Gå til innhold

hun vil ikke la meg dra.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror det er uendelig dumt av deg å dra uten lov. Det er alltid bedre med tillatelse enn tilgivelse når du ikke er myndig.

Da datteren min var 16 fikk hun lov å reise på dagstur for å handle.

Det er jo sånn, at vi foreldre gjerne alltid vil passe på barna våre, men vi må vise tillit også.

Så lenge hun ikke ødela min tillit til henne, så fikk hun mer og mer luft "under vingene".

Prøv å snakke med henne en gang til.

Vis henne disse sidene og svarene du har fått fra andre foreldre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

MissStiles, mod

Skrevet

Jeg ville latt deg dra hvis du hadde vært min datter og er like ordentlig og fornuftig i virkligheten, som du viser her.

Men hadde poden min dratt på noe jeg hadde sagt nei til, og jeg hadde oppdaget det, ville jeg vært veldig mye strengere generelt etterpå.

Å dra en dagstur til Bergen er jo ikke akkurat det skumleste i verden.

Og hun kan jo ringe deg på mobilen om hun blir redd for deg.

Hva slags årsak oppgir hun når hun sier nei?

Gjest Purple Haze
Skrevet
Takk for svar dere :)

Skal snakke med henne I morgen tenker jeg, jeg vurderer å bare dra uansett, å ikke snakke noe mer om det, bare si jeg drar et annet sted som er her i nærheten, men egentlig stikke til Bergen, hun finner det uansett ikke ut. Men, jeg ville fått dårlig samvittighet, å da hadde jeg sagt det. Tror ikke hun hadde blitt sur eller skuffet, det blir hun sjeldent, men jeg ville blitt skuffet over meg selv tror jeg, men herregud er ikke et nacspiel jeg skal på heller, her snakker vi uskyldig shopping! Å ja, er en dagstur, fra morgen til kveld, hva kan skje? ville trudd at det var værre at jeg vandret gatelangs her hjemme om natten, sånn egentlig. Dette er ingen by, men et tettsted, så er jo ikke farlig her, men politiet er her sjeldent virker det som, så hvem vet hva som kan skje :kjefte:

Jeg har overbevist meg selv nå, ...tror jeg.

om Jeg så drar, hva så? jeg gjør aldri noe "galt" i den forstand.

Her ser vi mye av grunnen til at det blir en kløft mellom foreldre og tenåringer. Foreldrene sier nei til det meste, uten å ta hensyn til ungdommens modenhet, hva de skal ut på, og uten tanke på at dette er fin trening i å ta ansvar for seg selv.

Desto strammere tøyler, desto større sjanse for at ungdommene bare gjør det de har lyst til, med eller uten tillatelse. Og da blir det bråk, mistillit og enda strengere grenser.

Snakk med moren din. Det tror jeg dere begge vinner på i det lange løp. Si til henne at du syns hun er urimelig, og begrunn hvorfor du har lyst til å reise. La henne få lov å ringe deg et par ganger i løpet av dagen, slik at hun kan roe seg litt.

Hvis du er til å stole på ellers, skjønner jeg ikke hvorfor hun er så streng på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...