Gå til innhold

Annas bok

:-) anna

Anbefalte innlegg

Hei Imari... Takk for gode ord.

Alt føles bedre i dag altså... annabarnet var frisk igjen og gav meg en laaang klem i dag tidlig. Og på vei til barnehagen så stopper han midt på plassen utenfor huset vårt og sier "se mamma månen". Og der oppe på himmelen var det en liten gjennomsiktig skalk gitt. Når han så lurer på om månen kan kjøre sammen med oss til barnehagen så kan jon ikke en mopr gjøre annet enn å smelte.

Og så er det utrolig hva søvn kan gjøre da.

I går følte jeg meg som en mobiltelefon som var tom for strøm. Fikk såvidt kreka meg opp i senga/laderen mens jeg stønna og peip på mer energi.

I dag er alt bra. Frisk og fin og nylada.

Og i dag har mannen som tar bilde vært hjemme hos oss også, så da kan vi legge det bak oss... og fokusere på visninga om ei uke.

Det vil si at vi kanskje kan lage oss middag hjemme i dag. Har ikke hatt tid til det på noen dager nemlig.

jaja... smileanna i dag i alle fall.

Ona ja... Det er et sted jeg kjenner godt til. Send meg en PM så skal jeg fortelle hvordan. Kjenner du til stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Anna.

Ville bare stikke innom deg for å takke for sist. Fikk ikke pratet så mye med deg, men du virket veldig hyggelig. :wink:

Hilsen bippen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Anna.... :D

Stikker bare innom for å takke for kos hilsen i dagboken min, å for å ønske deg en fin helg....

Natta da

Klem fra Skusla.. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med besøk da...

Tror ikke jeg skriver noe i dag. Er så trøtt og sliten og skal snart på jobb.

Så...

Det blir med disse ordene her... mens jeg venter på at curryen min fra Spice skal bli levert på døra.

Med nan-brød til

mmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Snek meg inn i dagboken din og har funnet ut at du skriver utrolig flott!

Artig å lese slike dagbøker.

Synes du har mye fornuftig å komme med ellers på KG og.

Rock on :briller:

Klem, Diva :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia Embla...gleder meg jeg også. Hadde det så koselig sist på Roma at dette tror jeg blir veldig bra!!!

Og hei til deg Diva. Tusen takk!!!! Så koselig at du synes det!!

Har faktisk merka megat jeg synes du kommermed veldig mye fornuftig også!!!

:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så lei jeg er av å vaske og rydde og støvsuge og pusse og gni.

Men fy flate så bra leiligheta er i ferd med å bli nå. Visning i morgen og vi er på track. Men nå må jeg sove siden jeg skal opp halv fem for å gå på jobb.

I morgen har jeg jobba 16 dager i strekk med en fridag inni der et sted. I tillegg til at vi har klargjort heimen for visning.

Lurer på om jeg stresser på meg høyt blodtrykk eller noe. Det føles som om jeg har en slags indre puls som går dobbelt så fort som den andre pulsen. Jeg hakker tenner når jeg skal sove.

Og i det jeg leser dette her ser jeg jo at det ser helt sprøtt ut, og nå SKAL jeg roe ned en del ja... begynner faktisk NÅ

Går og legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er leiligheten ferdigrydda. Vi har det jo normalt ryddig ellers, og jeg hadde aldri trodd at det skulle være så mye jobb å gjøre klart til visning. Jaja... nå blir det spennende å se hvor mange som kommer og om vi får bud. Visning i dag og i helga. Vi reiser til Sunnmøre i dag og kommer igjen over helga.

Har fått veldig bra takst. Håper bare at den ikke er altfor høy..

Får vi taksten så får vi mer enn 100 000 mer enn vi har regna med. Hadde vært dødskult da!!

DA blir det sofa da... lyst på den der modulsofaen til Brunstad. Men jeg bør nok ikke "kjøpe den i hodet" før vi faktisk har fått solgt for mer enn vi trodde.

Uff.. har hatt det så hektisk i det siste at jeg ikke har hatt tid til å møte noen av vennene mine. Gleder meg til leiligheten er solgt. Da skal jeg jammen invitere på middag. Ingenting er koseligere enn å sitte rundt et langbord og preike og småspise i timesvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg... etter fem dager på sunnmøre. Føles som om noen la meg på lading og nå er jeg back on track. Sånn er det bestandig å komme hjem til mamman min. Jeg har verdens snilleste foreldre. De er sånn som foreldre skal være. Det er deilig å våkne av at annabarnet lister seg ut til en lokkende mormor slik at mamma og pappa skal få sove lenge. Fordi vi er så slitne. Det er så godt å kjenne at noen har omsorg for en... selv om en er voksen.

Men nå er leiligheten solgt. Til MYE mer enn vi trodde. 100.000 kroner over takst. JIPPI!!!! Alt slitet lønte seg tydeligvis!!

Jeg vil ha ny sofa, og peis.... jegviljegviljegvil

Men mesteparten går nok i det store sluket og får ned lånet... Det er den fornuftige løsningen da... Men samtidig den løsningen som vil lønne seg best på sikt.

Skal snart skrive mer om Anna og Samuel... men det er en overskuddsgreie, så jeg gjør det når jeg har ånden over meg.

I morgen tror jeg det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Fy fader så herlig, Anna!! 100.000 over takst - du har ryddet bra før visning du da :wink::ler:

Blir det Brunstad modul :wink:

*venter spent på Anna og Samuel*

klem, sees snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun hadde tenkt seg at han skulle se annerledes ut.

Mer italiensk på et vis.

Men Samuel var ikke noen mørkhåret italiener. Han var en nordisk mann. Brun i huden men med lysende blå øyne og en lys lugg som hang ned i øynene. Håret var halvlangt og bleket av sola. Han hadde på seg olabukser og en ganske kul svart skjorte med korte ermer.

Han så høy ut, på grensen til litt hengslete, men det var vanskelig å vurdere fordi han satt. Han lente seg forover med albuene på knærne... satt med beina langt fra hverandre på mannfolkvis. Underarmene hans var brune, senete, og han hadde på seg en kraftig klokke i stål.

Ansiktet hans hadde rene trekk. En følsom munn og intense øyne som ble framhevet av den brune huden. Han var en mann hun nok hadde lagt merke til om hun så ham tilfeldig. Men det som slo henne aller mest var at han så snill ut. Som et menneske man automatisk slapper av sammen med. Trygg nok på seg selv til å være raus med andre.

Kjære Samuel

Så rart det var å se ansiktet ditt. Du hadde ikke i det hele tatt de trekkene jeg ventet meg. Av en eller annen grunn trodde jeg på et vis at du skulle se mer italiensk ut. Men det gjør du da ikke. Du må få mye oppmerksomhet for ditt nordiske utseende i Italia!

Du ser så hyggelig ut synes jeg. Det er jo naturligvis umulig å si ut fra et bilde... (du har jo dessuten sikkert plukket ut et bilde som flatterer deg. :-) ) Du er jo en pen mann, kjæære Samuel og du ser ut som om du smiler og ler mye.

Det rare er at selv om jeg hadde tenkt meg deg helt annerledes så passet ansiktet ditt til brevene dine. Og i det øyeblikket jeg hadde sett ansiktet ditt var det umulig å tenke seg deg annerledes.

Jeg må fortelle deg at jeg har vert på Ona siden sist.

Jeg har jobbet så mye i det siste at jeg hadde et par ekstra fridager. Så da tok jeg likegodt og reiste hjem en tur. Det er så godt å komme dit ut. Og denne gangen var det ekstra deilig fordi jeg fikk være der en av disse akk så sjeldne men utrolig dyrebare sommerdagene. Det kan gå årevis mellom hver gang det er slik der ute. 25 varmegrader, vindstille og utrolig idyllisk.

Det er ren balsam for sjelen. Å traske en kilometer bort til stranda ved kirkegården og legge seg i den kritthvite sanden. Våge seg ut i småkaldt (OK iskaldt) men glassklart atlaterhav, og så tørke i sola mens man ikke hører andre lyder enn måsene som kaller på hverandre og ferja som legger fra kai på andre sida av øya.

Jeg tok noen fine bilder som jeg tenkte jeg skulle sende til deg. Kanskje i neste brev.

Jeg tenkte på deg når jeg lå der i sanden og kikka på himmelen.

Slik skulle du sett Ona. Jeg tror det er slike dager som er grunnen til at folk holder ut på disse forblåste stedene. Om høsten og vinteren er det værhardt med piskende vind som kommer allesteder fra, stormer med bårer som nærmest vasker opp mot husveggene når det er stormflo. Ferjer som ikke kommer seg frem på grunn av været, så man kan være isolert i dagevis i strekk. Og da er man virkelig isolert... strømmen er vanligvis borte, og man varmer seg og lager mat på på vedkaminer. Når da havet ligger sølvskimrende og blikkstille en vakker sommerdag med høy himmel og summende humler... ja da er det som man er vitne til noe hellig. Man går rundt med andakt og tør nesten ikke puste inn denne deilige varme sommerdagen. Man har ikke råd til å holde seg innendørs... man vil ligge i den kritthvite sanden eller bruke dagen på ei båttofte mens man kikker ned i det turkise vannet.

Ja... her setter jeg igang igjen... skal sende deg link til bilder!!

Nå må jeg jobbe litt.

Lengre brev en annen dag... dette kan knapt regnes for et ordentelig brev. Det handla jo bare om meg selv og mitt :-|

anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Samuel

Sender deg link til bildene fra Ona.

Er i ferd med å skrive deg et langt brev som jeg må jobbe litt mer med før du får det. Men det kommer snart. Har noe å "snakke"med deg om.

anna

http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php?photo=84

http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php?photo=85

http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php?photo=86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...