@lfa Skrevet 29. juli 2004 #221 Del Skrevet 29. juli 2004 Flyskrekk høres grusomt ut... :trøste: Jeg har høydeskrekk, ikke at det kan sammenlignes med flyskrekk, men jeg vet hvordan det er å være livredd... Prøver å tvinge meg selv noen ganger, men det er ikke spesielt gøy å være så redd. :-? Håper likevel du hadde det "fole kjekt" hjemme hos foreldrene dine og at tiden "hjemme" oppveide for alt det fæle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #222 Del Skrevet 29. juli 2004 Flyskrekk er helt pyton. Det rare er at jeg fikk det helt plutselig etter en guffen opplevelse med ekstremt mye turbulens. Var på en allerede turbulent tur fra Osdlo til Ålesund. Flyet hadde starta innflyvinga til Vigra da det plutselig bikka seg over på sida og bare datt i flere sekunder. Hele flyet hylte, inkludert meg, og siden da har jeg hatt flyskrekk. Opplevelsen sitter så fast at det er helt rart. Før denne opplevelsen var jeg ikke redd i det hele tatt. Og jeg har virkelig fløyet mye. Både fordi jeg har delvis pendla til Oslo fra Ålesund i et år, og fordi jeg har vært norsk representant i en Europeisk organisasjon. Tok i flere år gjennomsnittlig fire - fem fly i måneden rundt om kring i Europa. Gjorde meg ingenting. Jeg brukte å sove. Nå er det helt annerledes. For å si det som det er: en flytur fra Ålesund til Oslo er 45 minutter med dødsangst, som jeg tvinger meg gjennom i håp om at det skal bli bedre. Og jeg vet jo naturligvis at det er irrasjonelt. At det letter enorme mengder fly hver dag, og at nesten ingen faller ned. At det er farligere å kjøre bil o.s.v. Men fornuft har ingenting med frykt å gjøre. Jeg hater intenst hvert eneste sekund jeg er i lufta og er så ubeskrivelig letta i det øyeblikket hjulene når bakken. Men jeg har bestemt meg for at det ikke skal bli en hindring i livet mitt. Så dermed lider jeg meg gjennom angst i dagene før en flytur, ekstremfrykt i lufta, og utmattethet etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #223 Del Skrevet 29. juli 2004 Nå har jeg bestilt meg bøker fra bokkilden. Har falt pladask for en irsk forfatter som heter Maeve Binchy. Filmen Italiensk for begynnere er basert på en av hennes bøker. Typisk moderne damelitteratur... litt Marian Keyes. Gleder meg til de kommer i posten :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 30. juli 2004 #224 Del Skrevet 30. juli 2004 Ha det så lenge, sees om en ukes tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 30. juli 2004 Forfatter #225 Del Skrevet 30. juli 2004 Hvor skal du?... og hva skal vi? Lunacia?... skal snike meg inn i dagboken din og lese litt etterpå... Skriver ikke mye i dag... er vanvittig dårlig. Fikk omgangssyke i natt og har bare kasta opp siden... Takk for den etter å ha hatt svangerskapskvalme siden påske :evil: Nå må jeg springe igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 30. juli 2004 #226 Del Skrevet 30. juli 2004 En gooood til deg som er syk. Stakkar deg som endelig er ferdig med kvalmen......trodde du.......... Håper du får en fin helg likevel. Var på gartneriet du kjente til i dag og kikket på roser, og nå bestilte vi (dvs venninnen min=bruda) maaaase roser med rosenavnet så det skal nok komme riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 31. juli 2004 Forfatter #227 Del Skrevet 31. juli 2004 Bedre i dag heldigvis... Nå ser jeg magen og dagen litt an... Annamannen og Annalillemannen er på svigersbesøk og kommer igjen i kveld så her er det bare pus og jeg som regjerer. Har en del jordbær og renske... men har litt lite bokser å ha dem i. Og dessuten litt lite syltetøyglass til å lage jordbærsyltetøy... Dumme meg kasta mange glass for bare noen få uker siden. Tror uansett kanskje jeg skal ta meg en tur til byen i dag. Om jeg føler meg bra da... Er uthungra på kafésitting og venninneprating. Så da blir det kanskje det i dag da. Deilig med en dag for meg selv!! Men har vært så mye sammen med sønnen min de siste ukene at jeg savner ham i det han går ut døra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 31. juli 2004 #228 Del Skrevet 31. juli 2004 Hei annasøte! Hvis du trenger noe å oppbevare jordbærsyltetøy i, er melkekartonger perfekte dyr til å fryse i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 31. juli 2004 Forfatter #229 Del Skrevet 31. juli 2004 Nemmen sier du det jordbær... dette var interessant informasjon... for melkekartonger har jeg jo absolutt... hmmm... Har vært i byen i dag og traska løkka rundt sammen med to venninner. Spist på Villa Paradiso og kosa oss i sola... Nå skal jeg slappe av litt og så skal jeg lære meg å lage jordbærsyltetøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 1. august 2004 Forfatter #230 Del Skrevet 1. august 2004 Må bare fortelle noe som jeg og annamannen ler godt av for tida. En svigerinne av meg og søstra hennes har et eget ord for det å stressrydde fordi man får besøk. (Noen andre enn meg som gjør det mon tro...) De kaller det å hykle. Og det er jo så sant, så sant. Man stressrydder så huset er helt strøkent, og når gjestene kommer later man som om det er slik det ser ut bestandig. Jeg og mannen ble fersa en gang da naboene under oss skulle komme på besøk... tenkte ikke over at de naturligvis hørte støvsugeren... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 1. august 2004 Forfatter #231 Del Skrevet 1. august 2004 Skal begynne på jobb igjen i morgen jeg, og er litt spent faktisk. Ble oppring og bedt om å ta en spesielt krevende vakt... og sa ja... når lurer jeg på om det var lite smart. Har tross alt ikke jobba siden påske. Men det går nok greit tenker jeg... det er vel bare å stupe i det. Gleder meg også... I kveld er det vel bare å kome seg til køys i rimelig tid Men hva skal jeg ha på meg i morgen...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 2. august 2004 #232 Del Skrevet 2. august 2004 Innom fra Malta for aa si hei! Ekkelt tastatur og ekkel M$ Internet Exploder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 4. august 2004 Forfatter #233 Del Skrevet 4. august 2004 Hei på deg Lunacia. Håper du koser deg der nede... Her høljeregner det. Det var SÅ gøy å være på jobb igjen. Og det gikk helt strålende. Fikk til og med skryt av sjefen min. Og han hadde helt rett i det han sa. I dag har jeg kosa meg... leste bok i senga halve morgenen... så flytta jeg meg over til badekaret der jeg tok hårkur, ansiktsmaske og leste mer bok. Så spiste jeg litt frokost (fremdeles lesende) før jeg la til side boka og stakk på kaffebesøk til en venninne. Deretter dro jeg inn til byen... hadde en femtimers kvalitetssamtale med en av mine beste venninner... som også innebar indinsk mat, kaffe og italiensk is. Og så avslutta jeg kvelden med å hilse på en annen kompis som var på jobb på en kul cafe i byen. Av og til føler jeg at jeg har trengt å bli eldre for å greie å sette pris på de store gledene i de små gledene. Før skulle det mye til for å få meg til å digge livet. Det var så mange opplevelser at de måtte være spesielt sterke for å nå gjennom som spesielle. Nå nyter jeg hver skje av italiensk is i munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 5. august 2004 #234 Del Skrevet 5. august 2004 Hei anna :-) Må bare si at jeg er en hykler jeg også! Ha en fortsatt fin sensommer. (pizza snart?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 6. august 2004 #235 Del Skrevet 6. august 2004 Roma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 6. august 2004 Forfatter #236 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg har jammen fine dager for tida. I dag har jeg hatt besøk av tre venninner. En kom før jeg var hykla ferdig... og tror du ikke hun satte i gang med støvsugeren og vaska og styra. Var husmorvikar rett og slett Der er jammen godt med venner som kan gjøre slikt!!! Lagde indisk mat som ble kjempegodt. Tre forskjellige typer grillspyd med kylling tikka / lam og kjøttboller. Er veldig fornøyd med at det smakte bra!! For jeg har aldri laga det før. I kveld har vi har kosa oss på terrassen og prata og prata som bare fire damer kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 7. august 2004 #237 Del Skrevet 7. august 2004 Anna: Har du fortsatt behov for syltetøyglass? Jeg har noen du kunne ha fått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 8. august 2004 Forfatter #238 Del Skrevet 8. august 2004 Hmm... kansskje det lunacia... må bare finne ut hva jeg skal gjøre med hva av det som vokser utenfor her. Har en eplehage som gir meg prestasjonsangst. Hvordan plukker man egentlig epler, og hva oppbevarer man dem i. Og hvor lenge holder de seg i en kald kjeller... Og hva med pærer? Ellers... hatt middagsbesøk i dag. Og i går og forigårs faktisk. Koselig ganger tre. Sliten og irritabel av varmen... Liker ikke å være slik og det er ikke en helt god match med en treåring i trassalderen. Synes det blir mye nei og viljekamper for tida. Føler selvransakelsen i magen når jeg sitter her alene i natta, og lurer på om jeg overreagerte i den og den situasjonen. :-( Vet jo at sønnen min har hatt en strålende fin dag i dag. Men likevel. Jeg vil ikke være en "nei-mor". I morgen skal jeg prøve å holde ut trassingen med lurere metoder. I morgen skal jeg prøve å gjøre alt bedre. Men jeg skal på jobb igjen i morgen, også... så jeg må sove litt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 9. august 2004 #239 Del Skrevet 9. august 2004 Hva med å låne om bok om frukt og bær på biblioteket, :-)anna? Det er kanskje en mulighet til å finne svar der? Epler kan man lage eplemost av. Og eplekake, som man kan fryse ned! Skulle ønske jeg hadde epler, pærer og slikt i hagen. Men, jeg har ingen ordentlig hage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 13. august 2004 Forfatter #240 Del Skrevet 13. august 2004 Er det egoistisk å be til Gud om en barnehageplass? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå