Gå til innhold

Annas bok

:-) anna

Anbefalte innlegg

Hoj... da er det barnedåpstress. Lager masse mat, men det er bare morsomt. Har dekka langbordet og gjort det meste klart i lokalet vi skal bruke. Mesteparten av koldtbordet er ferdiglaga, men en del igjen i dag.

Og nå begynner gjestene å ramle inn. Koselig

Men svigerfar er syk og må på sykehus, og det er veldig triost at han ikke kan komme. Prinsessa skal hete det samme som mammaen hans, så det er en spesiell dag og stund som han går glipp av. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann snuppa :D

Lungebetennelse var jo også en ting å få rett før en barnedåp da.. :klem: Jeg er sikker på at alt kommer til å gå kjempefint! Skal sende mange gode tanker!

Sees vi på søndag? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Lykke til med barnedåp!

(ang din kunstinteresse - jeg var på et arangemang på et galleri i Eidsvoll i fjor vår. Det var virkelig flotte bilder (jeg var nær ved å kjøpe ett (egentlig to...) for altfor mange penger. Angrer litt i etterkant faktisk. Hva er vel å leve på grøt noen måneder mot å ha et flott bilde resten av livet? :wink:

men altså: På dette stedet er det utstillinger jevnt og trutt. Så hvis du liker den slags, kunne vi jo gjøre det hvis det kommer noe spennende! (det oppfyller jo litt av planen din (les: gjøre noe i lokalsamfunnet), selv om resten av planen (les: sammen med urinvånere) ikke realiseres (men det er vel urinvånere der, så du kan jo smugtitte på dem, da :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Gratulerer så inderlig masse på den store dagen i dag, til både deg, pappaen, storebrødrene og den nydelige prinsessen (som jeg gleder meg til å se igjen snart) !!

Håper dagen blir fantastisk, husk ullundertøy under bunaden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er barnedåp overstått og halve slekta satt på buss eller fly hjem til Sunnmøre eller Haugesund.

Barnedåpen ble veldig bra!! Vi (jeg og tanta mi og mammaen min og bidrag fra noen venner) lagde hele koldtbordet selv. Phu.... mye jobb, men veldig godt. Det smaker liksom bedre når det er hjemmelaget da. Er litt stolt igrunn. Svigerfaren min ble syk, og lagt inn på sykehus, så han kunne ikke komme. Det var litt spesielt trist ettersom lillegull er oppkalt eller mammen hans. Men sånn er det bare av og til. Han er heldigvis bedre nå og blir sikkert utskrevet snart.

Nå sitter lille prinsesse i stolen sin på golvet her og pludrer. Lykkelig uvitende om at hun skal TA SPRØYTE i dag.... gulp. Trippelvaksine del 1...

Jeg skal ta vårvasken og henge opp vårgardinene... prøver tappert selv om snøen laver ned ute.... blir det vår om jeg ønsker det sterkt nok, mon tro?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Her er jeg tilbake...

:-) har vært på påskeferie helt til nå... ble nemlig tante til ei nydelig lita jente, og da måtte ferien utvides litt!!!

:danse:

Men nå er jeg her igjen.

Kom hjem i går kveld, så dagen i dag har gått med til å pakke ut fra kofferten, og kaste døde planter.

Nå skal jeg gjøre litt mer...

nydelig vær og greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer jammen ikke så veldig mye i livet mitt for tida.

Det meste handler om lille perle og hennes gjøren og laden. Besjing og gulping og smiling og rulle seg rundt. (Det begynte hun med i går :) )

Ellers kan det nevnes at vi har fått barnehageplass fra 1. juni av!

og !!!!!!!!!!!! til det!!!!

Hopper opp og ned og danser og er veldig veldig lykkelige!

Det er til fireåringen da.

Også har vi fått barnehageplass til lille perle fra 1. oktober. Permisjonen min går ut 5. november, og hun er et år 5. desember. Så hun kommer bare til å være ti måneder . :-? Synes det er litt tidlig, men det er vel bare slik det er. kan liksom ikke takke nei til passetidbud heller.

Men vurderer å jobbe 80 prosent en stund fra høsten av, og da kan jeg jo ha henne hjemme en dag i uka. Og ettersom jeg jobber vakter er det jo ikke slik at jeg må levere klokka 0730 og hente klokka 1730 heldigvis.

jaja

I morgen skal jeg på spinning...

:-( Leeenge siden sist, og jeg lurer veldig på hvor forferdelig DET blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

For en fin dag :-)

Mannen min tok med begge barna og lot meg sove lenge og jeg fikk være¨på badet alene så lenge jeg ville.

Koselig frokost, gode venner på middag, og deilig kake som mannen hadde lagd. Og gullgutten sang for meg.

:-)

(har hatt bursdag i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Gjest Embla s

Hei!

Takk for i dag, hyggelig som alltid! (datteren din er utrolig skjønn, nesten til å spise henne opp! Når hun smilte til meg, kjente jeg at jeg virkelig fikk lyst på baby!)

Har sjekket litt: Det er åpent onsdager og søndager fra 12-17. Hva om vi prøver en onsdag, så kan jeg dra litt tidlig fra jobb :)

Så også at det skal være en spennende utstilling i tidsrommet 12. juni-31. juli. Er så utrolig glad i Bjarne Røtterud, og foruten han er det Inger Sitter, Håkon Bleken og Per kleiva. Onsdag 15. juni hadde med andre ord vært en god idè?! (men det er jo en stund til. Kanskje litt tidlig å planlegge nå. Og hvem vet, kanskje vi får til noe før den tid!)

Ha en god kveld/natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Gud så slapp jeg er til å skrive i denne dagboka mi...

Får skjerpe meg litt nå.

I dag har jeg gjort masse... først sto annamannen opp med begge barna og jeg fikk sove LENGE!!! Det var så usannsynlig deilig. Etter det var det bare å sette i gang med verdens største husvask...

Skal ha over tredve mennesker her på 17. mai fest i morgen, så dermed måtte huset vaskes, stoler og bord hentes fra fjern og nær, og ikke minst har jeg lagd store mengder potetsalat.

En vanlig, med gressløk fra hagen, en amerikansk med egg, en med mandelpoteter og vinagrette. Og ikke minst sjokolademousse til kakebordet.

Gleder meg!! Jeg er ekstremt sosial av meg og elsker alle typer sammenkomster. Kan sitte på tombola på bedehuset og kose meg glugg i hel om det er det.

Men hva gjør en fest til en fest... dette er jo et spørsmål jeg stilte mye i min ungdom :ler: (Lunacia tar nok den )

For meg er det folka - den gode samtalen - god mat. Og jeg elsker å lage fest... å lage mat, dekke bord, pynte hus og meg selv og barn. Og jeg elsker å sitte rundt et bord og snakke med folk. Le og prate alvor. Og når jeg tenker meg om har jeg jammen organisert noen slike festlige smamenkomster også i løpet av de siste årene.

Gleder meg til i morgen!!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Nå har jeg humret og bekymret meg og ledd og misunnet deg og fnist og engasjert meg gjennom 28 sider med :-)anna-liv...

... og alt dette fordi jeg måtte skrive en liten hilsen til en annen sunnmøring! :-)

Jeg kommer jammen til å følge med på dagboken din, håper du skriver her litt oftere etterhvert som dagene som tobarnsmor går seg til. Du skriver kjempegodt og veldig inspirerende!

Håper du hadde en fin 17. mai-feiring.

Hilsen sunnmøring-og-ny-annadagbokleser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg en ny venn... o glede...

Hver dag etter at jeg har levert sønnen min i parken og prinsessa er vel lagt for å ta luren sin så springer jeg til xboxen og ham... The stranger. Og før jeg vet ordet av det har det gått et par timer.

Skikkelig harry western-aktig fyr... men vi jobber som dusørjeger og veksler inn molaa og det er dritkult. Og min evne til avhengighet er ekstrem

Hva og hvem... Oddworld strangers wrath på xbox, selvfølgelig... Jeg digger det så usannsynlig...

Digga Munchs Oddysee også... Abe var min venn og en skikkelig antihelt... Stranger er det nøyaktig motsatte... litt tagal type som er svært så macho...

(Ikke fortell det til de andre husmødrene.... det er visst egentlig meninga at jeg skal stryke duker og sånn. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryke duker? Hva er det? Å, du mener disse runde eller avlange blondebrikkene som man egentlig skal ha liggende på alle mulige flate steder, som tv, nattbord, reoler, seksjoner etc.? :ler:

Abe var min venn også, er Strangers like bra altså? Har kikket på spillet mange ganger, men aldri kjøpt.... Kanskje jeg burde gjøre det....

He en fin helg, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaa!!! Endelig noen andre som kjenner Abe...

:klem2:

I en periode var jeg helt hekta på Abe... Jeg tenkte Abe, drømte Abe, og om jeg så en kø foran en minibank så tenkte jeg "ser jo akkurat ut som abe and his mudakoon-friends". Ble litt syk i hopdet, men det gav seg når jeg bare fikk runda spillet. Men da ble jeg piskandeisen spist av fuzzels som var sure for at jeg ikke hadde redda dem. Innså vanviddet i det jeg sitter og snakker med tven og sier "jammen jeg visste ikke art det var så viktig å redde dere og hadde ikke funnet ut hvordan jeg skulle få beame dere bort enda...."

Strangers wrath er like bra så langt, har ikke kommet meg så langt enda. Men det er mer slåssing med slemminger. Det liker jeg ikke så godt.

Likte best de bretta på Abe som var lite slåssing.

Men skal komme med oppdatert info etterhvert.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...