Gå til innhold

Annas bok

:-) anna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ønsker deg og dine en riktig flott juleferie, den fineste julegaven har dere jo allerede fått, men det vanker vel et og annet i tillegg tenker jeg :-)

Klem fra Cilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei alle sammen og takk for koselige julehilsener!!

:kysse:

Her er livet Ok. Lille prinsesse har vondt i magen sin... krysser fingre og tær for at det ikke er kolikk underveis... Sønnen min hadde det og det var rett og slett grusomt. Forferdelig å se barnet sitt ha så vondt uten å kunne hjelpe.

I dag har vi hatt en liten vennegathering. Tre vennepar, tre babyer, to treåringer og en katt. Veldig hyggelig!! Kosa oss med krabber, reker og hummer.

Men egentlig så er jeg helt svart på innsida av tragedien i sørøst-Asia. Vet ikke om jeg kjenner noen som ikke er i god behold. To kolleger var der nede, men de og familiene er heldigvis ok. Det er så forferdelig at man nesten ikke greier å ta det inn. Og jeg blir uvel av meg selv når jeg merker at de mennesklige forsvarsmekanismene slår inn - behovet for å distansere seg fra det hele. Behovet for å dele de rammede inn i grupper der svenskene er litt mindre viktige enn nordmenn, tyskerne enda litt mindre viktig. Og de lokale vil man helst bare beholde som mørketall. Det blir for mye. For mye ondskap til at man kan ta det inn i sin helhet. Som mor kjenner jeg på sorgen og angsten for at noe skal skje med barn. Man kan gråte en million tårer og det vil være en dråpe i havet. Sorgen er for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Livet som tobarnsmor er jammen ganske stressende... jeg gjhør konsekvent to ting på en gang og blir aldri ferdig med noe jeg skal før på andre eller fjerde forsøket.

Men nå må jeg amme og gå...

phu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

nothing to say

Her er livet helt ok...

Nå må jeg slutte å skrive innelgg om at ingenting skjer i livet mitt.

Fra nå av skal jeg rapportere i dagboka mi om det jeg kaller janita-modellen.

Den går ut på å engasjere seg i lokalsamfunnet sitt for å bli bedre kjent med folk. Jeg har nemlig bodd her på Eidsvoll i et år nå, og jeg trenger flere bekjente og også noen flere venner her.

Men jeg må jo prøve å bli kjent med noen som jeg har litt til felles med.... det vil si at jeg må engasjere meg i et eller annet som jeg faktisk er interessert i.

Jeg er samfunnsengasjert, er interessert i kunst og kulturliv, fotografering, bøker, henging på kafer og jeg må rett og slett være litt interessert i trening selv om jeg ikke er det.

Jeg vet her er en maleklubb og en fotoklubb og et korps. Alle disse tre interesserer meg, og jeg må kanskje bare begynne i en ende. Men hvilken....

Altså... målet mitt er at jeg skal begynne å trene og begynne i en forening av et eller annet slag.

Og målet med det igjen er å bli kjent med flere mennesker...

Dessuten så vet jeg at her er yoga, og det har jeg veldig lyst til å begynne med. (stillesittende tren ing er noe for meg)

Skal tenke litt på dette til neste gang jeg skriver...

Skal dessuten ha barnedåp snart.

Gjester:

vi 5

mine foreldre 2

min tante 2

annamannens far med dame 2

annamannens brødre med familier 11

vennepar som er faddere (med barn) 4

venn som er fadder 3

til sammen..... 29

Det kan hende vi inviterer noen få nære venner i tillegg...

tenke tenke tenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Usj... ligger rett ut med masse feber.

Fikk det natt til i går, og synes fryktelig synd på meg selv. I tillegg til at jeg blir litt stressa av at vi skal ha barnedåp neste helg, og jeg egentlig skulle bruke denne helga på å lage mat og styre...

Lei og sliten og trøtt og vondt i hele kroppen. og fryyyyser.

Og akkurat så langt rakk inspirasjonen min i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... i dag krøyp jeg til korset og stakk en tur på legevakta. Har hatt feber siden onsdag, og vondt i lungene siden mandag. Vondt å puste inn, verking om natta og hoste. Men det går jo influensa, som setter seg på lungene, så jeg rekna med at det gav seg.

Men det var altså lungebetennelse...

:(

Hjelp!!!!!! Jeg skal ha barnedåp om en uke og skulle lage maten selv hadde jeg tenkt...

Prøver å trøste meg med at det meste, både av matlaging og pynting må skje de siste dagene før dåpen, og da er jeg sikkert veldig mye bedre.

Sukk.... sukk sukk sukk

:grine:

Og som om ikke det er nok så er jeg livredd for å miste melka nå som jeg ikke er i form. Slenger fram puppen og ammer dattera mi så ofte som det er fysisk mulig for å stimulere melkeproduksjonen.

Kan noen lage en skikkelig deppa smiley...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...