Bokalven Skrevet 24. desember 2005 #441 Del Skrevet 24. desember 2005 Her var det jammen meg stille. Hvor er du, :)Anna? GOD JUL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 24. desember 2005 #442 Del Skrevet 24. desember 2005 God jul i huset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. januar 2006 #443 Del Skrevet 2. januar 2006 hint hint *Savne* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 3. februar 2006 #444 Del Skrevet 3. februar 2006 *riste liv i* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #445 Del Skrevet 27. mai 2006 Dagboka mi har jammen vært neglisjert i det siste. Det mest skremmende er ka nskje å oppdage at det ikke egentlig har skjedd SÅ mye på året som har gått. Men det er nå egentlig bra det da, ettersom jeg jo faktisk har det veldig bra i livet mitt. Unga vokser da. Lillegull springer rundt og babler og synger dagen lang. Hun kan sikkert ti sanger, med bevegelser. Var sikkert ikke mer enn året når vi "tok henne i" å synge bæ bæ lille lam. Våren har vært ganske slitsom faktisk. Svigerfaren min døde i mars, med alt det innebærer av vemod og savn og praktiske problemer. I tillegg har jeg bytta jobb, så nå har jeg en slags mellomlederstilling innenfor mitt felt, der jeg har det hele og fulle ansvaret for en publikasjon. Det er kjempemorsomt, jeg jobber mye nærmere der jeg bor, og jeg har superhyggelige kolleger. Men det er jo slitsomt også når man skal lære seg nye ting og venne seg til nye rutiner. Var veldig skeptisk før jeg tok denne utfordringa. Har jobba på den tidligere arbeidsplassen min siden 1999, så det var igrunn greit å gjøre noe nytt. Nå føler jeg igrunn at jeg sitter i en vinn-vinn situasjon. Har permisjon fra den andre joben min til januar, så da får vi se når det nærmer seg om jeg vil tilbake dit eller om jeg får tilbud om å fortsette der jeg er nå. Men jeg har dårlig samvittighet overfor vennene mine. Har hatt det så hektisk at jeg ikke har hatt tid til annett enn meg selv, jobb og familie. Som en kompis av meg sa en dag: "Bare i tilfelle du har glemt det: jeg synes fremdeles det er hyggelig om du også ringer av og til" jaja... det er da man kan være takknemlig for at man har kjent hverandre lenge og at vennskapet ikke forvitrer på et par måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2006 #446 Del Skrevet 27. mai 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 25. november 2006 Forfatter #447 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Jeg prøver meg på å riste liv igjen jeg. Det går jo mot jul og jeg trenger et sted å skrive alle tingene jeg må huske. Kan jo starte med julegaveliste Mannen To innrammede bilder (står igjen å kjøpe rammer og passepartout) Sønn - Et stort playmo-sett Datter - lekekjøkken eller mummihus Foreldrene mine: Rosemalt klokke (som jeg har malt selv!!)(står igjen å kjøpe urverk og montere, Tante J Venninne J Venninne T - Ut å spise sammen Svoger/svigerinne - hmmm Tantebarn - Leke Svigerfars kjæreste Stjernebok Fadderbarna: Fadderarn 10 - Joggedress Fadderbarn 9 - Genser Fadderbarn 5 - genser Søster 8 - genser Fadderbarn 2 Bilde (snart ferdig) Bror 4 Bilde (snart ferdig) Fadderbarn 1 leke Fadderbarn 0 leke eller klær Det er helt sikkert noen jeg har glemt også, men det får jeg ta etterhvert Endret 25. november 2006 av :-) anna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. november 2006 #448 Del Skrevet 25. november 2006 Se der ja, flink jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 27. november 2006 Forfatter #449 Del Skrevet 27. november 2006 Ikke gjort: Sønn - Et stort playmo-sett Datter - lekekjøkken Fadderbarn 1 leke Fadderbarn 0 leke eller klær Svoger/svigerinne - pent hverdagsservise evt bilder Tantebarn - Leke og klær Svigerfars kjæreste Stjernebok (lage) Gammeltante1 Gammeltante2 Halvferdig Mannen To innrammede bilder (står igjen å kjøpe rammer og passepartout) Foreldrene mine:Rosemalt klokke (som jeg har malt selv!!)(står igjen å kjøpe urverk og montere Fadderbarn 2 Bilde (snart ferdig) Bror 4 Bilde (snart ferdig) Ferdig Fadderbarn 10 - Joggedress Fadderbarn 9 - genser Fadderbarn 5 - genser Søster 8 - genser Tante J - tovede hansker Venninne J - ut og spise Venninne T - Ut å spise sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. november 2006 #450 Del Skrevet 27. november 2006 Så det blir lekekjøkken og ikke Mummihus...? Er egentlig enig i den. Mummihuset kan hun få neste år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 27. november 2006 Forfatter #451 Del Skrevet 27. november 2006 Nei, det blir begge deler. Hun har bursdag nå i begynnelsen av desember, og skal få mummihuset da. Også blir det lekekjøkken til jul. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. november 2006 #452 Del Skrevet 27. november 2006 A- haaaa........... Blir ei glad lita jente da Skal du ha de med i barnedåp eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 27. november 2006 Forfatter #453 Del Skrevet 27. november 2006 Ja, de skal være med i barnedåp! Gleder meg til det! Foreldrene til dåpsbarnet er jo av mine absolutte favorittpersoner, og jeg har så enormt mange fine barndomsminner fra studer jeg har tilbragt der. Så jeg gleder meg til å ha med mine barn dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 27. november 2006 Forfatter #454 Del Skrevet 27. november 2006 Å guri... jeg må psyke meg opp til å krangle med sjefen i morgen. Altså - jeg har ikke tenkt å krangle, men jeg tror hun kommer til å bli litt hissig over det jeg kommer til å si. Jeg skal nemlig fortelle at jeg ikke kommer til å jobbe de dagene jeg er satt opp for å jobbe i jula. Jeg synes jo selv at jeg har en rekke gode grunner til det. (Jeg er bl.a satt opp i en jobb jeg aldri før har utført) Men jeg tror det kan bli litt hissig stemning av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 28. november 2006 Forfatter #455 Del Skrevet 28. november 2006 Da er det gjort. Uffa meg. Hun ble nok snarere litt snurt og sur, og sa at "vi fikk se". Men jeg svarte at "dere får synes hva dere vil, og reagere som dere vil, men jeg kommer ikke til å jobbe de dagene." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #456 Del Skrevet 28. november 2006 Flink jente!! Men du...? Mener du ikke egentlig besteforeldrene til dåpsbarnet...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 28. november 2006 Forfatter #457 Del Skrevet 28. november 2006 Flink jente!! Men du...? Mener du ikke egentlig besteforeldrene til dåpsbarnet...? ← Jo, det var jo det jeg skulle si ...? ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #458 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg tenker jo stadig at jeg skal bli flinkere til å skrive i denne dagboka. Trenger jo ofte et sted å notere alle småtankene mine. I dag, for eksempel, går jeg og tenker på ombyggingsplanene på soverommet. Vi kjøpte et gammelt trehus med stor eplehage for tre år siden, og har sakte men sikkert pusset opp mer og mer. Rett før jul fikk vi malt vegger og tak i loftstua. Det ble virkelig kjempefint!! Nå i var skal vi få lagt stein på pipa i loftstua. Jeg må bare finne noen jeg liker først. Jeg er nemlig ekstremt kresen. Huset er fra 1930, og jeg liker å la stilen være inspirert av den tidsperioden. Kjøpte noen taklamper til loftstua som ble utrolig lekre da de kom opp. Men jeg vil ikke ha "store naturstein" eller noe i nærheten av det på pipa. Det må være enkelt, pent og klassisk. Egentlig kunne jeg tenke meg å få lagt stein i et slags "grafisk" mønster.- Vanskelig å forklare, men jeg ser det for meg i hodet mitt. Men altså soverommet. Vi har et avlangt soverom ca 3,5 meter bredt og 5 meter langt. Nå har det plutselig gått opp for meg at jeg kan bygge walk-in-closet innerst i soverommet. Det vil bli ca 1 m dypt, med en del for meg og en del for mannen og inngang fra hver side av sengen. Og det kommer til å bli kjempefint!!! For det første får jeg skjult klesoppbevaringa innerst i soverommet. For det andre kommer det til å bli kjempefint. Og jeg kommer faktisk til å få et mye romsligere soverom ettersom jeg kan kaste ut klesskapene som står der i dag. Nå må jeg bare finne ut hvor jeg kan få tak i skyvedører. Hva annet tenker jeg på for tida: Skal jeg bytte jobb igjen. Jeg er jo tilbake i min opprinnelige jobb, etter å ha hatt en i"Igunn Yssen-aktig" opplevelse i jobben jeg var i midlertidig. Godt å være tilbake et sted hvor man blir satt pris på og hvor folk faktisk anerkjenner den kompetansen man har. Merker jeg er sliten av å ha vært gjennom det siste halve året. det kan være det som er grunnen til at jeg leker med tanken om et fullstendig karriæreskifte. Men før jeg finner på noe slikt må jeg jo finne ut hva annet jeg vil. I kveld skal jeg på kino med en god venninne. Skal se "The queen". I morgen skal jeg kanskje på rosemalingskurs. Har gått et halvt år og teller på knappene om jeg skal fortsette eller ikke. Jeg er ikke så veldig glad i rosemaling og hyttestil. Det blir lett for mye av det. Men det kan være fint med noen få rosemalte ting. Jeg liker best rosemaling med få farger på lys bunn. Begynte å lære rosemaling fordi jeg er opptatt av å ta vare på gamle tradisjoner, og jeg synes det er morsomt å lære et så gammelt håndverk. Og det er faktisk veldig morsomt. Det er jo alltid gøy å lære noe nytt!! Tror jammen jeg skal fortsette jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2007 #459 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg syns også du skal fortsette Det er gøy å ha en hobby som er sin egen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #460 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg er egentlig på vei i senga. Når man skal opp klokka 0320 er det liksom ikke annet å gjøre enn å legge seg tidlig. Var det noe jeg skulle si? Hvordan var det der nå igjen? Næh.. ikke noe viktig. Bare jeg som er litt gretten fordi the gubb og the stesønn sitter foran tven med håndball på full guffe, mens jeg har laget middag, badet barn, hengt opp tøy og lagt barn. Jeg tror jeg unngår å ta turen via kjøkkkenet, fordi jeg frykter at middagsrestene står på bordet fremdeles. Jeg har rett og slett ikke rukket å ta det, og nå tror jeg at jeg går i streik resten av kvelden. (Bare så det er sagt, mannen har veldig vondt i ryggen, så han er egentlig unnskyldt) nattastreik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå