helst om det var noe. Jeg er bare 19, og jeg syns ALT med dette har vært helt grusomt. Fra og med jeg satt på venterommet, og til i dag. Smertene har ikke gjort meg noe særlig redd, men denne klumpen gjorde det. Den var helt SVART! Stor!
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Så du tror ikke det er noe å bekymre seg over? Det var litt berlogiende å høre, tusen takk... Jeg vurderer å ringe gynekologisk sengepost da. De sa at jeg kunne ringe når som helst om det var noe. Jeg er bare 19, og jeg syns ALT med dette har vært helt grusomt. Fra og med jeg satt på venterommet, og til i dag. Smertene har ikke gjort meg noe særlig redd, men denne klumpen gjorde det. Den var helt SVART! Stor! Nei, det tror jeg ikke, det er nok mer vanlig enn man tror:) Men ring sengepost for å være på den sikre siden, det er jo det de er der for, og du slipper å bekymre deg mer når du får svar Vet akkurat hvordan det føles, ikke noe moro!
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Etter all sansynlighet koagulert blod. Ikke farlig, bare ekkelt.
Gjest Gjest_Jentepusen_* Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Hei der... ville bare si at det er sikkert er koagulert blod som noen skrev i innlegget over... Jeg opplevde noe lignende i en mens periode for mange år siden.. Kjempe ekkelt... men sikkert ikke farlig.
iiis Skrevet 20. desember 2009 #9 Skrevet 20. desember 2009 (endret) - Endret 12. februar 2010 av iiis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå