Gå til innhold

Nordmenn er dumme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ikke noe nytt det, den generelle "mannen i gata" amerikaner er ikke smart! Glimrende video da, det er både til å le å gråte av!

Skrevet

Det har vel ingenting med å være dum eller smart å gjøre.

Uopplyst eller lite kunnskap er noe annet.

Skrevet

Jo, men når når en befolkning ikke blir opplyst gjennom skolevesenet, eller av egen interesse følger med i samfunnsbilde, på nyheter og aviser, så blir det ikke så smart.

Gjest Gjest_hmm_*
Skrevet

De var noen uopplyste mennesker der ja.. Men er det flere enn meg som reagerer på villigheten til å gå til krig mot diverse land?

Etter hukommelsen:

"Hvem burde vi gå til krig mot neste gang?"

"Korea!!"

"Hva er gale med Korea?"

"Their attitude!"

..og flere andre slike. I tillegg ble alle desse landene plassert i Australia :vetikke:

Skrevet

Jeg er helt enig i at Amerikanere vet lite, men jeg tror det har noe med skole sytemene der borte. Hvis en er rik får en god utdanning, visst en er fattig får en dårlig utdanning. Sies det i alle fall, men jeg har da sett hundrevis av rike amerikanere som er skikkelig thick :skravle:

Da jeg var i USA ble jeg spurt om Norge var en Stat i amerika :filer: Da jeg sa nei, spurte de om det var Canada eller Brasil. Og en venninne av meg ble spurt om hvorfor hun ikke var gul fordi Norge var i Asia.

Puhlease!

Gjest Gjest_Lise-Lotte_*
Skrevet

Synes egentlig ikke det er så rart at amerikanere og andre har liten kunnskap om lille Norge.

Vi reagerer på at endel amerikanere tror at Norge er hovedstaden i Sverie osv .. Men hvor mange nordmenn vet om alle amerikanske stater og hvilke de grenser til?

Vi er et lite miniputtland, bare New York har dobbelt så mange innbyggere som hele Norge. USA har passert 300 millioner innbyggere for lenge siden og selvom vi ynder å se på amerikanerne som dumme så har de faktisk et langt høyere utdanningsnivå enn vi her i Norge.

Skrevet
Synes egentlig ikke det er så rart at amerikanere og andre har liten kunnskap om lille Norge.

Vi reagerer på at endel amerikanere tror at Norge er hovedstaden i Sverie osv .. Men hvor mange nordmenn vet om alle amerikanske stater og hvilke de grenser til?

Vi er et lite miniputtland, bare New York har dobbelt så mange innbyggere som hele Norge. USA har passert 300 millioner innbyggere for lenge siden og selvom vi ynder å se på amerikanerne som dumme så har de faktisk et langt høyere utdanningsnivå enn vi her i Norge.

Det der er et teit argument som mange amerikanere bruker. Hvor mange amerikanere kan si alle delene til Australia og hvem de grenser til, liksom? Norge er tross alt et land, og man burde ha mer peiling enn at man tror Frankrike er hovedstaden i landet Europa, selv om ens eget land er stort. De fleste nordmenn vet hvor de fleste land er, noen rare land i Afrika vet jeg ikke om jeg hadde plassert rett på kartet, men utover det ville jeg ha klart å plassere alle sånn noenlunde ihvertfall. Og også mange av de amerikanske statene. Amerikanerne er bare så sneversynte at de ikke ser at det fins noe utenfor dems egne grenser.

Gjest Gjestpeis
Skrevet

godt poeng lise lotte, hvor mye vet vi europeere om usa?

Jeg hører sikkert til den gjengen som vet veldig lite om 'utlandet' generelt, men er god til å huske navn (byer, land etc), men har ofte null peiling på hvor/hvorfor samt forhold disse i mellom. for ikke å snakke om historie, der er jeg ganske blank foruten noen fragmenter som tilfeldig har festet seg.

- Hvor mange stater? Tror det er 51 eller 52.

- Jeg vet knapt forskjell på nord og søramerika. Hvor går grensen - har ikke peiling.

- Jeg kan sånn ca peke ut hvor New York ligger, hvis jeg har et kart.

- Jeg kan finne Texas (har hatt kalkulator fra Texas Instruments :)

- Canada, er det en del av USA? Jeg er usikker. Alaska, likeså.

- Hva er hovedstaden i USA, aner ikke (nå fleiper jeg tror jeg).

- Politikk og historie - jeg er grønn så det rekker...(ikke bare når det gjelder USA....."mmmmurrica".

Gjest Gjestpeis igjen
Skrevet

....men spør meg hvor Gåslungen, eller Hakloa ligger i Nordmarka....

Skrevet
Jo, men når når en befolkning ikke blir opplyst gjennom skolevesenet, eller av egen interesse følger med i samfunnsbilde, på nyheter og aviser, så blir det ikke så smart.

Man må stimuleres til kunnskap av noen eller noe.. det kommer ikke av seg selv. Eller veldig sjeldent i alle fall. Mennesket som art er ikke særlig smart! :enig:

Skrevet

Jeg hører sikkert til den gjengen som vet veldig lite om 'utlandet' generelt, men er god til å huske navn (byer, land etc), men har ofte null peiling på hvor/hvorfor samt forhold disse i mellom. for ikke å snakke om historie, der er jeg ganske blank foruten noen fragmenter som tilfeldig har festet seg.

- Jeg vet knapt forskjell på nord og søramerika. Hvor går grensen - har ikke peiling.

- Politikk og historie - jeg er grønn så det rekker...(ikke bare når det gjelder USA....."mmmmurrica".

Det er 50 stater

Nord Amerika er USA og Canada

Canada er et eget land.

Washington DC er hovedstaden

Skrevet
Man må stimuleres til kunnskap av noen eller noe.. det kommer ikke av seg selv. Eller veldig sjeldent i alle fall. Mennesket som art er ikke særlig smart! :enig:

Mennesket som art er ikke særlig smart? Lurer litt på hvilken skala du bruker her, romfarende-marsboer-skalaen? Blir litt for dumt å kalle den mest intelligente arten vi vet ekisterer for lite smart...

Skrevet
Mennesket som art er ikke særlig smart? Lurer litt på hvilken skala du bruker her, romfarende-marsboer-skalaen? Blir litt for dumt å kalle den mest intelligente arten vi vet ekisterer for lite smart...

Til å være de mest intelligente er vi ikke særlig smarte

Skrevet

Nå er nok ikke denne videoen en helt ærlig fremstlling. De har nok spurt langt flere mennesker enn de som var med på denne videosnutten, det var nok bare de dummeste som fikk være med.

Men jeg tror nok at man rent generellt kan si at gjennomsnitts Amerikaneren er ganske uopplyst om verden rundt seg.

Skrevet
Det er 50 stater

Nord Amerika er USA og Canada

Canada er et eget land.

Washington DC er hovedstaden

Du vet at Mexico også er et land i Nord-Amerika sant?

Skrevet (endret)

Nå er det vel heller ingen som har påstått at Nordmenn generelt er så voldsomt smarte heller. Jeg kan svare på alle de spørsmålene og innrømmer at jeg ville sett ned på landsmenn som ikke gjør det.

Endret av Question
Gjest Gjest_Lise-Lotte_*
Skrevet
Nå er det vel heller ingen som har påstått at Nordmenn generelt er så voldsomt smarte heller. Jeg kan svare på alle de spørsmålene og innrømmer at jeg ville sett ned på landsmenn som ikke gjør det.

Nei, kanskje ikke - men nordmenn elsker å fremstille amerikanere som idioter.

Og nordmenn har lett for å tro at alle vet hvor Norge ligger, hvilke land vi grenser til, hvilke hav, osv ... Men fakta er at så og si ingen nordmenn kan si navnet på alle statene i USA, plassere de på kartet eller si hvem de grenser til.

Skrevet

Og nordmenn har lett for å tro at alle vet hvor Norge ligger, hvilke land vi grenser til, hvilke hav, osv ... Men fakta er at så og si ingen nordmenn kan si navnet på alle statene i USA, plassere de på kartet eller si hvem de grenser til.

Jeg kjenner flere som kan det.

Skrevet

Jeg kan navnet på alle statene i USA! Og jeg vet hvor de er også. Men selvfølgelig er ikke dette ett krav. Bare vi hvet hva som er et land og hvilket kontinent det ligger på er det bedre enn hva Amerikanerene vet :skravle:

Da jeg var der spurte de meg mange utrolig teite spørsmål. Som om vi hadde bil, TV eller Telefon. Og da jeg svarte ja vi er ikke amish, så var det en som turte å si at vi fikk de produktene Amerikanere var ferdig med. Snakk om å være dum i hode. Husker vi skulle ha et prosjekt og min gruppe fikk tema "republikk" så de valgte sitt eget land fordi det var det eneste de kom på og prøvde å lage en power point, men de fikk det ikke til fordi de ikke hadde data-kunnskaper. Jeg sa at jeg visst hvordan man skulle gjøre det, men de lot meg ikke hjelpe fordi da hadde jeg bevist at en utlending fra Norge var mer teknisk enn de og det kunne ikke de ha noe av.

Dessuten trodde de at USA hadde vunnet alle krigene de hadde vært med i hehe. De ble drit forbanna da jeg sa at dette var tull. Tapte de ikke i vietnam ellerno?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...