Gå til innhold

Momos treningsverden


momo
 Del

Anbefalte innlegg

Hei. Da tenkte jeg det var på tide å starte en egen treningsdagbok. Og håper ved å skrive her så blir jeg mye mer motivert. Gøy å se det er så mange andre som skriver treningsdagbok og. Skal nok inn og lese i dagbøkene deres de neste dagene nå.

Litt om meg, jeg er 31 år og enslig mamma til to nydelige barn. For tiden har jeg god tid til trening da jeg i år bare tar opp to fag privat. Men til neste år så skal jeg starte å studere ernæringsfysiologi.

Jeg har hatt sykdommen ME i 6 år, ble frisk i vår. Så jeg starta med litt yoga etter jul, så til våren ble det å gå litt turer, så i løpet av sommeren ble det sykling og svømming, så i september meldte jeg meg inn på treningssenter. Men har ikke fått trent regelmessig grunnet en operasjon og reise.

Treningen er for meg en stor lidenskap, jeg synes det er utrolig gøy, men sefølgelig har jeg dager jeg ikke vil og.

Kosthold vet jeg en god del om, men er ikke flink til og følge, sjokolade er min store synder.

Jeg trener nå spinning, styrke og yoga, prøver å få til minst 5 treninger i uka.

Jeg fikk litt sjokk på mandag da jeg gikk på vekta da viste den 69 kg og jeg er bare 163 høy, og jeg var 64 kg i sommer. Så nå er ihvertfall motivasjonen på topp.

Så jeg trente styrke full kropp på mandag og trente spinning i går, og nå skal jeg snart dra og trene full kropp styrke.

Kommer til å skrive mer senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: momo.

Blir spennende å følge deg :)

Ernæringsfysiolog ja, er ikke umulig jeg kommer meg noen få spørsmål etterhvert hvis det er ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: momo.

Blir spennende å følge deg :)

Ernæringsfysiolog ja, er ikke umulig jeg kommer meg noen få spørsmål etterhvert hvis det er ok?

Tusen takk! Bare og stille spørsmål det, men nå har jeg ikke startet med studiet ennå, så er ingen ekspert. Men er jo sefølgelig intresert i kosthold og ernæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle skrive inn noen mål her.

I dag er vekta mi 68 og mine cm mål er:

overarm: 32

bryst: 89

Under bryst: 72

Liv: 76

Hofte: 95

rompe: 106

lår: 62

legg: 39

Tenkte og legge inn vekt og mål hver uke.

Vært på trening nå og det ble 1 time og 45 min med styrketrening, har da 20 min oppvarming, men 10 av de på romaskin, så ble det vel 20 min tøying i dag da jeg var så støl, men klarte å presse meg i dag og, fikk faktisk en blemme i hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kommer styrkenerden inn og spør pent om å få innblikk i programmet du følger når du trener styrke... :fnise:

Hvis du gidder da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kommer styrkenerden inn og spør pent om å få innblikk i programmet du følger når du trener styrke... :fnise:

Hvis du gidder da ;)

Nå bare trener jeg det jeg har fått satt opp og aner egentlig ikke helt hva jeg trener. Men jeg har jo ett program på treninga, så det kan jeg jo ta med hjem, så kan jeg skrive det her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du trener yoga forresten, det må jeg bli flinkere til igjen... bevegelighet hjalp godt på teknikk i styrke. 5 treninger i uka er imponerende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du trener yoga forresten, det må jeg bli flinkere til igjen... bevegelighet hjalp godt på teknikk i styrke. 5 treninger i uka er imponerende! :)

Takk. Yoga er utrolig deilig å trene ja, kjenner att jeg må få inn det minst en gang i uka. Men etter jul skal jeg prøve å få det inn minst 3 ganger i uka, men da må jeg trene styrke før det, så må opp litt før på morningen men det skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på yoga i en time, det var skikkelig deilig.

Vært flink med mat og.

Frokost: knekkebrød med røkt laks og egg, samme til lunsj, så ørret og brokkoli til middag, blir samme til kveldsmat og noen klementiner.

Fortsatt skikkelig motivert, håper bare det fortsetter i jula og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det spinning intervall, sto veldig mye, så det kjentes skikkelig godt, deilig.

Mat i dag ble:

Frokost: knekkebrød med makrell i tomat og agurk

Lunsj: Skyr og knekkebrød med agurk

Middag: kyllingkjøttdeig med paprika og brokkoli

Kvelds: Samme som middag

Mellom: Noen klementiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var faktisk planen både spinning og styrke, men jeg klarte utrolig nok å forsove meg, sov faktisk 11,5 time i natt, men da trengte jeg det sikkert.

Men ble 1,5 time med styrketrening da.

Mat i dag:

Frokost: Knekkebrød med egg

Lunsj: kyllingkjøttdeig med paprika

Middag: Tacosalat med karbonadedeig og kesam og masse grønnsaker

Kvelds: Samme som til middag

I dag har jeg blitt ferdig med alt av gaver, det var skikkelig deilig. Og ungene fikk sefølgelig mye i år og.

Ellers så reiser jeg og barna på hyttetur til Sälen i morgen for en uke, der skal vi bare kose oss, i badeland, ake og stå på slalom. Skal nok få trent litt styrke i løpet av uka og.

Og maten skal være sunn og god, men blir nok litt kos i løpet av uka og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge inn målene mine, siden jeg drar på en ukes ferie. Er jo ikke så stor framgang på 4 dager, men er jo litt.

Vekt er 67,3 det vil si ned 0,7 kg. Fornøyd med det.

Mål:

arm: 31,5 -0,5

bryst: 89 0

under bryst: 71 -1

liv: 75 -1

hofte: 95 -1

Rompe: 106 0

lår: 62,5 +0,5

legg: 39 -0.5

Er veldig fornøyd med dette på 4 dager, selv om det er stort sett vann. Men det er da en god start da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er jeg hjemme fra en koselig hyttetur. Det ble jo sefølgelig litt utskeielser, men fikk trent litt da og jeg gikk ned 200 g mens jeg var der, så fornøyd med att jeg ikke gikk opp.

Så da er det bare og være flink neste uke og håpe på mer ned.

Skal på spinning og styrketrening i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble bare styrketrening i går, men sikkert greit å ikke overdrive da jeg er litt forkjøla nå. Men skal snart på spinning nå.

I går klarte jeg og løfte mere på det meste og, så det var litt gøy, men kan jo og være fordi jeg ikke har trent hard styrketrening på en uke da. Så det blir spennende og se på neste trening.

Ellers er jeg flink med maten nå da, for på nyttårsaften skal jeg virkelig kose meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært og trent styrke på hele kroppen i dag, og var på treninga i over 2 timer. Hadde med barna mine og de ville jo ikke hjem.

Skjeia ut med mat og godt på nyttårsaften og i går, men i dag har jeg vært flink og skal være flink framover nå.

De har fått tilbud om full kroppsanalyse på treninga og nå, så tenkte jeg skulle ta det. Koster 300 kr for 3 ganger, da blir det en gang i måneden. Det passer jo meg bra, for håper jo og gå ned en del i fett på 3 mnd og gjerne fått litt mer muskler og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag viste 66,6 så det var jo bra.

Målene mine er:

arm: 31

bryst: 88

under bryst: 69

liv: 73.5

hofter: 93

rompe: 106

lår: 61

legg: 38

Så det går ned i både vekt og cm, så det er kjempebra. I dag var jeg på spinning i 1 time. Ellers er jeg flink med mat.

Og nå har jeg bestilt kroppsanalyse, så det blir på torsdag, kjenner jeg gruer meg litt til det, men det får bare briste og bære, jeg må vel bare tåle og høre hvor mye fett jeg har på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsanalyse er veldig greit for å se sannheten i øynene, tok det i våres. Ikke overraskende, men men. Må du ta de 2 gangene hver mnd, hva med å la det gå litt lenger tid mellom hver gang? så kanksje du får større utbytte og motivasjon ut av det? (bare min tanke altså..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsanalyse er veldig greit for å se sannheten i øynene, tok det i våres. Ikke overraskende, men men. Må du ta de 2 gangene hver mnd, hva med å la det gå litt lenger tid mellom hver gang? så kanksje du får større utbytte og motivasjon ut av det? (bare min tanke altså..)

Skal ikke ta to ganger i måneden nei, regner med att jeg lar det gå ca 1,5 mnd mellom hver gang. For jeg skal ta 3 ganger og da blir det 3 mnd fra første til siste. Og på 1,5 mnd så håper jeg virkelig att det har skjedd noe, ihvertfall noe fett ned.

Tenker også att det er veldig bra og få tatt den kroppsanalysen, da blir man mer motivert. Jeg vil og da bli mye mer motivert for trening, for ønsker jo og øke i muskler og.

Vekta fortsetter ned og, nå er den 65,9, så det vil si att min bmi er 24,8. Så nå er jeg normalvektig. Men tror fettprosenten min er høy fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kroppsanalyse, og det var ikke så skummelt som jeg trodde. Jeg hadde 28% kroppsfett, så det var mindre enn jeg trodde, vekta viste 68, men det var jo på ettermiddag og med klær, så det var helt greit. Muskelmasse var 46.5 kg, det var jeg fornøyd med, ikke att jeg har peiling men. Skjelett 2,5. Vann var og bra, men husker ikke tallet på det. Magefett sånn inni magen var 3, det var og bra, skulle ligge mellom 1-5. Og tallet på min alder ble 30, alderen min er 31, så får si meg fornøyd med den og.

I første omgang satser jeg på og ikke miste noe muskelmasse og gå ned i fettprosent, håper og komme ned på 20. Og hadde ikke gjort noe hvis alder gikk ned mer heller, men er da fornøyd da.

Så trente jeg spinning i 90 min, og etterpå gikk jeg 3 km i raskt tempo hjem, måtte det nesten i 25 minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen, og vekta viste 65.6, så jo det tallet for noen dager siden og. Men får da være fornøyd, det går da nedover hver uke.

Så mål:

arm: 31

bryst: 88

under bryst: 69

liv: 72

hofte: 92

rompe: 104

lår: 61

legg: 38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

×
×
  • Opprett ny...