Gå til innhold

Annas bok

:-) anna

Anbefalte innlegg

Gjest Xavia

Sitter og koser meg med Anna og Samuel... Så flott du skriver. Men hele dette er bare fiktivt er det ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! Så hyggelig!! :)

Ja det hele er bare fiktivt.

Jeg savnet å skrive fiksjon, så jeg satte litt i gang her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Du må ha en kjempefin påske, Anna! Og Gratulerer så mye, dette kommer til å gå så bra.

Du må slappe av og kose deg. Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Embla

Nå har jeg faktisk akkurat gått i dine spor... alle trådene jeg var inne på hadde du akkurat vært inne i og skrevet knakende gode innlegg..

Tror ikke det blir så vanskelig å slappe av denne påska gitt... er så trøtt og sliten at jeg bare vil sitte i en stol. Trøster meg med at jeg ikke er så kvalm enda...

Livet er litt bedre i dag på alle måter.

Ikke så engstelig lengre, og svigerfar er bedre.

Og i morgen reiser jeg til sunnmøre. Kjører oppover sammen med en venninne og sønnen min. Er det bare jeg som er redd for alt etter at jeg fikk barn. Kjøre bil når sønnen min sitter på for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Nei, det er nok ikke bare du som er småhysterisk mor :ler: Vet om opptil flere av den sorten :oops:

(men når jeg tenker over alt som kan skje, og på hvor små og eventyrlystne og "naive" de er, og på at livet ville falt i grus uten at det ville være mulig å lappe det sammen igjen (hvis det skulle skje noe) og videre, forsoner jeg meg heller med at jeg får være småhysterisk..)

Du får ta kontakt når du kommer tilbake, så kan vi spise is (håper den smaker meg bedre enn sist, da ble jeg bare dårligere og dårligere og det irriterer meg enda for den isen er virkelig god :-( )

:)

(og du, når det gjelder å labbe i fotspor: Kan du vennligst slutte å stjele mine poenger rett foran nesa på meg :ler: )

Klem og riktig god påske. Håper du slipper unna kvalmen, klarer seg godt uten den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten spire!

.....og god påske......

Forresten, kikka i albumet, og ble rett imponert over bokhylla di!

Flink du har vært! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsener Marianne og Embla. Nå er jeg endelig kommet hjem fra påskeferie... deilig feire... men det tok ikke så lang tid førkvalmen slo til for fullt . Så nå er jeg kvalm hele tiden. Kaster opp to tre ganger for dag...og tilbringer mye av den andre tiden liggende på rygg. Ikke mer blødninger i alle fall. Og det er enormt godt.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre i morgen. Skal jo egentlig på jobb, men jeg har en jobb som ikke er så lett å kombinere med spytokter. Og dessuten skal jeg opp før fuglene synger, og det er heller ikke en bra kombinasjon med morgenkvalme.

Men så er jeg så pliktoppfyllende da. KAN jo ikke ringe og si at jeg er syk. Jeg er jo ikke "syk"... på en måte. Men samtidig skjønner jeg ikke helt hvordan morgendagen skal gå.

Hmmm... jeg får vel bare prøve så godt jeg kan. Går det ikke så går det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens oppdatering:

KVAAALM og Narkoleptisk.

(for ei sytedagbok dette er i ferd med å bli)

Skal til legen i morgen. Håper inderlig at hun er på mitt lag og skjønner at jeg faktisk ikke greier å jobbe når jeg er så dårlig som dette. Frykter at hun skal være i sitt verste friskushumør og mener at "dette er ikke en sykdom men betyr bare at kroppen din reagrer normalt på graviditeten" Greit nok det liksom, men hadde kroppen min reagert sånn uten at jeg var gravid hadde jeg vært på legevakta.

Jeg er så kvalm hele tida... Var på jobb i dag og tror jeg gjorde en slett jobb. I de periodene kvalmen var til å leve med var jeg så trøtt at jeg hadde mest lyst til å gå inn på do og sette meg til og sove litt. (Og det er jo en ganske syk lyst å ha)

Og det legebesøket mitt er ganske viktig også. Ettersom den forrige graviditeten min var komplisert merker jeg at jeg virkelig trenger å vite at hun erpå mitt lag. At hun skjønner alt jeg bekymrer meg over, og at jeg ikke kan risikere å ta noen sjanser.

Det går vel helst bra,men typisk nok skulle jeg gjerne ha vært opplagt til legetimen, som jeg trenger fordi jeg absolutt ikke er opplagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min er en drøm. Helt på mitt lag!!

Målte blodtrykket mitt og sykemeldte meg for to uker. Med beskjed om å reise hjem og slappe av og bli bedre.

(Slappe av... betyr vel KG hele tida det for meg da)

Og så skal jeg ut av turnusjobbing... Legen min innså også at det ikke var ideellt for morgenkvalme å stå opp klokka kvart over tre om natta.

:sjarmor:

Akkurat det er en nytelse å vite!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg ikke så kvalm...og det er deilig, for i dag har jeg bursdag.

I går var jeg dårlig nesten hele dagen, så det er supert å slippe unna litt akkurat i dag. Det kunne vært helt annerledes...

Så langt har jeg fått stjernekikkert i bursdagspresang av mannen min, blitt sunget bursdagsang til av min tre år gamle sønn. Sovet leeenge, tatt et langt bad med badesalt i. Stelt føttene mine... spist god frokost.

Fått mange tekstmeldinger.

Og nå skal jeg snart inn til byen for å gå på teater og spise fin middag med min kjære...

Må bare sitte stille og sørge for å ikke bli kvalm først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg gleder meg jeg!! :-))

I dag er jeg så langt ganske bra av kvalmen. Nå skal jeg snart prøve å spise en brødskive og så får jeg se hvordan det går.

Gleder meg til livet mitt ikke er så navlebeskuende lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen skal jeg til gynekologen for den første ekstrasjekken av at alt er som det skal med den bittelille beibien i magen min.

Merker at jeg er nervøs. Regner med at jeg får UL, og jeg engster meg for om alt er slik det skal. Håper inderlig at alt er bra.

Også merker jeg at jeg er nervøs for om jeg greier å forklare gynekologen alt jeg må si. Jeg har så mye som jeg føler jeg må få kommunisert til ham. Etter å ha født fortidlig sist ble jeg lovet ekstra oppfølging denne gangen. Men nå viser det seg at det tydeligvis ikke er noe som kommer av seg selv. Bestilte time hos jordmor for en uke siden og fikk time om en måned. Syntes det var veldig lenge til. :-? Eksta oppfølging må da bet at jeg skal sjekkes oftere enn andre. Og jeg fortalte hele historien min på telefonen.

Det viktige for meg er at gynekologen skjønner hva jeg trenger for å føle meg trygg i dette svangerskapet. Lurer på om han kan få sendt over papirene mine fra Ullevaall sist?!

Jeg skjønte jo ingenting av hva som stod der, men kanskje han kan få noen indikasjoner på hva vi skal være obs på. Jeg vet jo for eksempel ikke noe om hvordan det stod til med livmorhalsen den gangen. I det jeg kom på sykehuset var jo alt i gang, og fokus var på å holde sønnen min inne i magen så lenge som mulig.

Uff... gruer meg litt til i morgen jeg.

Tenk om ikke alt er som det skal være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos gynekologen i dag og alt var bra heldigvis!! Legen hadde UL og jeg fikk se det bittelille vesenet inne i magen min for aller første gang.

To cm langt og med et bittelite vibrerende hjerte. En liten menneskespire rett og slett. Og alt så fint ut. Livmorhalsen var lang og fin, og ikke minst tett! Og gynekologen min er helt fantastisk. Han er en eldre mann med sølvhvitt hår, og barnebarn som han skal på ferie sammen med i sommer. Veldig behagelig og tillitsvekkende fyr.

Og han tok meg veldig på alvor og tok seg god tid til å snakke om hvordan vi skal gripe dette an. Så langt helt strålende.

Men han trodde at jeg var en uke kortere på vei enn det man skulle tro av menstruasjonen. Det var enten det eller så krøllet den lille bebien seg litt sammen slik at den ble litt kortere enn den skulle være.

Sukk... jeg skal vel gjerne være kortere kommet enn jeg har trodd selv. Har ikke tålmodighet til å vente i ei uke til før jeg kan si noe.... sukk.

Da kan det blir desemberbarn i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Nå er jeg stum.

Helt stum faktisk.

Og det er sjelden.

Kanskje litt på gråten også

Men du så lykkelig som jeg er...

Jeg skal i møte med et forlag på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:o

Nå er jeg stum.

Helt stum faktisk.

Og det er sjelden.

Kanskje litt på gråten også

Men du så lykkelig som jeg er...

Jeg skal i møte med et forlag på onsdag.

Så spytt ut da jente !!!

Du kanke komme her og si A og ikke fortsette på godsakene.....

Nyheter takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...