Gå til innhold

Annas bok

:-) anna

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg årssnittet for dagbokskrivinga mi ligger på rundt ett innlegg i måneden... Pinlig.

Tenkte jeg skulle skrive litt nå. Jeg har litt rare dager. I jula døde en barndomskamerat av meg, og det er forferdelig trist. Han var en jeg har kjent hele livet. Jeg kan ikke huske en tid da jeg ikke kjente ham. Vi har vokst opp sammen og fulgt hverandre inn i både ungdomstid og voksentid. De siste årene har vi ikke hatt så mye med hverandre å gjøre, men det har alltid vært stas å møtes når jeg har vært på hjemstedet mitt. Vennskapet ligger liksom i bunn, uansett. Og slik er det mange som ar følt det. Han har vært et spesielt sosialt og inkluderende menneske, og har hatt en enorm bekjentskapskrets.

Jeg lurer på hvor lang tid det vil ta før vi venner oss til at han ikke er der lengre. Før vi slutter å forvente at han skal være der, dukke opp i sammenhengene der han naturlig ville ha hørt med.

Nå tenker jeg mye på opplevelsen av at noen man har kjent hele livet dør. De tar jo en bit av historien med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg mentalt vært i begravelse femti mil unna. Kameraten min ble begravd i dag og det hadde vært over 300 mennesker i kirka. Folk hadde stått i gangene og trappene og ute på trappa. Folk hadde kommet reisende langveis fra for å være med, og broren hans sa at det betydde enormt mye for dem å se at kameraten min hadde vært et menneske som ble satt slik pris på.

En venninne av meg fikk meg til å tenke på noe jeg ikke har tenkt før. At kanskje var det en grunn til at akkurat han fikk så mange venner og så enom kontaktflate. Kanskje var det en grunn til at han var slik han var, som var med på så mye og gjorde så mye. Kanskje han rett og slett måtte rekke over et helt livsløp, fordi han hadde færre dager å leve på.

Det hadde vært en veldig fin seremoni.

Men det er forskjell på sælebot-død og saknad-død. Og vi dette kommer til å være en saknad-død veldig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt stolt.

Er på quizlag, og i kveld kom vi på førsteplass i den månedlige quizen.

Føler meg altså halvglup akkurat i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri for en sosial helg.

Quiz på fredag og i går var jeg ute med jentene. Ute og dansa faktisk. Og jeg tror jammen ikke at jeg har vært ute slik siden før røykeloven.

Har jo vært på pub og sånn, men ikke på et sånt utested. Og noe har skjedd siden sist. Noe annet enn at man har sluttet å røyke innendørs. Det har skjedd noe med de andre som er der, de er plutselig så unge.

Hyggelig er det i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her på jobben og prøver å organisere dagen min litt.

Har opptil flere ting jeg har tenkt å bli ferdig med i dag, men jeg kommer meg ikke på serveren, så dermed må jeg vente på datamannen som skal fikse.

Også må jeg finne ut hvordan man lager en flette-mail. Det må da for pokker meg være mulig på en eller annen måte. Men jeg føler at jeg sliter litt med å finne ut av det også, rett og slett fordi jeg har fått meg ny bærbar med Vista. og plutselig er ting annerledes enn de var. Sukk

I dag skal jeg lunsje med bestiskompisen som jeg ikke har sett siden før jul. Savner ham og gleder meg. Også skal jeg få massasje etter jobb. Det skal også bli deilig, men jeg ser for meg at jeg må kansellere fordi mannen har viktig deadline og ble litt blek ved tanken på å måtte ta hentinga i dag.

Og i morgen får vi besøk av en god venninne av meg og sønnen hennes. Gleeeder meg!!!! :-) Så da skal jeg vaske hus i morgen formiddag, også lander de i ett-tida.

I natt hadde jeg en vidunderlig men litt skremmende drøm der jeg sa noe jeg har holdt hemmelig i mange år til et menneske jeg kjenner. Og vedkommende ble ufattelig glad for å få bekreftelse gjennom det jeg sa. Og det føltes ufattelig godt å si det som det var. Nå høres det veldig mystisk og dramatisk ut her, men det er nok litt overdrevent. Egentlig en liten filleting for alle andre enn meg, men i drømmen så betydde det altså mye for vedkommende også.

Det var en så fin drøm, at da jeg våknet valgte jeg bort et tog bare for å få være i følelsen i drømmen litt til. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff... i dag føler jeg meg som verdens verste mor.

hadde en kjempekrangel med seksåringen min isted. Han har et rimelig ustyrlig temperament for tiden. Når han er i rette humøret så gjør han virkelig alt han kan for å provosere og krysser hver grense han finner. Og noen ganger greier jeg virkelig ikke å la være å bli provosert. Når han går inn for å være slem, så kjenner jeg at jeg blir kjempesinna. Og det føles som et enormt nederlag å ikke greie å kontrollere seg overfor en seksåring. Selv når han er på sitt mest rabiate.

Jeg lurer virkelig på hva jeg skal gjøre for å få han til å oppføre seg ordentlig

Også lurer jeg på hva jeg skal gjøre for å greie å være den moren jeg ønsker å være. Hun skriker nemlig ikke "KUTT UT" til sønnen sin så høyt at hun har vondt i halsen etterpå.

Vi ble jo venner igjen til slutt, men jeg merker at hele kvelden min ble ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har så helgen vært?

Helt super!! :-D Har vennebesøk, og i går var vi elleve til grøt og til taco, og huset myldra av venner og unger og vi kosa oss skikkelig. En kjempegod venninne og hennes sønn kom resisende med fly fra Nor-Norge. Og så kom en annen venninne og hennes sønn fra østfold, og en tredje venninne med to døtre som bor rett her borte kom også.

Jeg elsker sånne laidback kaosbesøk. Når man føler seg som man er mdit i en italiensk storfamilie. Noen står på kjøkkenet og skravler, noen sitter eller ligger henslengt i sofaen. , og ungene har liksom en fest for seg selv, de løper opp trappene, og fniser og har ting de holder på med i flokk og har det kjempegøy.

Og vi frikker bøttevis med kaffe, og skravler og ler.

:-D

Nå skal vi ut og ake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive at datteren min på tre har vært på kino for første gang i dag. Hun fikk gi billettøren billetten selv. Filmen var storartet for henne, og hun hadde billetten i hånden under hele filmen.

Og da vi skulle gå gikk hun jammen med billetten andektig i begge hender da også. En stor opplevelse for ei lita frøken.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

22 gjestedøgn så langt i år. :-)

Helga har vært fin. Hadde besøk av verdens koseligste venninne og hennes fantastiske datter, som jeg er gudmor for, fra torsdag til lørdag. Utrolig godt å få litt tid sammen med dem. :-)

Fikk en kjempefin jobb-beskjed på fredag, så jeg gleder meg til å komme på jobb i morgen. Men det er et par andre ting som drar litt ned i livet mitt akkurat nå. Jaja... det får ordne seg. Orker ikke tenke så mye på det, det er liksom bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lenge siden jeg har vært!

Ser ut som alt er bra!

Det som skjedde i romjula var veldig trist, og som du sier så hadde han mange venner, enten kjente de han eller så visste alle hvem han var.

Mannen min snakket med han og fikk et godt-humør-kyss på kinnet av han rett før han døde, med noen ord som han alltid kommer til å huske, jeg var ikke der selv, men dødsfallet preget han i dagene etterpå. Det er bare så trist :tristbla:

Ha en fin helg da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg pleide å lese dagboka di før av og til, og nå så jeg det var litt aktivitet igjen, så jeg tenkte jeg skulle legge igjen et lite spor.

Trist å lese om kameraten din. :tristbla: Kan det være ham jeg leste et veldig flott minneord om i landsdelsavisa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen Cilla og Junia.

Nå begynte jeg faktisk å gråte litt her. Det er fremdeles så ufattelig at han er borte. Jeg så ham jo ikke hver dag, akkurat, men jeg kommer likevel til å bruke lang tid å venne meg til det. Det ligger forresten minnebok på nettsida til "klubben".

Så godt å høre at mannen hadde hatt en sånn "finprat" med ham, Cilla. Merker jeg blir glad når jeg hører at han hadde en fin fest frem til han døde. På en måte føles det jo som hans måte å dø med skoa på.

Og det var nok han du leste om ja Junia. Og jeg er helt enig i at det var et veldig fint minneord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger hjemme med influensa på fjerde dagen. Fy søren så kjedelig det er og så kjipt som det er da.

Måtte egentlig bare innom for å si at sønnen min oppfører seg som en liten prins for tida. Høflig og grei, og hjelper til. Det er jo sånn han er stort sett, bare så lett for å glemme det når han begynner med raptusene sine og skal være stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er dagen for lister

Litt inspirert av favorittbloggeren min (www.grana.no) Hun skriver ofte lister. Og av og til hjelper lister veldig.

Dagens liste:

Ting man blir glad av:

- Å bli kalt verdens beste mamma

- Å få være på badet alene

- Non stop

- Vårstemning ute (tralala vår)

- Å plutselig finne en kopp på pulten som er full av smågodt. (Kollega Trude!!)

- Fin musikk

- Fine måter å si ting på.

- Gode ideer... det burde egentlig stått høyere oppe da... gode ideer er noe av det beste som fins

- Gode folk. Sånne ordentlig kremfolk. Kvalitetsmennesker.

- Ryddig hus (Å så lenge siden.... men i morgen i morgen)

- Å synge.

- Grand prix. (Ikke alle blir glad av det da... men jeg blir)

- Harry Potter

- Å tenke på at jeg fremdeles har de vennene jeg bryr meg mest om. De ER der, og kommer til å bli der for evig og alltid. Og det er så innmari viktige for meg. J og S og C og T og T og AK og AS. De gode gamle ordentelig kvalitetsvennene mine.

- Familien min. Både de jeg bor sammnen med og er konen til og mamman til Og resten. Mor far, bror og svigerinne, tanteunger, kusiner og tanter og onkler og svogere og svigerinner. Kremfolk alle sammen.

Gleder meg til ei bok som kommer i mai. Helt sikker på at jeg kommer til å elske den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sitter jeg med ansiktet på :-)

Det går jammen nedover du... for en femten års tid siden hadde jeg aldri drømt om å vise meg utendørs uten mascara. Nå er det unntaket mer enn regelen... sukk.

Men i dag trodde jeg at jeg skulle ha et viktig møte klokka ti, men så hadde jeg blingsa... det var i morgen. Så dermed sitter jeg her med ansiktet på. Pent sminket helt uten grunn. hehehe. Også tar jeg meg selv så innmari lite høytidelig at jeg faktisk ler av meg selv. Fniis.

Jaja... jeg har jo som mål at livet mitt skal bli litt mer slik igjen. At jeg skal ende opp der at jeg har 15 min ekstra hver morgen, slik at jeg får gjort disse småtingene som gjør dagen litt bedre. Sminke seg, føne håret istedet for å la det lufttørke o.s.v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens liste; Ting man blir svimmel av:

Store høyder

Karuseller

Kjøre motorsykkel

Å være på land igjen etter å ha vært i båt lenge

Fantastiske kyss

Huske høyt

Snurre rundt

Danse swing

Være syk med feber

Jeg ser at jeg utsetter meg selv for svimmelhet i alt for liten grad. Jeg er visst nesten ikke svimmel i det hele tatt: men det gleder meg at det jeg personlig i størst grad opplever å bli svimmel av er fantastiske kyss. :-D

Fikk et på kjøkkengolvet i går for eksempel. Fine mannen min :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har verdens søteste barn.

Bare så det er sagt.

Jeg tror rett og slett ikke at det finnes barn som er søtere enn mine :-D

Jeg er heldig jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ha syklubb. Så vidt jeg vet blir vi ... skal vi se.... seks stykker.

Skal bli koselig!! Gleder meg til å se damene. Og på fredag skal jeg og mannen på teater sammen med flere av de samme. det skal også bli gøy. Verdens snilleste kusine skal passe barna!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...