Gå til innhold

Min eplepai med vaniljekrem........namnam

majan

Anbefalte innlegg

EPLEPAI MED VANILJEKREM.

90 gram melis

200 gram smør

200 gra hvetemel

ca 3-5 epler

kanel & sukker

1 pk vaniljekrem

Ta 2/3 av deigen til binn og resten til rutemønster på toppen.

Når man skal lage rutemønsteret lønner det seg og bruke ekstra mel for deigen er veldig klissete (den skal være det)

Stekes ved 175 grader i ca 1 time midt i ovnen.

Jeg er veldig glad i denne oppskriften, ikke bare fordi den er veldig god men også fordi den er veldig kjekk.

MAn kan nemlig ordne alt sammen og dekke til med plastfolie og sette i kjøleskapet og steke den dagen etter. Så hvis man skal ha selskap dagen etter og har det litt travelt kan man bare gjøre alt i stad dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Oi, tusen takk - den virker god..

meeen jeg også må ha en sånn "trinn for trinn" beskrivelse hvis jeg skal klare å lage den (er verdens DÅRLIGSTE kokke). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei så det var litt spørsmål om hvordan man g¨r frem med oppskriften så slik skal det gjøres;

melis, smør og hvetemel blandes sammen, og fordeles i en ildfast form eller kake form.

Skrell epler og del de i båter som er passe store, og legg de oppå deigen i formen. Strø over kanel og sukker. Fordel vaniljekremen over eplebitene og til slutt lager du rutemønster av resterende deig (det hender jeg kutter ut rutemønsteret hvis jeg har veldig dårlig tid).

Så er det bare og steke alt i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...