Gå til innhold

Annas bok

:-) anna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallo hallo Maxine. Her stend det fole bra tej.

Har vært på ferie i Danmark og på hytta til svigers i Vestfold. Nå er jeg bare innom i noen få dager før vi reiser oppover til øya i havet for en ukes slaraffenliv og kaffedrikking. ("Du tæk vel en køpp når du føst e innom?!!") Har ikke vært "hjemme" saiden påske, så nå lengter jeg...

:)

Skal dere oppover i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle hvor slem jeg er....

Har vært i Vestfold på ferie og gjort mitt beste for å oppdra bokhandlerne der litt.

Oppdaga nemlig at en bokhandel i Sandefjord (Nota Bene) solgte Könemann-kokebøkene (De her billigkokebøkene om vegetarmat/desserter/asiatisk mat o.s.v) på tilbud. Problemet var bare at de fremdeles solgte dem for 99 kroner stk som er ikke-tilbudsprisen.

Er jo enig i at det er billig for så bra bøker, men synes likevel ikke det er noe særlig å hevde at det er et tilbud når det ikke er det.

Så dermed fant jeg ut at jeg måtte oppdra dem litt.

Spurte søtt om hva som er tilbudsprisen på de kokebøkene der borte... For 99 kroner er jo den vanlige prisen.

Dama bak disken ble litt febrilsk og svarte at det var 99 kroner som var tilbudsprisen. Slike bøker var jo verdt opp mot 300 kroner. Hvorpå jeg smilende sier... "jamen de bøkene der koster jo alltid 99 kroner. Hele greia med Könemann-bøkene er jo at de blir produsert billig for å selges billig. Det er da vel ikke et tilbud når bøkene blir solgt for normalprisen"

Dama ble enda mer febrilsk og greide igrunn ikke å svare for seg.

Mannen min lo godt og jeg var ganske fornøyd. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De SMÅ bøkene?

De har jeg kjøpt til 49kr pr stk på metro.. ;)

De er kjempebra do'h! :D

Ha en kjempefin sommer annasøta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente, det er salg på Tanum = jeg bruker penger på bøker jeg ikke burde bruke penger på. Kjøte et par utrolig kule bøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom dagboken din jeg :) takk for koselig hilsen i min.

Har også et par av de bøkene, både de store og de små. dessertboka er det fare for å bli fortapt i :wink:

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er magen definitivt kommet for å bli en stund.

Er i uke 21, og klok av skade etter sist gang har jeg hoppa inn i mammaklærne en gang for alle. Sist gang opplevdes det som en befrielse når jeg endelig kjøpte meg et par mammatruser... da hadde det vært påkrevd ganske lenge. Og ingenting er mer ubehagelig enn klær som ruller seg ned under magen.

Men jeg gidder ikek akkurat kjøpe så mye da... det er jo bare snakk om fra nå til november. Og dette er det jeg skal gå i de kommende fire månedene:

- Svart pinstriped bukse (som jeg hadde fra før)

- svart pinstriped vest/tunika (fra før)

- dongerikjole (fra før)

- rød kjole (fra før)

- svart løsthengende bukse...

- svart tunika med broderte blomster

- svart boob-topp

- turkisblå polarn & pyret topp

- militærgrønn bukse med lommer

en svart og en hvit BH

Og til sammen seks mammatruser.

And thats it fra nå til slutten av november :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mylian og hei Lunacia... Så hyggelig med besøk!!!

Jeg blir nok å se før november ja... og altså iført en eller annen variasjon over antrekkene nevnt litt lengre oppe her. :ler:

Føler meg så mye bedre enn jeg har gjort... og fra august skal jeg tilbake på jobb 50 prosent. Ettersom jeg er bekkenløs vil ikke legen min at jeg skal jobbe fullt.

Jeg gleder meg veldig til å jobbe igjen. Og det er så enormt godt å ha litt energi igjen!!!! Man skal jammen ikke kimse av svangerskapskvalme. Det kan faktisk være ganske invalidiserende i perioder.

Men jeg kan jo komme med mange betraktninger om hva slags mat som er spyvennlig da... Snakk om kunnskap man helst ville være foruten

Er for eksempel litt overraska over at det ikke er ille å spy opp rips og vanlijesaus. Mens potetgull sourcream and onion er helt pyton... Det er også grønne sure epler, mens sjokolade er helt uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå reiser jeg på feire i en ukes tid jeg...

Skal hjem til foreldrene mine og det skal bli kjempekoselig!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg kan jo komme med mange betraktninger om hva slags mat som er spyvennlig da... Snakk om kunnskap man helst ville være foruten

Er for eksempel litt overraska over at det ikke er ille å spy opp rips og vanlijesaus. Mens potetgull sourcream and onion er helt pyton... Det er også grønne sure epler, mens sjokolade er helt uproblematisk.

:ler: .. jeg har alltid synes at gulrøtter er noe av det verste .. de setter seg nemlig bak nesen.. (og av en eller annen grunn har jeg ALLTID spist gulrøtter - de gangene jeg spyr..) ...

Men det er rart hva man venner seg til..

Ønsker deg en riktig god ferie hjemme hos foreldrene dine .. Deilig å komme "hjem" og bli stelt litt for (forhåpentlig vis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Back on track!!!!

Må bare få si med en gang at jeg HATER å fly. Og jeg hater meg selv når jeg flyr fordi jeg blir så redd og da blir jeg aggressiv. Men jeg tvinger meg selv til å gjøre det likevel. Og nå sitter jeg og kjenner på hvor mye det har ødelagt mange dager for meg.

I dag reiste jeg fra Ålesund til Gardermoen sammen med min tre år gamle sønn. Grua meg så jeg hadde vondt i magen i flere dager på forhånd hater hvert sekund der oppe i lufta. I dag gikk det for så vidt greit fordi jeg ikke kunne vise søænnen min hvor redd jeg var, og været var bra. Men rett før innflyginga så var det masse turbulens. Kjente at tårene begynte å trille samtidig som jeg prøvde å holde sønnen min i aktivitet slik at han ikke skulle merke det. Da vi endelig landet var jeg helt utslitt. Følte meg som et utlada batteri... sa ikke et ord, og har egentlig ikke følt ,meg OK før nå.. fem timer senere.

Og selvfølgelig fikk jeg et foreldrepar ved siden av meg som skulle krangle med flyvertinna om hvorfor barnet deres ikke kunne sitte på fanget mens vi landet. Sikkert irrasjonelt men, likevel vanvittig irriterende når man sitter der med dødsangst.

Nå er jeg sliten....

men lykkelig på landjorda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Må være fælt å ha det sånn...

Egentlig er det litt rart det der med flyskrekk. Det er så mange som har det, enda det er den tryggeste måten å reise på. Jeg mener, hvor mange har bilskrekk, enda det er den farligste måten å reise på? Men, men, sånn er det jo. Fobier har gjerne ikke så mye med logikk å gjøre. Vet vel jeg, som er livredd trapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...