jordbær Skrevet 13. august 2004 #241 Del Skrevet 13. august 2004 Er det egoistisk å be til Gud om en barnehageplass? :-? Nei, men jeg tror det kan lønne seg å be til kommunen Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 13. august 2004 Forfatter #242 Del Skrevet 13. august 2004 ... eller som i mitt tilfelle til den hyggelige mannen i nabohuset som er god venn med en barnehagebestyrer i en privat barnehage... Føler meg dum, men han tilbød seg... og jeg greide ikke å si nei. I dag har jeg fått badebasseng i hagen. Tre meter i diameter og dypt nok til at jeg kan legge meg ned og bli kald for første gang på en måned... Gleeder meg. Akkurat nå har jeg mest lyst til å bli hjemme hele helga, men i morgen skal jeg og sønnen min på en mini-badeferie til østfoldskysten. Og det skal bli deilig selv om jeg er giddaløs nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 15. august 2004 #243 Del Skrevet 15. august 2004 Håper dere koser dere! Været er det i hvert fall ikke noe å utsette på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 22. august 2004 Forfatter #244 Del Skrevet 22. august 2004 I dag er det søndag... og status akkurat nå er: jeg sov til elleve... tok en lang dusj, har spist deilig frokost, og nå sitter jeg på KG mens mannen støvsuger kjøkkenet og regnet detter ned utenfor. Om noen få strakser skal vi reise på åpen gård noen kilometer oppe i høgget her. Katt kaniner kalver... men enda viktigere... brukskunst og loppemarked. Tror ikke jeg tar helt av da... er ganske kresen av meg gitt. Men skulle de slumpe til å ha litt hjemmeproduserte grønnsaker så blir det nok handling gitt. Sliter litt med utfordringene som huseier... bor i gammelt hus og har bare grovkjeller. Altså en kjeller med støpte golv og vegger. Det er drenert rundt huset, men ikke under... så dermed trekker det fukt opp i kjellegulvet. Ikke egentlig noe problematisk... for det er vel sånt man må regne med. Men det gjør det vanskelig å lagre ting som ikke tåler fukt i kjelleren. Og da er spørmsålet... hvor gjør man av alt sammen... Permer med papirer... juletrepynt... fravokste klær og sesong-tøy og så videre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 22. august 2004 #245 Del Skrevet 22. august 2004 Åpen gård høres gøy ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 22. august 2004 Forfatter #246 Del Skrevet 22. august 2004 Joda... åpen gård var gøy det... kaniner, og kalver, og hest og hopping i høyet. Men best av alt: loppemarked der jeg fant en kul gammal stol som jeg betalte 100 kroner for. Det har plutselig gått opp for meg at jeg bør starte på julegavene. For jeg har jo termin 27. november... og da er det ikke godt å vite om jeg er i form til julehandel før fødsel, eller har mye tid til det etterpå. Om jeg begynner å planlegge nå kan jeg kanskje finne på noen morsomme ting som ikke er så dyre heller. Kanskje lage noe... som faktisk blir kult... Kanskje jeg skal utnytte meg av frukthagen og lage hermetiserte karamellpærer på lekre glass til hele vennekretsen... Dritgodt og en billig løsning for meg som får en del utlegg framover gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 23. august 2004 Forfatter #247 Del Skrevet 23. august 2004 Dagens dilemma... NAVN: Det kommer jo et barn snart, og reirbyggingsgenene mine er i ferd med å slå inn for fullt. Nå må jeg gjøre alt klart... vaske klær, bygge vegg, og altså finne navn til det lille barnet... Tips mottas med takk. Jeg liker navn som er litt spesielle men som folk har hørt før. Det må være et ganske kort navn, for barnet skal ha to etternavn. Og jeg personlig liker ikke norrøne navn (Trym, Gorm, o.s.v) Jentenavn på min (merk: ikke nødvendigvis Annamannens) liste: Agnes, Alma, Ellinor, Mona, Anna, Tora Guttenavn på min (absolutt ikke Annamannes) liste: Leon, Omar, Isak, Jakob Annamannen er den vanskelige biten her... jentenavn går nok greit han liker både Alma og Ellinor... men guttenavn er slett ikke like enkelt. (Jeg leste opp for ham nå og han bekrefter herved at han ikke liker noen av guttenavnenen jeg har ramsa opp... ) I går satte vi forresten opp et vindu til i kjellern, og i dag var jammen kjellegulvet tørt!! Trodde ikke mine egne øyne da jeg kom ned dit. Men en pappkasse borte i et hjørne var begynt å mugne... Visste ikke at det var så vått akkurat der før jeg flytta på kassa :veldigsur: og oppe i den var juletrepynten vår. :veldigsur: Hadde en skikkelig redningsaksjon.. heldigvis var ikke noe av det gamle og kjære ødelagt. I morgen skal jeg gå gjennom alt der nede og finne ut om noe faktisk er ødelagt. Og pakke om og gjøre klart til lagring andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 24. august 2004 #248 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg synes gamle, norrøne navn er kult, jeg. Jentenavn jeg liker: Tyra, Eivor, Eiril, Embla, Sigrid, Idun, Birgit, Margrete, Victoria, Frøya, Anastasia, Hera, Aurora, Fatima, Luna, Sol, Lucina, Selene Guttenavn jeg liker: Viljar, Vegard, Ravn, Storm, Odin, Njål, Sigurd, Ask, Brage, Håkon, Asgeir, Balder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 24. august 2004 #249 Del Skrevet 24. august 2004 Hvordan lager du karamelliserte pærer?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 24. august 2004 #250 Del Skrevet 24. august 2004 Synes det var en strålende ide å begynne med julegavene nå - og hermetiserte karamellpærer hørtes helt nydelige ut! Jeg bytter julegaver med veldig mange venner (barnløs venneflokk enn så lenge, så da går det an å bytte med venner) og jeg blir myyye gladere for gaver som folk har laget selv enn kjøpe-gaver eller hva jeg skal kalle det. En venninne pleier å tegne og ramme inn fine små tegninger, en annen lager spiselige gaver som man virkelig kan kose seg med. Og navnediskusjonen er vel alltid vanskelig, er det ikke det da? Jeg liker Ellinor godt. Og Anna. Og Agnes. Akkurat nå er jeg inne i en "svensk" periode, så jeg liker navn som Anniken, Malin, Maiken, Mia og Eline. Guttenavn-favorittene er Oskar, Jonas, Mons, Jens, Christian og Even. Har dere prøvd å finne fram en navnebok og gå systematisk gjennom navnene? Stryke ut de som ingen av dere kunne tenke dere og så ta for dere ett og ett av de som blir igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 24. august 2004 #251 Del Skrevet 24. august 2004 Navnebøker kan lånes på biblioteket, men er ofte veldig populære, slik at man kan sette seg på venteliste hvis de ikke er inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 25. august 2004 Forfatter #252 Del Skrevet 25. august 2004 Hvordan lager du karamelliserte pærer?? Jeg har ikke laget det enda... men fant oppskrift her: http://matmons.net/visoppskrift.asp?meny=2&id=66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 25. august 2004 #253 Del Skrevet 25. august 2004 Hva med hermetiserte frukter? Du er heldig som har frukt og sånn i hagen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 25. august 2004 Forfatter #254 Del Skrevet 25. august 2004 Nå er det rett og slett nok!! Tror snart jeg kan skrive bok om plagsomme tilstander i svangerskapet. Fra halsbrann via svangersskapskvalme til bekkenløsning. Og dagens kapittel: svangerskapskløe. I går og i dag har jeg nemlig klødd noe så infernalsk på leggene... det klør og klør og klør Og jeg ergrer meg.... Må holde ut i tre måneder til.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 25. august 2004 #255 Del Skrevet 25. august 2004 Kanskje jeg skal utnytte meg av frukthagen og lage hermetiserte karamellpærer på lekre glass til hele vennekretsen... Dritgodt og en billig løsning for meg som får en del utlegg framover gitt. God ide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 25. august 2004 #256 Del Skrevet 25. august 2004 Håper kløen gir seg NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 26. august 2004 #257 Del Skrevet 26. august 2004 Hei pådeg og takk for hilsen! Synd med den kløen din - husker vagt for lenge lenge siden åssen det var... Lykke til med redningsaksjonen i kjelleren. Jeg er p.t. sykmeldt denne uka og har vært ganske utslått av virus, og har ikke orket så mye. Jeg tror jeg vet hvem den kollegaen er... sender deg en pm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 2. september 2004 Forfatter #258 Del Skrevet 2. september 2004 I dag er jeg hjemme med barn. Annabarnet hadde feber og kom tuslende inn i dobbelsenga midt på natta. Så i dag tar vi to livet med ro her hjemme. For så vidt greit på en torsdag... kan få støvsuga og gjort det koselig til helga... og vaska klær... evighetsprosjektet her i huset :-? Vaskemaskina var ødelagt her for en stund siden. Og dermed hopa det seg opp. Har ikke rukket å vaske gjennom alle haugene enda... Er endelig ferdig med alt sengetøyet. hadde veldig mye overnattingsbesøk en periode og det passa dårlig med ødelagt vaskemaskin. I går var jeg på Tupperwareparty... veldig hyggelig selv om jeg ikke akkurat kjøpte så mye. Kjenner ikke så mange her enda, så det er koselig å bli litt kjent. Og jeg har jo lova meg selv en liten innsats på det området. Skal tross alt bo her en stund. Og i går chatta jeg med en av mine beste venner, som bor i England. Og hun kommer på besøk snart. Gleder meg veldig!! Neste uke skal Annamannen på guttetur, og da kommer mammaen min og tanta mi på besøk. Mor ville ikke at jeg skulle være her alene, ettersom jeg fødte for tidlig sist. Det fine er jo at jeg er relativt frisk for tiden, slik at vi kan kose oss og ha det hyggelig. Men hun driver og spør "hva hun skal hjelpe meg med" når de kommer... Regner med hun kommer til å vaske vinduer eller noe... men jeg tenkte jeg skulle få gjort så mye som mulig fød de kom. Greit med et lite spark i baken så jeg får hykla så mye jeg kan.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 2. september 2004 #259 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg tror det å vaske klær er et evighetsprosjekt for de fleste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 10. september 2004 Forfatter #260 Del Skrevet 10. september 2004 Er så trøtt at jeg nesten ser i kryss, men må skrive noen ord likevel... Har mammaen min og tanta mi på besøk mens mannen er utenlands. (Kan jo ikke være alene med stor mage og aktiv treåring, kan skjønne...) Og det er veldig koselig... Så langt er de på oppdrag fylle frysern til barseltida. Jeg har nå massevis av min mors fantastiske gjærbakst OG min tantes nydelige fruktkompott. I tillegg har tanten min plukket 66 kg epler som vi har levert til pressing... så nå har vi 46 liter eplemost i kjellern... Og neste prosjekt for de to damene er eplekaker og hjemmebakt brød. Jeg blir nesten sliten jeg. Ettersom jeg har arvet en del gener har jeg jo ikke samvittighet til å sitte stille jeg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå