Gå til innhold

Annas bok

:-) anna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Boknerd er nok rette ordet ja.... :oops:

Jeg er ikke helt ferdig med systemet mitt enda... men det nærmer seg... Er jo så koselig jobb da... kan sitte i lange stunder i sofaen og bare se på bøkene og vurdere om kanskje de og de bøkene burde ha vært flytta litt på...

Men jeg er altså ikke helt ferdig for jeg har faktisk ikke funnet alle bøkene mine en gang. (Så jeg vandrer hvileløst omkring som et gjenferd mens jeg leter etter de siste kassene.)

Men systemet så langt: bøker av samme forfatter står naturligvis sammen - dessuten er bøkene til en viss grad sortert etter tema:

*Forfatter-biografier

*Andre biografier

*Krimbøker

*"Rasende festlig-bøker"

(Per Inge Torkelsen, Are Kalvø.. typisk julegaver) *1001 natt, Snorre og Eventyrbøker

(Asbjørnsen/Moe, Br. Grimm, H.C Andersen) står *Barnebok-klassikerne (som står i nest nederste hylla slik at barn kan få tak i dem)

*Leksikon og ordbøker.

Det jeg fremdeles jobber med er plasseringen av de vanlige romanene... prøver å plassere relativt samtidige sammen. Og så har jeg satt noen typiske kvinneforfattere sammen, og der står Bjørg Vik ved siden av Amalie Skram.

I tillegg har jeg som mål at bøkene skal stå relativt estetisk. (IKKE opp/ned, og sortert etter høyde og om mulig farge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som er oppe med barn sånn i åttetida påsøndagsmorgen. Det var så lite action her inne at jeg endte med å rydde i dagboka.

Nå har jeg laga ei egen bok for Anna og Samuel. Tror det blir letttere å dikte på historien i en egen bok.

Men pokker heller om jeg får fiksa url-en :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I dag må jeg bare få blåse ut om en dame jeg av og til samarbeider med.

Bir så frustrert over måten hun behandler andre på... Og i dag har jeg jobbet sammen med henne. Grøss og gru.

Blir så sliten i hodet mitt. I tillegg til at hun er veldig respektøs overfor andre og forventer at man skal stille opp på hennes minste vink, så har hun en egen evne til å utsette alt som kan utsettes til siste liten... fordi hun liker rushet av å få dårlig tid tydeligvis. Når alt er gjort så er hun i strålende humør fordi "vi greide det denne gangen også" mens jeg er helt pumpa av å måtte gjøre alt på en gang siste halvtimen.

sånn det var det... ferdig utblåst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så glad i dag. Så veldig, veldig glad.

Og det er helt på sin plass også!!

Skal fortelle mer senere....

men jeg måtte bare få sagt det.

Er forresten også glad for at jeg fant frem til denne nettsida her for et års tid siden. Hadde det strålende på pizza-spising i går. Sammen med fantastiske folk som jeg ikke hadde kjent om ikke det var for KG.

Jeg liker dere jeg... ikke bare pizza-spiserne, men også dere andre rundt om i landet som jeg egentlig ikke kjenner annet enn her.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Så bra at du er glad! Det er alltid så deilig å lese i andres dagbøker at de har det bra - da kjenner jeg at jeg smiler litt ekstra jeg også!!

.. men hvorfor er du så glad, da??? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!!!!

Så tynn du er blitt!!!

Så kult at du også er her. KG er kjempestas. Og når du også er her blir det naturligvis berre enda kulare... Johooo :danse:

No blei eg glad!!! Mykje smiling på meg for tida.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe:

Veldig koselig ja, skal tru om ikkje ej med skal ta meg litt meir tid her inne!!!! Liker spesiellt godt alle smilefjesa :roll:

Stoooor klem, og ej e no glad ej med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En snikleser hilser på.. :vinke:

Liker dagboka di veldig godt! Gleder meg til fortsettelsen om Anna og Samuel :D Du skriver godt.

Ha en fin helg. :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig Arwen!! Skal skjerpe meg og skrive litt mer snart.

Det er så deilig at det er fredag. Skal bruke helga til å feire enda meir bursdag. Får besøk av både venner og familie så i kveld er det vel best å bake ny sjokoladekake... :-)

Men må jobbe litt til først da... Kan ikkje gå fra jobb før klokka 1730 i dag. Men eg har fri på mandag og tirsdag, så då skal eg ta på meg grilldressen eg ikkje har og vaske huset skikkelig til påske... :ler:

I allefall på mandag. Tirsdag skal eg desverre i begravelse. Det er mor til ei venninne av meg som er død. Veldig triste greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til går ikke alt som det skal. I dag skulle vi egentlig reist på ferie, og hatt det hyggelig. I stedet fikk vi telefon om at min 80 år gamle svigerfar er lagt inn på sykehus. Heldigvis kom broren hans innom og fant ham liggende på golvet. Uff... håper inderlig at alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg må skrive litt om hva som skjer inne i hodet mitt for tida. Hadde egentlig tenkt å holde det "hemmelig" litt til, men jeg merker at jeg trenger en ventil. Dette er ikke noe jeg snakker om i min virkelige verden enda. Så da får jeg skrive om det her i stedet for.

Jeg er gravid... sju uker på vei... og kjempeglad for det. Ønsker meg veldig dette barnet også. Men nå er jeg så engstelig fordi jeg har hatt noen veldig små blødninger siden i går ettermiddag. I dag var vi jo på sykehuset og besøkte svigerfar, så da benytta jeg sjansen til å ta meg en tur på legevakta. Legen mente at ettersom det var så lite (hadde jeg vært litt svaksynt hadde jeg ikke sett det på papiret en gang... men ettersom jeg derimot er lettere overforsiktig når det gjelder dette så ser jeg det tydelig.) så var det ganske sikkert ingenting å bekymre seg over.

Lett for han å si... jeg er en horomonbombe i ferd med å eksplodere... Nå for tiden er alle følelser sterke (så vær så snill å tilgi meg litt om jeg høvler ned noen her inne...)

Har vondt i magen av engstelse...

selv om jeg vet at det var slik sist også...og selv om jeg vet at det uansett ikke er noe jeg kan gjøre.

Jeg vil bare så gjerne at dette skal gå bra.

Og jeg er så sliten av å være redd. :cry:

Svigerfar var heldigvis bedre... nå må vi bare sørge for at de ikke finner på å skrive ham ut i påska. Han er en gammel mann og bor alene i en by der ingen av barna bor. I tillegg bor han i en leilighet i tredje etasje uten heis. Han falt i leiligheten sin og kom seg ikke opp igjen... det var abre flask at broren hans kom innom... da hadde han ligget på golvet i fire timer med en bokhylle, som han rev ned i fallet, delvis over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Oi! Gratulerer så mye! Det var morsomt å lese - selv om jeg må innrømme at det var den aller første tanken som slo meg da jeg så at du var så glad... Kanskje jeg er bittelitte granne synsk? Litt ytterst i lilletåa?

Så koselig!!

.. må innrømme at jeg ikke er så vel bevandret i dette, men er det ikke vanlig med litt småblødninger? Og hvis legen ikke er bekymret, så skal vel ikke du heller være det??

Så leit med svigerfaren din, jeg krysser alt jeg har for at det ordner seg!!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Imari

Det går nok bra med Svigerfar ser heldigvis slik ut.

Det går sikkert bra med meg også, men det er så vanskelig å tørre å slappe av på det. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt bedre i dag. Ikke fullt så engstelig, men det er ikke no koselig å være redd for å gå på do.

Må bare holde ut og satse på at dette går bra. Om det ikke går bra så er det jo ikke noe jeg kan gjøre med det... men jeg håper så inderlig.

Svigerfar er heldigvis bedre.

Og i morgen reiser jeg oppover. Skal bli godt å komme til min øy i havet igjen. Tror jeg trnger litt ro og sjelefred nå.

En eldre dame jeg er glad i fikk vite at vi skulle ha barn i går. Hadde egentlig ikke tenkt å si det, men hun var med til sykehuset, og ettersom jeg da skulle på legevakta så ble det sånn.

På vei tilbake lente hun seg plutselig frem i bilen og tok meg på skulderen. "Du får ei jente" sa hun. Hun visste det bare sa hun... og hun er en dame som bruker å ha forutanelser.

Det hadde jo vært koselig da, men det viktigeste er igrunn at det blir et barn, og at alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...