Gå til innhold

Tog

Gjest Gjest_vestlandsjente_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_vestlandsjente_*
Skrevet

Hva er det egentlig med togprisene?

De er jo konstant dyrere enn flyreiser. Hvordan er dette mulig.

Og de vil ha oss til å ta med kollektivtrafikk. Ts! Billigere å kjøre bil.

Kjenner jeg blir så forbanna. Får jo ikke togbillett under 800 kroner så og si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ute i god tid og kjøp miniprisbillettene da.

For miljøet er det beste at du tar toget.

Skrevet

Du reiser vel norges lengste strekninger hvis du reiser for 800kr?

Skrevet
Hva er det egentlig med togprisene?

De er jo konstant dyrere enn flyreiser. Hvordan er dette mulig.

Og de vil ha oss til å ta med kollektivtrafikk. Ts! Billigere å kjøre bil.

Kjenner jeg blir så forbanna. Får jo ikke togbillett under 800 kroner så og si.

Det er lett å svare på. Toget styres av politikerne. Flyene av private.M.a.o. har toget ingen konkurranse. Eller sosialisme som det heter.(= Alle skal være like fattige)

Skrevet

Minipris er en fin ting, men det skulle vært mulig å benytte seg av den litt lengre, nå må man jo bestille år og dag i forveien for at det ikke skal koste tusen kroner.

Skrevet

Minipris er vel og bra, men min erfaring er at jeg da må reise på særdeles ugunstige tidspunkt, selv om jeg bestiller i god tid. Jeg synes tog er altfor dyrt, og jeg skjønner godt at folk velger å ta bilen på reise.

Skrevet

Dere som synes tog er så dyrt, hva synes dere det skal koste da?

Skrevet

Det hadde jo for eksempel vært veldig greit om det faktisk kostet 199,- å reise hvor som helst, som de sier i reklamen.

Min minipris-billett kostet 399,- fullpris hadde kostet 619,-.

Skrevet

Eksakt pris har jeg ingen formening om. Men når jeg flere ganger opplever at prisforskjellen mellom tog og fly ofte er minimal så må jeg si jeg reagerer på prisen.

Skrevet

Fly er så billig fordi de har en haug businessreisende som reiser på veldig dyre billetter. Noe toget ikke har.

Skrevet
Det hadde jo for eksempel vært veldig greit om det faktisk kostet 199,- å reise hvor som helst, som de sier i reklamen.

Min minipris-billett kostet 399,- fullpris hadde kostet 619,-.

Det koster jo 199 bare du bestiller tidlig nok. Samme som med fly så er det ulike priser på billettene alt ettersom når man bestiller. Å drive jernbane i et land som Norge er vanvittig dyrt, det er urealistisk at det skal koste 199 å reise fra Oslo til Bodø.

Skrevet
Det koster jo 199 bare du bestiller tidlig nok. Samme som med fly så er det ulike priser på billettene alt ettersom når man bestiller. Å drive jernbane i et land som Norge er vanvittig dyrt, det er urealistisk at det skal koste 199 å reise fra Oslo til Bodø.

I reklamen sier han jo "til Bodø da?"

Hvorpå mannen svarer "199!"

De trenger jo ikke si det i reklamen hvis det er urealistisk, og da hadde heller ikke jeg blitt snurt over at det stort sett alltid blir dyrere.

Og jeg bestilte billetten min en måned i forveien, hvor tidlig ute må man være?

Skrevet
I reklamen sier han jo "til Bodø da?"

Hvorpå mannen svarer "199!"

De trenger jo ikke si det i reklamen hvis det er urealistisk, og da hadde heller ikke jeg blitt snurt over at det stort sett alltid blir dyrere.

Og jeg bestilte billetten min en måned i forveien, hvor tidlig ute må man være?

Så hvis sas reklamerer for billige billetter mellom Oslo og Bodø forventer du at det bare skal finnes billige billetter? Hvis du tar en titt på NSB sine nettsider så finner du kanskje ut hvor lang tid i forveien miniprisbilletter legges ut ;)

Skrevet

Og ja, du kan få billetter fra Oslo til Bodø for 199 hvis du er tidlig nok ute. Men alle billettene mellom Oslo og Bodø kan ikke koste 199, på samme måte som alle flybilletter ikke kan koste det den billigste billetten koster. Som Wadjet var inne på, businessreisende som betaler i dyre dommer sørger for at det blir billige flybilletter til oss andre. Det samme er ikke tilfelle på tog.

Skrevet (endret)
Så hvis sas reklamerer for billige billetter mellom Oslo og Bodø forventer du at det bare skal finnes billige billetter? Hvis du tar en titt på NSB sine nettsider så finner du kanskje ut hvor lang tid i forveien miniprisbilletter legges ut ;)

ååå herlighet, når de reklamerer for at det finnes miniprisbilletter som de ettertrykkelig sier at koster kroner 199, så blir jeg snurt - ikke mer, ikke mindre - når jeg er ute en mnd i forveien, dvs. i god tid, og de koster det dobbelte. Jeg er jo selvfølgelig klar over at dersom jeg ikke er ute i god tid, da er miniprisbillettene borte. U see?

Edit: og jeg skulle bare fra Kr. Sand til Oslo, ikke helt opp til Bodø.

Endret av Cho
Skrevet

En måned i forveien er IKKE god tid på populære reisetidspunkt. Prøv heller et halvt år i forveien og du kan ha flaks. Eller kjøp billett på et mer upopulært tidspunkt. De har et visst antall billetter på de ulike prisklassene. Uavhengig i om det er et populært reisetidspunkt eller ei.

Skrevet
ååå herlighet, når de reklamerer for at det finnes miniprisbilletter som de ettertrykkelig sier at koster kroner 199, så blir jeg snurt - ikke mer, ikke mindre - når jeg er ute en mnd i forveien, dvs. i god tid, og de koster det dobbelte. Jeg er jo selvfølgelig klar over at dersom jeg ikke er ute i god tid, da er miniprisbillettene borte. U see?

Edit: og jeg skulle bare fra Kr. Sand til Oslo, ikke helt opp til Bodø.

Jeg synes ikke en måned er "god tid" jeg da, men det er vel derfor jeg alltid får tak i miniprisbilletter også da ;)

Skrevet

I togverden kan vi begynne å snakke om å være ute i god tid hvis man bestiller minst 3 måneder i forveien.

Jeg har sjelden problemer med å få billetter til 199, men om jeg skulle være sent ute så er ofte toget billigere enn fly likevel, og det stopper nærmere heimen.

Håper virkelig det blir noe av hurtigtog, iallfall til Bergen og på Sørlandsbanen.

Skrevet
Minipris er en fin ting, men det skulle vært mulig å benytte seg av den litt lengre, nå må man jo bestille år og dag i forveien for at det ikke skal koste tusen kroner.

Det er ikke sant. Jeg tar mye tog Trondheim-Oslo, som er en av de populære strekningene og der får man gjerne minipris samme dag.

Skrevet
Det er ikke sant. Jeg tar mye tog Trondheim-Oslo, som er en av de populære strekningene og der får man gjerne minipris samme dag.

Dette er også min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...