Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 ser på det nå og blir så kvalm. Alle snakker om at alle er helter og at det er så fantastisk det de gjør osv. Det er et tv program som blir sponset, de som fikser huset blir faktisk betalt får det. det er en jobb ikke en heltedåd. utrolig kvalmt
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 i Usa er vist alle helter og så utrolig modige.God bless America. eller kanskje ikke! jepp det er kvalmt. liker ikke Amerikanere
MarianneE Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 jeg er igrunn dritt lei hele programmet...
Gjest Gjest_jente19_* Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 jeg er igrunn dritt lei hele programmet... ja jeg å! føler de sender det programmet hele tiden. drit lei.
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 i Usa er vist alle helter og så utrolig modige.God bless America. eller kanskje ikke! jepp det er kvalmt. liker ikke Amerikanere En ting er ihvertfall sikkert: Vi har noe å lære av amerikanernes community spirit. De er mye flinkere til å jobbe dugnad og stille opp for hverandre enn det mange andre er. I USA er det helt vanlig at folk brukte av sin fritid til å rydde i nærmiljøet, pusse opp barnehager og skoler og engasjere seg i frivillig arbeid uten å få noe for det. Og barna er ofte med. TV3 gjorde jo et hederlig forsøk på å få igang Ekstrem oppussing her i Norge også, men både hjelpere og firma lot vente på seg. Så lenge man ikke kjenner vedkommende familie godt, og ikke får betalt for jobben,ja så vil man helst slippe å stille opp virker det som.
Gjest .... Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 nåååja. frivillig og frivillig. såklar er det frivillig når du får navnet på firmaet ditt nevnt opp til flere ganger i et program som sendes i beste sendetid og sees av millioner av amerikanere. Markedsverdien er ikke akkurat liten.... "liker du barbie lille venn?" "svakt nikk" "YEHEY, HUN ELSKER BARBIE SÅ HELE ROMMET SKAL VÆRE BYGT OPP AV BARBIEDUKKER!!!!" sikkert jævlig kult og praktisk et halvt år etterpå.......
Vulpes Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 "liker du barbie lille venn?" "svakt nikk" "YEHEY, HUN ELSKER BARBIE SÅ HELE ROMMET SKAL VÆRE BYGT OPP AV BARBIEDUKKER!!!!" sikkert jævlig kult og praktisk et halvt år etterpå....... Hehe, akkurat det der har jeg også tenkt på en del. Mange av disse ekstreme temarommene er jo stilig gjennomført og kule, men hva i alle dager gjør man når barna vokser fra Barbie, dyrene i Afrika eller romskip?
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Hehe, akkurat det der har jeg også tenkt på en del. Mange av disse ekstreme temarommene er jo stilig gjennomført og kule, men hva i alle dager gjør man når barna vokser fra Barbie, dyrene i Afrika eller romskip? det har jeg å tenkt på. hva skjer når de vokser fra f.eks barbie?? de er ikke 6 år for alltid liksom.
Purple Basil Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Jeg liker programmet, for jeg liker å se hvordan husene ser ut til slutt (ideér til The Sims ja..). De rommene som er barnslige, vil nok alltid settes pris på tror jeg. Det må bety enormt mye for dem å få et rom med alt de hadde ønsket seg. Det hadde ihvertfall satt dype spor hos meg, om jeg hadde fått det:) Og de kan vel alltids fikse litt på rommene når de vokser fra dem?
Christiane_W Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 En ting er ihvertfall sikkert: Vi har noe å lære av amerikanernes community spirit. De er mye flinkere til å jobbe dugnad og stille opp for hverandre enn det mange andre er. I USA er det helt vanlig at folk brukte av sin fritid til å rydde i nærmiljøet, pusse opp barnehager og skoler og engasjere seg i frivillig arbeid uten å få noe for det. Og barna er ofte med. TV3 gjorde jo et hederlig forsøk på å få igang Ekstrem oppussing her i Norge også, men både hjelpere og firma lot vente på seg. Så lenge man ikke kjenner vedkommende familie godt, og ikke får betalt for jobben,ja så vil man helst slippe å stille opp virker det som. Jeg har alltid vært glad i interiørprogrammer på TV og har slukt det meste av Ekstrem Oppussing opp gjennom årene. Jeg er enig i at det blir litt mye heltedyrking og sånt, men jeg er veldig enig med Anne i at vi nordmenn har mye å lære av den amerikanske kulturen for å stille opp for hverandre og lokalsamfunnet vårt. Det er vel egentlig et tegn på at vi har det for godt - vi krever og krever uten å egentlig være villige til å gi noe igjen... (Programmet er sponset og det er god reklame verdt masse penger for firmaene som stiller opp - det endrer ikke at det er mange som faktisk stiller opp gratis og gjør en massisv dugnadsinnsats.)
Gjest Gjest_Sanna_* Skrevet 15. desember 2009 #11 Skrevet 15. desember 2009 En ting er ihvertfall sikkert: Vi har noe å lære av amerikanernes community spirit. De er mye flinkere til å jobbe dugnad og stille opp for hverandre enn det mange andre er. I USA er det helt vanlig at folk brukte av sin fritid til å rydde i nærmiljøet, pusse opp barnehager og skoler og engasjere seg i frivillig arbeid uten å få noe for det. Og barna er ofte med. TV3 gjorde jo et hederlig forsøk på å få igang Ekstrem oppussing her i Norge også, men både hjelpere og firma lot vente på seg. Så lenge man ikke kjenner vedkommende familie godt, og ikke får betalt for jobben,ja så vil man helst slippe å stille opp virker det som. Helt enig - norge og nordmenn ligger milevis bak når det gjelder det å hjelpe hverandre og dra noe i fellesskap.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå