Gjest irritert! Skrevet 14. desember 2009 #1 Del Skrevet 14. desember 2009 jeg bor langt unna min familie, og jeg reiser hjem med tog 2-3 ganger i året for og besøke dem og denne julen er ingen unntak. jeg har en hund som er over 40 cm i skulderhøyde, og derfor må jeg betale barnebillett/eller halv voksenbillett? litt usikker på akkurat det der. og jeg blir like irritert hver gang jeg skal bestille billettene, jeg sjekket opp prisen på en voksen pluss barn (da jeg har forstått at jeg må betale barnebillett for hund som konduktør og de i nsb har fortalt meg) tur/retur, og kom opp i 1700, så ringer jeg for å bestille billettene og prisen kommer opp i 2200 kr!!!!! joda fordi jeg må betale halv voksenbillett for hunden min!! jeg blir så irritert...det er dyrere for en hund og reise enn et barn! er det bare meg som synes dette høres helt feil ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #2 Del Skrevet 14. desember 2009 Kan ikke du la noen passe på kjøteren mens du reiser billig med tog da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 14. desember 2009 #3 Del Skrevet 14. desember 2009 jeg blir så irritert...det er dyrere for en hund og reise enn et barn! er det bare meg som synes dette høres helt feil ut? Nei. Hunden tar som regel minst like stor plass som et barn. Hva om toget er fullt av mennesker? Tenk hvis alle de skulle tatt med en gratis hund hver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 14. desember 2009 #4 Del Skrevet 14. desember 2009 At det koster å ha med hund er helt naturlig, men tog er jo kjent for å være grisedyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 14. desember 2009 #5 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) syntes det er direkte idiotisk jeg. barnevogner som tar masse plass blir med gratis men en hund som ikke bruker sete en gang må man betale for. hvis jeg en gang skal måtte gjøre dette skal jeg på trass sette veskene i sete om så det er rushtrafikk! Nei. Hunden tar som regel minst like stor plass som et barn. Hva om toget er fullt av mennesker? Tenk hvis alle de skulle tatt med en gratis hund hver... tenkt om alle skulle tatt med en barnevogn hver Endret 14. desember 2009 av estella87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #6 Del Skrevet 14. desember 2009 Så barnevogner får reise gratis, men ikke hunder.. Vell vel, det høres bare drit ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 14. desember 2009 #7 Del Skrevet 14. desember 2009 en hund må være fast i band på samme plass hele tiden, noe som selvsagt er forståelig og tar derfor ikke like mye plass som et barn. barn løper rundt som regel og bråker også. hunden ligger der! jeg sier heller ikke at man ikke skal betale for hunder, kan godt betale en sum jeg, men synes det er helt på tryne at man skal betale SÅ mye! nesten så jeg plasserer han i setet neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 14. desember 2009 #8 Del Skrevet 14. desember 2009 syntes det er direkte idiotisk jeg. barnevogner som tar masse plass blir med gratis men en hund som ikke bruker sete en gang må man betale for. hvis jeg en gang skal måtte gjøre dette skal jeg på trass sette veskene i sete om så det er rushtrafikk! tenkt om alle skulle tatt med en barnevogn hver Når begynte barnevogner å bruke sete? Fra spøk til revolver. Dersom du ikke skjønner årsaken til at barnevogner går gratis mens hunden må betales for gjør at jeg lurer på om det er hunden som lærer deg triks - ikke omvendt... Så barnevogner får reise gratis, men ikke hunder.. Vell vel, det høres bare drit ut. Helt enig. Hvem er det vel som trenger barnevogner... Vi skulle stengt barneforeldre inne helt til bana var myndige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HavHeksa Skrevet 14. desember 2009 #9 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Har faktisk opplevd å reise med tre unger og hund. En av unga var så liten at hun lå i dypvogn. Når serveringstralla kom måtte ungen opp av vogna, bikkja nedi, og jeg skulle holde styr på alt sammen. Da lurte jeg på om jeg virkelig måtte finne meg i å betale for bikkja, den lå jo i vogna! Men NSB er noe håpløse greier... sånn går det med monopol. Sjekk om du kan reise billigere med buss eller fly du. Det kan faktisk tenkes. Endret 14. desember 2009 av HavHeksa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 14. desember 2009 #10 Del Skrevet 14. desember 2009 Har faktisk opplevd å reise med tre unger og hund. En av unga var så liten at hun lå i dypvogn. Når serveringstralla kom måtte ungen opp av vogna, bikkja nedi, og jeg skulle holde styr på alt sammen. Da lurte jeg på om jeg virkelig måtte finne meg i å betale for bikkja, den lå jo i vogna! Men NSB er noe håpløse greier... sånn går det med monopol. Sjekk om du kan reise billigere med buss eller fly du. Det kan faktisk tenkes. seriøst? :O hvorfor måtte du plassere hunden i vogna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 14. desember 2009 #11 Del Skrevet 14. desember 2009 Dersom du ikke skjønner årsaken til at barnevogner går gratis mens hunden må betales for ingen tvinger deg til å ta med en unge gjør noen det? barnevogner tar faktisk veldig mye plass på buss og trikk og tog....men det har du vell lagt merke til??? skulle vært likt for hund og barne vogn. idiot regel rett og slett. men det tror jeg noen småbarns foreldre ikke forstår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 14. desember 2009 #12 Del Skrevet 14. desember 2009 ingen tvinger deg til å ta med en unge gjør noen det? barnevogner tar faktisk veldig mye plass på buss og trikk og tog....men det har du vell lagt merke til??? skulle vært likt for hund og barne vogn. idiot regel rett og slett. men det tror jeg noen småbarns foreldre ikke forstår Kan du gi en logisk forklaring på hvorfor et kosedyr skal slippe å betale fordi en barnevogn gjør det? Til info så slipper nyttedyr gratis inn på kollektivtransport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #13 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg har alltid trodd at barnebillett er ca. 50% av voksenbillett på tog også, ettersom det pleier å være det på bussen. Men jeg er enig med TS om at det burde være samme pris for bikkjer og barn på tog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 14. desember 2009 #14 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Kan du gi en logisk forklaring på hvorfor et kosedyr skal slippe å betale fordi en barnevogn gjør det? Til info så slipper nyttedyr gratis inn på kollektivtransport. forde dyr tar liten plass. de sitter ikke i sete...som regel blir de stua inn under sete. kan du gi meg en god grunn for at store barnevogner+baby skal gå gratis og ta opp plass der betalende mennesker heller kunne vært(spessielt skjer vell dette i rush trafikken) Endret 15. desember 2009 av estella87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 15. desember 2009 #15 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) forde dyr tar liten plass. de sitter ikke i sete...som regel blir de stua inn under sete. kan du gi meg en god grunn for at store barnevogner+baby skal gå gratis og ta opp plass der betalende mennesker heller kunne vært(spessielt skjer vell dette i rush trafikken) Fordi det er en absolutt nødvendighet at flere mennesker blir født slik at primatene homo sapiens ikke skal utryddes. Som du kanskje vet så har mennesket fysiologiske og sosiale behov. Det er litt vanskelig å gjøre noe med de behovene hvis man skal sitte inne hele dagen til barnet er stort nok til å gå selv. Til og med da kan det hende at det gråter litt fra tid til annen, men det ønsker du vel også å forby på offentlig transport? Jeg begynner å bli rimelig lei folk såmm har hathåldninger til alt og ale såmm utryke seg i de offenttlie. Endret 15. desember 2009 av Max Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 15. desember 2009 #16 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Fordi det er en absolutt nødvendighet at flere mennesker blir født slik at primatene homo sapiens ikke skal utryddes. Som du kanskje vet så har mennesket fysiologiske og sosiale behov. Det er litt vanskelig å gjøre noe med de behovene hvis man skal sitte inne hele dagen til barnet er stort nok til å gå selv. Til og med da kan det hende at det gråter litt fra tid til annen, men det ønsker du vel også å forby på offentlig transport? Jeg begynner å bli rimelig lei folk såmm har hathåldninger til alt og ale såmm utryke seg i de offenttlie. jeg er også ganske lei folk som tror de har krav på gratis plass forde det er en barnevogn. man bør ta likt betalt for alle. de har jo råd til å sitte å ete på cafeer(som kjent dyrt) da har de råd til å betale 20-30 (aner ikke prisen på en barnebilett)for en vogn når de skal ut også. har man råd til å ha unge har man råd til å betale en bilett også. ingen som har sakt noen må sitte inne. må hunder betale, bør vogner betale også ps: tviler på det blir mindre mennesker i verden bare forde at folk må betale for en bussbilett altså enten får det bli en pris på barnevogner som oss andre dødelige ellers får man ta gratis bilet for hunder også. (nei jeg har ikke førehund) Endret 15. desember 2009 av Veslejenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 15. desember 2009 #17 Del Skrevet 15. desember 2009 Tråden er ryddet iht til Kvinneguidens regler. Veslejenta - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #18 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Har man med barn/barnevogn eller hund på bussen/tog burde man betale barnebilett. Har man barn og barnevogn er som oftest barnet i vogna, skal man absolutt ha ungen utafor vogna kan man værsegod betale for vogna også. Endret 15. desember 2009 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 15. desember 2009 #19 Del Skrevet 15. desember 2009 Har man med barn/barnevogn eller hund på bussen/tog burde man betale barnebilett. Har man barn og barnevogn er som oftest barnet i vogna, skal man absolutt ha ungen utafor vogna kan man værsegod betale for vogna også. Hva er logikken i det? Skal prisene være barnebillett mellom 0-4 år dersom du reiser i vogn, barnebillett uansett mellom 4-18 og voksen ellers? Da blir mange busser i rute vet jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 15. desember 2009 #20 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Jeg synes det er helt greit at de som skal skifte bleiene mine når jeg blir gammel får ta opp plass på kollektivtransport. Til og med helt gratis. Skulle da bare mangle. Bikkjene har jeg ingen nytte av i det hele tatt, og de tar faktisk plass. Nok til at det er fort gjort å trø på en labb. Endret 15. desember 2009 av Zzyzx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå