Gå til innhold

UVI ? HJELP :(


Fremhevede innlegg

Skrevet

HERREGUD så vondt jeg har :(

det begynte for 2 dager siden , det gjør så utrolig vondt når jeg pisser :'( men det lukter ikke rsart og fargen er heller i sterk gul

Føles som om jeg må pisse hele tiden , men det kommer bare dråper:'( og da gjør det jævlig vondt , de gangene jeg drikker masse vann kommer det litt men det gjør jevlig vondt etterpå

Jeg kan ikke dra til legen forde jeg stoler ikke akkuratt på legene her nede , jeg sitter i Asia i et forbanna U land ...

kan du hjelpe meg noen tips? herrrrrregud jeg savner NORGE :trist:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nødt for og komme deg til lege!

for dette blir sjeldent bedre av seg selv!!!

så du er nødt og finne en eller anna lege som kan gi deg antibiotika !

og i mellom tiden, så går det ann og drikke appelsin juice, og noe tranebær,

Skrevet

Hei :)

tusen takk for råd ihvertfall har helt inn på glass med sitron vann og det føles som om dt hjalp bitte litt,, så nå blir det apelsin juice og c vitaminer

du aner ikke jeg tør ikke å dra til legen , sist jeg avr hos legen her vsr jeg syk hadde omgangs syke , men fikk tabletter som gjorde meg enda verre det var tabletter mot nyrene :kjefte: fikk jeg beskjed om da jeg kom hjem til Norge og til min kjære fastLEGE

så jeg tør virkelig ikke ta sjansen...

Skrevet

Har du tilgang på apotek? Dersom du har det, funker tranebærtabletter (og tilsvarende) veldig godt for meg. Kjøpte noe urtegreier da vi var i Italia (de hadde ikke tranebær, men heldigvis forstod damen på apoteket hva jeg trengte med en gang jeg sa ''cranberry'' :ler: ) og det funket som bare det.

Skrevet
Har du tilgang på apotek? Dersom du har det, funker tranebærtabletter (og tilsvarende) veldig godt for meg. Kjøpte noe urtegreier da vi var i Italia (de hadde ikke tranebær, men heldigvis forstod damen på apoteket hva jeg trengte med en gang jeg sa ''cranberry'' :ler: ) og det funket som bare det.

Disse tranebærtablettene har de i dagligvarebutikker også!

Skrevet
Disse tranebærtablettene har de i dagligvarebutikker også!

Beklager, så ikke at du var i asia!

Skrevet

Slå opp på felleskatalogen, på selexid. Skriv opp innholdet der, gå inn på drugs.com og se hva det heter på engelsk, og gå til legen og "bestill" det.

Ellers: Tranebær (cranberry), c-vitaminer, eddik, varme, og muligens også yogurt.

Men det første du gjør er å ringe legen din her i landet, få noen til å ta ut en resept og sende den til deg. Fortrinnsvis både på selexid og 2-3 merker til så du kan ta kontakt med legen her og høre hvordan du bruker de ulike. I verste fall går dette ikke over på noen uker, og da er det greit å ha det i posten, selv om det går TREGT.

Skrevet
Har du tilgang på apotek? Dersom du har det, funker tranebærtabletter (og tilsvarende) veldig godt for meg. Kjøpte noe urtegreier da vi var i Italia (de hadde ikke tranebær, men heldigvis forstod damen på apoteket hva jeg trengte med en gang jeg sa ''cranberry'' :ler: ) og det funket som bare det.

hehe skal få kjæresten min til og sjekke , tusen takk for hjelp :) men leste et sted at man ikke burde gå på do hele tiden , men burde man holde seg da ? er ikke det litt verre? :sjenert:

Skrevet
Slå opp på felleskatalogen, på selexid. Skriv opp innholdet der, gå inn på drugs.com og se hva det heter på engelsk, og gå til legen og "bestill" det.

Ellers: Tranebær (cranberry), c-vitaminer, eddik, varme, og muligens også yogurt.

Men det første du gjør er å ringe legen din her i landet, få noen til å ta ut en resept og sende den til deg. Fortrinnsvis både på selexid og 2-3 merker til så du kan ta kontakt med legen her og høre hvordan du bruker de ulike. I verste fall går dette ikke over på noen uker, og da er det greit å ha det i posten, selv om det går TREGT.

:tristbla: uker ... huff men tusen takk for råd:)

Skrevet

Må visst skrive litt mer jeg. Jeg har hatt UVI ørtenvis av ganger, så jeg føler meg nærmest som enm ekspert på området :jepp:

Hvis du får vondt i ryggen og blir kvalm, MÅ du oppsøke lege, for dette kan være tegn på nyrebekkenbetennelse, og da trenger du nesten garantert antibiotikakur. Jo tidligere du kontakter lege etter at du evt har fått nyrebekkenbetennelse, jo større sjans er det for at du kan ta den denne kuren med tabletter. Hvis ikke kan du risikere å måtte få antibiotika intravenøst, noe som naturlig nok fører til sykehus-innleggelse. Det er ikke meningen og skremme deg, men dette er harde fakta. Grunnen til at antibiotika blir nødvendig er at du kan få blodforgiftning hvis ikke.

Etter gjentatte vonde UVI fikk jeg plutselig nyrebekkenbetennelse uten jeg hadde særlig verresymptomer enn ved bare vanlig UVI.

Skrevet
hehe skal få kjæresten min til og sjekke , tusen takk for hjelp :) men leste et sted at man ikke burde gå på do hele tiden , men burde man holde seg da ? er ikke det litt verre? :sjenert:

Du bør gå på do når du må, for å "skylle ut" bakteriene.

Gjest Jellyfish - ikke innlogget
Skrevet

Jeg fikk ørebetennelse sist jeg var i Thailand, og oppsøkte et apotek. Jeg spurte etter smertestillende, men da jeg fortalte hva jeg feilte spurte hun om jeg ville ha antibiotika og. Ikke like restriktive med sånt nedi der virker det som, så kan være verd et forsøk. Snakket med legen da jeg kom hjem, og jeg hadde fått akkurat den typen han ville gitt meg. De kan ha peilig selv om ting ikke funker akkurat som hjemme.

Skrevet

Hei jeg må nesten svare deg jeg også, dette er slik som typisk skjer meg når jeg er på ferie..

Når jeg får det kan jeg ikke gå uten antibiotika og jeg må ha det fort, nå vet jeg ikke hvordan det er med deg.

Jeg ville gått til et apotek og bedt om antibiotika, vet ikke hvor gode de er i engelsk der jeg men som regel funker det ved å si hva du har.. Om ikke det funker så gjør som de andre sier, finn antibiotika på felleskatalogen mot uvi og spør etter det. Dersom de ikke vil gi det ut uten at du har vært hos legen gå til legen og gi dem en urinprøve og ikke gå før du får det du skal ha. Du vet hva det er så da trenger ikke de spekulere i andre ting. Si nei til alt annet.

Ikke gi deg, utrolig kjipt å få ødelagt ferien!! Men vent heller ikke med å få medisin som hjelper deg!! Jeg ville gått for antibiotika med en gang, har bommet stygt på at andre vil gi meg piller av naturlige urter etc. Har det først kommet hos meg, hjelper slikt ingenting!

Lykke til!

Skrevet

Hei,

Skriv dette ned på en lapp: Pivmecillinam hydroklorid, det er virkestoffet i selexid, og si at du skal dette. Det er nemlig ikke sikkert det heter Selexid. Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...