Gå til innhold

Annas bok

:-) anna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde med håndarbeid, men så sklei det jammen ut. Nå er det sjelden at vi har med noe. Vurderer å lære meg å strikke slik at jeg har noe å henge fingrene i på syklubb.

Mest prat da... Og venninnekveld. Det er jo det som er koselig med det. Og jeg synes vie er blitt veldig nære etterhvert. Flotte damer altså!! Også har vi en hellig regel om at det som blir sagt i syklubben blir i syklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok Dr Phils personlighetstetst i dag...

"I scored 40 on Dr. Phil's personality test

Others see you as sensible, cautious, careful and practical. They see you as clever, gifted, or talented, but modest. Not a person who makes friends too quickly or easily, but someone who's extremely loyal to friends you do make and who expect the same loyalty in return. Those who really get to know you realize it takes a lot to shake your trust in your friends, but equally that it takes you a long time to get over it if that trust is ever broken. "

Mye sant i dette igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Hei Anna! Er rundt og hilser på naboene mine.. :) Ble helt fanget av historien du begynner med, gleder meg til å lese fortsettelsen. Liker det du skriver ellers også. Ser frem til å bli bedre kjent med deg! Men nå starter Farmen.... Ha en fin helg! Hilsen Camelia.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Camelia

Ja altså, bare meg igjen.. ;) Nå har jeg skumlest meg gjennom dagboka di, her likte jeg meg! :) Men lurer da på en ting... Blir det noe bokprosjekt på deg?? Da vil hvertfall jeg kjøpe boka!! Du skriver veldig bra! Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Camelia, så hyggelig med besøk!! :-D

Jeg har faktisk veldig lyst til å skrive bok. men jeg har jo hverken tid eller overskudd for tiden. Med små barn, ingen besteforeldre i nærheten, og en mann som er mye ute og reiser med jobben, er det jammen ikke så mye tid til å gjøre det jeg har lyst til.

Men nå ble jeg litt inspirert kjenner jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble i alle fall kjempefascinert over den Anna og Samuel-historien, og var ikke klar over at dne sto her fremdeles. Du skriver veldig godt - jobber du med skriving ellers også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er journalist, men ikke i VG da. :-D

Akkurat nå jobber jeg for øvrig ikke som journalist, men i et beslektet yrke. Skifta jobb i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Ja da forstår jeg det ikke er så lett å finne tid til skrivingen. Krysser fingrene da, for det hadde vært sååå moro med bok!!! 15 min om dagen...? :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg være kjempeeffektiv på jobb. Så jeg er bare såvidt innom her for å fortelle meg selv det. :-)

Også for å si at akkurat nå reiser sønnen min med fly til Ålesund helt alene for aller første gang. han skal besøke tanten og onkelen sin og mormor og morfar.

Er så spent på hans vegne. Også er jeg veldig stolt av ham!!! Kommer nok til å savne ham fryktelig til han kommer hjem på søndag. Lille gutten min som er blitt så stor!!

:gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også for å si at akkurat nå reiser sønnen min med fly til Ålesund helt alene for aller første gang. han skal besøke tanten og onkelen sin og mormor og morfar.

Er så spent på hans vegne. Også er jeg veldig stolt av ham!!!

Det går helt sikkert kjempefint! Våre reiser også oppover alene en gang eller to i året, og de var superstolte første gang de dro. Flyplassen er jo så liten der oppe også, så det er ikke noen fare for å rote seg bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk helt fint med sønnen. Han hadde savna pappan akkurat da flyet letta, men så hadde han blitt venner med en annen gutt som var like gammel og som også reiste alene. Men i dag hadde han våkna med feber!! Så nå lurer jeg veldig på om han kommer til å være frisk nok i morgen til at han kan komme med fly ned igjen helt alene. Han hadde 39 i feber i dag. Typisk nok viser det seg at billetten vi kjøpte ikke kan endres, og det selv om den var kjempedyr. Grrr. Men vi har avbestillingsforsikring i reiseforsikringa vår i Europeiske da, så det skal vel ordne seg på et vis. Stakkar liten, han var ganske spak når jeg snakka med ham på telefonen isted. Han har det heldigvis fint hos tante og onkel, og blir pleid etter alle kunstens regler med kakao og brus og dyne på sofaen. Skal han først være et annet sted enn hjemme

Men jeg savner ham, og føler at han er veldig langt unna til å være syk.

:tristbla:

I går fikk jeg er veldig skummel beskjed. En av mine beste og eldste venninner har fått kreft. Hun vet ikke så mye enda, fikk beskjeden i går. Det er lymfekreft og de oppdaga det nesten ved en tilfeldighet. Skulle undersøke henne for noe annet, og oppdaga at alt ikke var som de skulle. Det ser ut til at de har oppdaga det på et veldig tidlig tidspunkt, heldigvis. Mest sannsynlig går det veldig bra. Men det er skummelt likevel. Veldig skummelt likevel. Hun har to barn og jeg er gudmor til dattera hennes. Skulle ønske jeg var nærmere henne så jeg kunne være der. Ha en venninnekveld og snakke skikkelig. Ikke bare telefon. Skal heldigvis oppover til påske, og har tenkt å prioritere henne høyt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg har kosa meg veldig i Oslo i dag. Var og møtte venninne J som var i Oslo en tur. Kvalitetstid som alltid. Hun er i min innerste sirkel. Godt å kjenne på vennskapet med henne.

Jeg synes vi er flinke til å si til hverandre at vi er viktige for hverandre. Hun er et fantastisk menneske, jeg beundrer henne for så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Camelia

Håper det går greit å få sønnen hjem igjen! Ikke greit når de er syke, de søte små, og atpåtil så langt hjemmefra.. :troest:

Ønsker deg en fin uke!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Åh.. gleder meg til påskeferie!!

Er litt sliten kjenner jeg. Jeg får nok for lite frisk luft og vitaminer.

Kanskje jeg har skjørbuk?

Hmm¨

Tenkte jeg skulle skrive en liste over ting folk gjør på toget

Det er nemlig rimelig fascinerende

I dag på hjemturen satt jeg tvers over for to fyrer som tydelig kjente hverandre. De snakket høyt og lenge på menns vis om hvor flinke de var og hvor dumme folk var som ikke kunne det samme som dem. De v ar i databransjen, og drev en del med support. Og i følge disse karene så er folk flest idioter.

På andre sida av midtgangen satt en mann og sov. Han har jeg sett flere ganger før. Det å sove på toget er jo for så vidt ganske vanlig da. Men han her sitter liksom ikke med øynene lukket og halvsover. Han snorksover.

Han er ganske storbygd og har en diger bart, og sitter med hodet lent bakover med vidåpen munn. Og naturlig nok så snorker han ofte høyt.

Jeg for min del var nok nutcase jeg også. For jeg broderte bunad. Bare bunadlomme da, så den er ikke så stor. Men likevel...

Dagens observasjoner er altså

- Prate høyt menn

- Sove som om man er alene-mann

- Bunadbroderingsdame (meg)

I går satt jeg sammen med en godt voksen dame som så ut som om hun prøvde å være 20 år yngre enn hun var, og hennes tenåringsdatter som var relativt klassisk kledt. Dattera leste en litteraturklassiker, mens mora skrev sms. Fikk litt sånn Ab Fab-følelsen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

:ler: Takk for at du deler dine lystige hverdagsobservasjoner med oss! Det fikk hvertfall meg til å smile på en tirsdagskveld!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunadbrodering er for øvrig right up there sammen med barn og hunder som kontaktskaper. På toget i dag spurte konduktøren meg om den ble ferdig til 17. mai...

Og det var liksom bare mens han gikk forbi... han skulle ikke se billetten min eller noe.

Synes folk snakker for lite sammen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...