Gå til innhold

Annas bok

:-) anna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for gode ord, Cilla... det er ikke helt i orden enda da... vi får visst ikke en midlertidig plass i barnehage. Men er flyttet over på en prioritert liste for vanlig barnehageplass. Så da blir det nok barnepark i en mellomperiode... ikke ideellt men bedre enn ingenting.

Jeg føler meg elendig, magen er øm og vokser og strekkes alle veier, og jeg er sliten og sover ikke om natta. Finner ikke noen god stilling noen gang. Det eneste som er behagelig er å ligge i badekaret...

Fem uker til virker uutholdelig. Men vi får nå se om det blir så lenge nå da. Ingen fødsel på gang så langt i allefall. (sukk)

I dag skal vi på vennebesøk. Det blir nok koselig!!

35 dager igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida... ikke noe barn enda...

Føler meg litt bedre... men nå har jeg fått elefant-hender og elefant-føtter. Virkelig lekkert.

:-? Det er ni dager siden legen sa jeg kunne føde i løpet av en uke.. men har jeg gjort det?! Neida....

Er i uke 36 nå... skal vel gjerne se at jeg går over tida...

Ikke akkurat så motivert for det nei.

Det fine er at sønnen min har fått plass i en barnepark.

Noen kilometer å kjøre... og de er jo bare åpne fra ti til to. men likevel et tilbud som ikke bare er midlertidig. Vi kan faktisk ha det slik frem til vi får den etterlengtede barnehageplassen.

Nå må jeg snart begynne å tenke på noe annet enn å syte og klage over halsbrann og strekksmerter og hovne fingre...

Har malt noen bilder da. To store som henger over sofaen. Det er så deilig å være kreativ igjen.

Skal bare få malt et til foreldrene mine også så er det meste av julegaver klart.

I dag må jeg huske å ringe min gamle snille grandtante som fyller 92 år...

Kanskje jeg skal gjøre det med en gang. Det er stille i huset....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig Maxine... Og så nydelig bilde du har!!!

Nå er det søndag morgen, og jeg og knerten sitter her og ser på barne TV. Jeg lurer egentlig på om jeg skal krype litt mer sammen under pleddet og ta meg en liten lur. Har hodepine etter en natt med lite søvn.

Og det er tre uiker igjen til termin i dag.

Nå kan barnet bare komme.... det begynner å¨gå opp for meg at jeg ikke får et barn på under to kilo denne gangen. Men at jeg faktisk kan få et barn i normalstørrelse eller større... :o

Men egentlig så er jeg så hormonell i dag at jeg tror jeg trekker meg rolig og stille ut igjen før jeg begynner å klage over hensynsløse menn og vondt bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det kommet noe barn enda... å neida....

I morgen skal jeg til jordmorsamtale hos Ahus.

For tiden benytter jeg meg av alle hormonene mine for å få sagt fra om ting som jeg irriterer meg over, men vanligvis ikke sier noe om.

Så da jeg ringte ahus for å bekrefte timen spurte jeg søtt om hvordan man egentlig kom seg fra parkeringshuset og opp til sykehuset. Det er nemlig 5-600 meter å gå. Og det er umulig for meg for tiden med bekkenløsning grad 3.

Hun hadde naturligvis ikke noe svar på det. Så da problematiserte jeg en del mer... det spørs jo om jeg kan komme da, for jeg kaqn jo faktisk ikke gå så langt... dette er jo et sykehus... er det meninga at de som ikke er gangbare skal ta drosje da? Må mannen min ta seg fri fra jobb da for at jeg rett og slett skal kunne komme meg til sykehuset.

:sjarmor:

Kjenner noe i korsryggen i kveld... får se om noe skjer...

Det er vel bare å legge seg... lite grunn til å frykte at man forsover seg fra "en fødsel man faktisk skal være med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det alt for lenge siden jeg var innom boka di og la igjen en hilsen! Nå nærmer deg seg nok barnefødsel med stormskritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med hilsen Starie og Lunacia. Håper alt er bra med dere også.

:klem2:

Joda alt er forsåvidt vel her...

To uker igjen til termin, og i ferd med å bli ganske så klar for å få ut dette barnet kan man si...

Nå løfter jeg tungt og herjer på så mye bekkenet aksepterer bare for å prøve å få litt fortgang her.

Ikke det at det har funka så langt da.

Utenom magen så skjer det veldig lite interessant i livet mitt. Kommer meg rett og slett litt lite rundt så jeg blir nok litt navlebeskuende...

Er kun en kort vei fra å sette i gang og planlegge middagene i jula... men det blir jo litt voldsomt da... strengt tatt.

Nå skal jeg gå og sortere litt klær...

Always some boring things to do....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, søte, flinke Anna-venn :)

Tenk at ventetiden snart er over! Syns ikke det er lenge siden du ble gravid, og nå har du snart en liten baby..

Får håpe du ikke må gå over tiden, det er ikke gøy den siste tiden :-?

Lykke til!!!

klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyusen takk for hyggelige ord. :-)

Sitter nå her med magen fremdeles jeg...

Men nå tror jeg alt er i boks...

- har kjøpt voksipose (grå med lys grått for... brukt)

- Har redd opp senga

- Har pakka bagen (klær til meg og babyen... ammeinnlegg og toalettsaker)

- Har satt sammen stellebordet og gjort det klart.

- Har redd opp vogga.

- Har barbert leggene :ler: (Angsten for å føde med hårete legger har vært omfattende... men når ikke helt ned da så det ble tatt på en dreis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda,,, i dag var jeg hos legen min på kontroll. Og etter å ha fryktet å få et bittelite barn hele svangerskapet er alt plutselig snudd på hodet.

Nå er magemålet mitt nemlig så mye over kurven (var innafor inntil for en uke siden) at legen vil sende meg til UL av bekken.

- Fordi hun frykter at jeg skal få et spesielt stort barn !!!!!! Og altså lurer på om jeg har stort nok bekken.

Er det ikke det ene så er det det andre. Også akkurat nå som jeg kjenner frykten for fødselen gnager litt i ryggmargen. Tanken på et stort barn gjør ikke akkurat ting bedre.

Sukk...

Nå MÅ barnet komme i løpet av natta... Han hun får ikke lov til å være der i ti dager til bare for å bli enda større...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg vært vettaskremt! :o Men så er jo jeg i utganspunktet redd for å føde, og det i seg selv holder meg igjen for å i det hele tatt ønske å få barn! Eller, det og noen andre ting... Men, ik! Håper fødselen din går greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære søte annavennen min.

Har tenkt så masse på deg den siste tiden, jeg håper at motet holder seg oppe. Da jeg var på ul for å måle min lille som lå i seteleie, målte de han til 4,5 kilo. Han veide "bare" 4045 da han kom ut, så ikke bli vettaskremt dersom de måler deg til å få en stor baby.

Om du må ta røntgenbilder så er det heller ikke farlig, det går så bra og du får beskjed etter et par timer.

Alt ligger an til at supermom skal få en superfødsel og en superfantastisk baby, som jeg naturligvis gleder meg til å hilse på :)

De aller fleste av oss har stort nok bekken. Og du er i trygge hender, disse menneskene har tatt hånd om stormagede damer før. Jeg ønsker deg all mulig lykke på ferden, innerst inne er jeg veldig misunnelig :wink:

Stoooor klem fra Tex, som hadde gitt klar beskjed på Ahus om den parkeringen. :-? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte Tex.

Er igrunn litt sur og sint og frustrert over alt sammen.

For NOK en gang har legen min tulla til det meste.

I følge Ahus kunne hun bare ha ringt så hadde jeg fått tilme til UL av bekkenet på dagen.

Men DET gjorde naturligvis ikke legen min. Hun sendte brev hun... Eller dvs... Først sa hun at jeg selv måtte ringe for å få time, og gav meg henvisningen i hånda.. Når jeg så kom tilbake med henvisninga fordi Ahus sa at dette var noe legen min måtte ordne SÅ sa hun at hun skulle sende over henvisninga så kom jeg til å bli oppringt i går. Men ble jeg det....

På tross av at legen min mente jeg burde få time i løpet av uken (på tirsdag) så sitter jeg her nå på torsdag uten noen time i morgen... og ni dager til termin... mens barnet bare vokser og fødselen kan starte når som helst.

Og med skrekken for å få et spesielt stort barn i magen.

De tre avdelingene jeg har snakket med på Ahus har ikke fått noen henvisning, legesekretæren til legen min sier hun har sendt den. Og når jeg spør henne (legesekretæren) om ikke legen min bare kan ta en telefon slik at jeg får en time... ja da får jeg bare et snurt "jeg kan ikke love når hun skal få tid til å gjøre det" til svar.

Har jeg ikke hørt noe til i morgen ringer jeg jordmora mi og får henne til å ringe Ahus i stedet. Så får jeg kanskje komme inn på kort varsel. Det siste jeg trengte nå var å bruke tid og krefter på å ringe til Ahus selv og ikke minst bekymre meg for et eventuelt veldig stort barn.

grrr... Spiser bringebærkapsler fra helsekosten for å starte fødselen... (kjerringråd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Anna, det er ingen grunn til at du skal få et spesielt stort barn. Uansett hva legene sier, tenk på at ofte sier de ting for å ha sitt på det tørre: "ja men vi sa jo at...."

Jeg er helt sikker på at alt går bra, om du trenger meg der til å hjelpe å presse stiller jeg gjerne opp, kan være der på fem minutter vettu....... :sjarmor:

Forøvrig er jeg redd du kommer til å gå en stund til, men husk at alt har en ende. Tor skulle være veldig stor, og var fire kilo 16 dager over termin........

Og ikke minst, tøm ut litt frustrasjon her inne, om noen skulle bli støtt ser du ikke trynet på dem allikevel :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...