Gå til innhold

Gjør alle bruder dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet

Finnes så mange artikler på hvordan bruder kan/bør forberede huden, håret, neglene m.m. til bryllupsdagen..

Anbefales allslags behandlinger, produkter og de sier at man helst bør begynne 1 år før og sånn....synes det virker litt voldsomt, jeg. (og dyrt!)

Gjør dere noe spesielt eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei... Eller jeg provde akrylnegler for forste gang og kommer til aa ta det til bryllupet. Ellers burde jeg sikkert gjort noe med haaret, det er ganske toert og ikke saa lekkert, men det har jeg ikke hatt tid til.. og naa er det bare 1 mnd igjen saa tror ikke det er saa mye aa faa gjort naa gitt.

Skrevet

Jeg har hatt acrylnegler før og skal ikke forbrede meg til det før dagen, det får jeg satt på noen dager før.

Når det kommer til håret har jeg startet med dette nå. Jeg har ganske tykt og brusete hår, så jeg har startet behandling, klipp og farge nå slik at jeg har det håret jeg "trenger" til dagen og den frisyren jeg har sett meg ut. Jeg gikk fra mørkebrunt til gylden blond (hadde røskjært i brunfargen)på en firsørtime siden jeg ønsker min naturlige farge til dagen. Nå er det veldig rølig, og for å få denne fargen fin må jeg starte nå da jeg må farge igjen 2 ganger ,pluss at jeg skal ha striper OG kur fordi jeg gjør alt dette på kort tid. Så akkurat her startet jeg veldig tidlig for å få det pent og naturlig.

har man en farge man er fornøyd med ser jeg ikke vitsen med å starte så tidlig. Eneste er at klippen og fasongen på håret er fint å kartlegge før 1 mnd før dagen. Frisøren kan gi tips på hvordan du bør ha frisyren og hvor du bør spare for å få riktig lengde i forhold til hvordan du vil sette det opp.

huden skal jeg ikke gjøre noe med. Jeg har sluttet med foundation pga huden min blir veldig stygg og uren av det. Jeg bruker dekkstift på ringer under øyne og thats it. Huden min er veldig blek, men det er ok...bruker litt lys rush for å få litt farge. På sommeren gjør solen huden fin, så jeg stresser ikke mye med dette. Mulig jeg tar et par dyprens noen uker før dagen for å "eliminere" sjansen for kviser mest mulig.

Skrevet

Jeg har begynt å ta bedre vare på hår og hud, har også begynt med sol for å få en fin tone i huden :)

Skrevet

Jeg tok hårkurer og lot håret vokse. Og negleforsterker for å få fine negler.

Ellers brukte jeg kun min vanlige ansiktskrem og bodylotion.

Ikke noe mer. :)

Skrevet

Jeg tok bare litt solarium og brukte renseskum i ansiktet i noen månder før :)

Gjest Vinterbrud <3
Skrevet

Jeg går ikke jevnlig til hudpleier osv, men jeg har blitt flinkere til å bruke bodylotion hver dag, er nøye med å fjerne sminken med en gang jeg ikke trenger å ha på meg sminke, har sluttet å stripe håret mitt (farger det isteden) osv..

Vil gjerne ha best mulig utgangspunkt på selve dagen uten at det har kostet meg for mye :)

Skal legge akrylnegler og gå til hudpleier rett før tenkte jeg.

Skrevet

Jeg sparte håret langt i flere måneder i forveien. Den siste måneden øvde jeg meg på å sette opp håret selv. Den siste uka tok jeg bruning hos hudpleier. Neglene fikk jeg ikke tid til, så de var naturlige og korte. Sørget for å ikke pille på kviser i to uker før bryllupet :gjeiper:

• 3 uker senere...
Skrevet

Venninnen min som har eksem og kan få utbrudd i ansikt og på hals spiste kun sunn mat som hun tåler 100 % de siste to ukene før bryllupet sitt og hadde en helt fantastisk hud. Skjønnhet kommer innenfra... :)

Skrevet

Jeg kjenner vel at motivasjonen til å trene har blitt bedre. :fnise:

Ellers lever jeg som før. Har vanskelig hud, men tror dessverre det ikke er så mye å gjøre med det. Har planer om å få prøve foundation i forkant der jeg skal få sminket meg og ordna håret. Så er jeg sikker på at jeg i det minste tåler det.

Skrevet

Jeg kommer til å legge om kostholdet nå for å få bort prikker på armene. I tillegg kommer jeg til å bli flinkere med rensing og krem. Frisøren ba meg bare holde meg unna saksa, ellers var det flott, sa han. Fikk noen produkter for å styrke det litt, så de skal jeg bruke.

Håper kostholdet hjelper litt på vekta også, men kjolen sitter som et skudd nå, så da må den isåfall syes inn. Men det skal jeg ikke klage på dersom det må gjøres. :ler:

Skrevet

Tja, jeg trente nok ekstra hardt og mye og var enda mer påpasselig med kostholdet enn vanlig i forkant, men det er jeg stort sett i forkant av sommeren også. Jeg tok også litt solarium, men utover det gjorde jeg ikke noe spesielt. Jeg har ganske gode hud- og hårpleierutiner i utgangspunktet, så jeg følte ikke for å gjøre så mye ekstra. Jeg farget håret en uke før bryllupet (jeg farger håret regelmessig), og klippet det fem-seks uker i forkant. Frisøren min anbefalte meg å ikke ha nyklipt hår, da det kan være vanskeligere å få til å sitte i en håroppsats.

De siste to ukene før bryllupet ble imidlertid bare kaos kostholds- og treningsmessig; alle måltider ble inntatt ute, og det gikk med litt øl og vin hver dag. :fnise:

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg har hatt acrylnegler før og skal ikke forbrede meg til det før dagen, det får jeg satt på noen dager før.

Når det kommer til håret har jeg startet med dette nå. Jeg har ganske tykt og brusete hår, så jeg har startet behandling, klipp og farge nå slik at jeg har det håret jeg "trenger" til dagen og den frisyren jeg har sett meg ut. Jeg gikk fra mørkebrunt til gylden blond (hadde røskjært i brunfargen)på en firsørtime siden jeg ønsker min naturlige farge til dagen. Nå er det veldig rølig, og for å få denne fargen fin må jeg starte nå da jeg må farge igjen 2 ganger ,pluss at jeg skal ha striper OG kur fordi jeg gjør alt dette på kort tid. Så akkurat her startet jeg veldig tidlig for å få det pent og naturlig.

har man en farge man er fornøyd med ser jeg ikke vitsen med å starte så tidlig. Eneste er at klippen og fasongen på håret er fint å kartlegge før 1 mnd før dagen. Frisøren kan gi tips på hvordan du bør ha frisyren og hvor du bør spare for å få riktig lengde i forhold til hvordan du vil sette det opp.

huden skal jeg ikke gjøre noe med. Jeg har sluttet med foundation pga huden min blir veldig stygg og uren av det. Jeg bruker dekkstift på ringer under øyne og thats it. Huden min er veldig blek, men det er ok...bruker litt lys rush for å få litt farge. På sommeren gjør solen huden fin, så jeg stresser ikke mye med dette. Mulig jeg tar et par dyprens noen uker før dagen for å "eliminere" sjansen for kviser mest mulig.

Ang. huden din- du er galen om du tar en dyprens noen ukes før bryllupet, da har du mest sjanse for å få kviser! Med huden din bør du begynne minst 3 måneder før- for å rense opp huden, om du tar en slik behandling en gang før bryllupet, da kommer jo all driten ut.. men om du tar 3 behandlinger i løpet av 3 måneder+ bruker kvalitetprodukter, da får du sansynligvis ikkkke kviser på bryllupsdagen din. been there, done that.

Skrevet

Da jeg var brud gjorde jeg så lite som mulig. Jeg nappet øyenbrynene og klippet, filte og polerte neglene selv, og jeg gjorde ingenting utenom det vanlige med huden min i redsel for allergiske reaksjoner o.l. Det jeg gjorde mest ut av var vel frisørtimene, jeg hadde en time et et par måneder før der jeg fikk klippet bort alle fliser og formet håret (jeg har krøller så det endrer seg ikke så fort på meg som på de med glatt hår), jeg hadde en grundig prøvetime uken før bryllupet, og så fikk jeg satt opp håret på dagen. Jeg sminket meg selv og brukte ikke neglelakk. Men jeg hadde et veldig sterkt ønske om å være meg selv på dagen, jeg ville ikke være prinsesse for en dag slik som mange ønsker.

Skrevet

Det eneste jeg gjorde på denne fronten var å bestille vanlig håroppsett til frisør. Snakket løst om hvordan jeg ville ha det, og det var ikke nødvendig med prøvetime. skulle egentlig klippe tuppene så vidt til frisøren, men hun syntes ikke det var nødvendig, i tillegg var det visst lettere å sette opp om det ikke var helt nyklipt.

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

De siste månedene før bryllupet trente jeg litt ekstra, og tok litt ekstra solarium. Samme uke som bryllupet var, tok jeg pedicure, fikk satt på negler og stusset håret. Selve bryllupsdagen ble jeg sminket og stylet på håret av stylist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...