Thomasine Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Ja... En av mine beste venninner, veldig oppegående jente med god utdannelse og jobb, vurderer jeg nå å anmelde... Snakket med henne for litt siden, og da jeg spurte om hun ville at jeg skulle anmelde henne, ble hun først stille en stund og så bare blåste hun det vekk. egntlig tror jeg kanskje hun vil at jeg skal det, for hun kan ikke gjøre noe selv... Eksmannen, far til barna, er en voldelig, gal mann! I dag truet han med å kjøpe kuler for å skyte henne i hodet - og dette sa han foran barna som begge er under 12 år!! :shit: Det er ikke første gang hun mottar trusler fra mannen, ei heller første gang barna hører dette!! Det verste er vel at de ikke reagerer på truslene hans lengre!! Bare DET er bekymringsfullt, synes jeg... Hun sier at hun ikke KAN anmelde fordi da klikker det fullstendig for ham, og da vet hun i alle fall ikke hva han kan finne på!!! Dessuten sier hun, og dette vet hun, at slike saker blir henlagt uten bevis, kanskje får han 30 dager, og DA blir det i alle fall ikke gøy å være noen av dem... Dette er vanvittig vanskelig!! Men disse barna fortjener virkelig bedre!!! Trenger noen kommentarer jeg...
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Ja... En av mine beste venninner, veldig oppegående jente med god utdannelse og jobb, vurderer jeg nå å anmelde... Snakket med henne for litt siden, og da jeg spurte om hun ville at jeg skulle anmelde henne, ble hun først stille en stund og så bare blåste hun det vekk. egntlig tror jeg kanskje hun vil at jeg skal det, for hun kan ikke gjøre noe selv... Eksmannen, far til barna, er en voldelig, gal mann! I dag truet han med å kjøpe kuler for å skyte henne i hodet - og dette sa han foran barna som begge er under 12 år!! :shit: Det er ikke første gang hun mottar trusler fra mannen, ei heller første gang barna hører dette!! Det verste er vel at de ikke reagerer på truslene hans lengre!! Bare DET er bekymringsfullt, synes jeg... Hun sier at hun ikke KAN anmelde fordi da klikker det fullstendig for ham, og da vet hun i alle fall ikke hva han kan finne på!!! Dessuten sier hun, og dette vet hun, at slike saker blir henlagt uten bevis, kanskje får han 30 dager, og DA blir det i alle fall ikke gøy å være noen av dem... Dette er vanvittig vanskelig!! Men disse barna fortjener virkelig bedre!!! Trenger noen kommentarer jeg...
Gjest Huffsa Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Vil du heller leve med skyldfølelsen med å ha drept din egen venninne den dagen han fullfører det han har begynt på, fordi hun, som alle andre kvinner i voldelige forhold, er livredd for reaksjonen når han blir anmeldt/arestert? Skjønner ikke at det er noe spørsmål en gang. Men du kan f.eks ta noen bilder osv av venninnen din med skader hun har hatt, evt kviteringer fra legevakt/sykehus o.l, slik at dere har bevis. Tror du det er bra for barna og vokse opp i et slikt hjem?
Lykkelitenen Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 (endret) jeg antar at du vurderer å anmelde mannen til venninna di, og ikke henne selv? Endret 13. desember 2009 av Lykkelitenen
Envy Skrevet 13. desember 2009 #5 Skrevet 13. desember 2009 Så grusomt!! Syns kanskje du som venninne burde støtte henne, og bli med henne til politiet jeg. Politiet bør jo ha mulighet til å gi henne beskyttelse om dere forklarer hvor ille situasjonen er?
Thomasine Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. desember 2009 Vil du heller leve med skyldfølelsen med å ha drept din egen venninne den dagen han fullfører det han har begynt på, fordi hun, som alle andre kvinner i voldelige forhold, er livredd for reaksjonen når han blir anmeldt/arestert? Skjønner ikke at det er noe spørsmål en gang. Men du kan f.eks ta noen bilder osv av venninnen din med skader hun har hatt, evt kviteringer fra legevakt/sykehus o.l, slik at dere har bevis. Tror du det er bra for barna og vokse opp i et slikt hjem? Det er noe av problemet med å poste slike innlegg her inne...ikke alle klarer å lese hele innlegget FØR de svarer... Jeg skriver jo at dette IKKE er bra for barna, hvorfor spørre om det da...? Han har aldri lagt sin hånd på henne, så beviser finnes det ikke, annet enn arr på sinnet... Men alle disse truslene som barna stadig vekk hører, mener jeg er et like stort problem! Redselen min er hva han kan finne på...det er det hun selv er redd for!!
Gjest Huffsa Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Det er noe av problemet med å poste slike innlegg her inne...ikke alle klarer å lese hele innlegget FØR de svarer... Jeg skriver jo at dette IKKE er bra for barna, hvorfor spørre om det da...? Han har aldri lagt sin hånd på henne, så beviser finnes det ikke, annet enn arr på sinnet... Men alle disse truslene som barna stadig vekk hører, mener jeg er et like stort problem! Redselen min er hva han kan finne på...det er det hun selv er redd for!! Vet du skrev det, jeg skrev bare det jeg tenkte. Dersom han ikke har lagt en hånd på henne så blir det værre, regnet med han hadde gjort det ettersom at du skrev han var voldelig i hovedinlegget. Er det ofte dette skjer? Går evt ann å kjøpe opptaker så hun kunne tatt opp truslene. Straff for trusler er desverre ikke så høy da..
Thomasine Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. desember 2009 jeg antar at du vurderer å anmelde mannen til venninna di, og ikke henne selv? Nei, faktisk var det henne jeg vurderer å anmelde. For at HUN ikke går videre med saken, selvom jeg forstår hennes frykt... Jeg mener hun må gjøre noe her - en gang for alle! Likevel ser jeg hva hun sier om at ting bare blir verre om saken bare henlegges...og hun vet hva hun snakker om for hun jobber innenfor feltet selv!
Thomasine Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. desember 2009 Vet du skrev det, jeg skrev bare det jeg tenkte. Dersom han ikke har lagt en hånd på henne så blir det værre, regnet med han hadde gjort det ettersom at du skrev han var voldelig i hovedinlegget. Er det ofte dette skjer? Går evt ann å kjøpe opptaker så hun kunne tatt opp truslene. Straff for trusler er desverre ikke så høy da.. Ja, ikke sant?! Helt ille!! Filming slik er jo heller ikke lov, da... Har bedt henne om å starte å loggføre alle hans trusler...hun var enig! Og alle sms han sender, videresender hun til meg slik at jeg også har dem. Han moderer seg selvfølgelig der! Han er voldelig i den forstand at han kaster ting rundt seg, knuser vinduer m.m. Én dag går det lengre...
Thomasine Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. desember 2009 Så grusomt!! Syns kanskje du som venninne burde støtte henne, og bli med henne til politiet jeg. Politiet bør jo ha mulighet til å gi henne beskyttelse om dere forklarer hvor ille situasjonen er? Jeg støtter henne 100 prosent og det vet hun! Hun har kjentfolk innen politiet, som også kjenner til historiene, men uten noe håndfast blir det nok rask henleggelse, sier de selv! Lenge leve den norske stat!!! ...og vår rettssikkerhet!
Hanselot Skrevet 14. desember 2009 #11 Skrevet 14. desember 2009 Jeg støtter henne 100 prosent og det vet hun! Hun har kjentfolk innen politiet, som også kjenner til historiene, men uten noe håndfast blir det nok rask henleggelse, sier de selv! Lenge leve den norske stat!!! ...og vår rettssikkerhet! Skjønner ikke hvordan det skal hjelpe å anmelde en som tydelig er ett offer her... om det hadde vært mulighet for å anmelde folk for sin mangel på initiativ så hadde politiet aldri kunnet dratt hjem fra jobb.
Caramba Skrevet 14. desember 2009 #12 Skrevet 14. desember 2009 Men er det ikke HAN du skal anmelde? Risikerer du ikke å bare lage mer trøbbel for henne, isteden for å hjelpe henne ved å anmelde henne? Kanskje han kan bruke anmeldesen mot henne til og med... Hva er tanken bak å anmelde henne isteden for ham? Jeg forstår ikke helt hva du mener.
Aurora M. Skrevet 14. desember 2009 #13 Skrevet 14. desember 2009 Du kommer ingen vei med å anmelde henne fordi mannen er voldelig mot barna. Alle, inklusive deg selv, er pliktig til å melde fra til politiet om en er vitne til det du beskriver. Om du møter opp og beskriver det du har erfart, kan politiet anmelde han selv.
Frua Skrevet 14. desember 2009 #14 Skrevet 14. desember 2009 Ring barnevernet i første omgang. Det kan hende de klarer å få henne på andre tanker. Fortell henne gjerne at du har tenkt til å gjøre det om hun ikke tar affære selv. Slik jeg ser det er det viktigst å få henne til å forstå hva dette gjør med ungene hennes.
Gjest Gjest_norah_* Skrevet 14. desember 2009 #15 Skrevet 14. desember 2009 kan du begrunne hva du har tenkt når du sier anmelde henne - sånn rent juridisk? er veldig spent på hva du faktisk har som logisk brgrunnelse for en anmeldelse av henne. dersom dette var mulig å anmelde: hva tenker du hun kan gjøre for å stoppe en annen persons trusler? tror du han stopper med det hvis hun reagerer på den ene eller andre måten? hva skal politiet gjøre med henne som vil hjelpe situasjonen? en bekymringsmelding til barnevernet, ok, den skjønner jeg - men jeg tror du er litt på villspor. jeg ser at du bekymrer deg over både henne og barna, men du virker ikke ha helt forståelse for den juridiske situasjonen, og den reelle situasjonen hennes. men loggføringen er faktisk et grep som kan hjelpe henne, siden dette kanregnes som bevis. desverre har hun få andre valg enn å eksempelvis få enerett på omsorg og flytte til hemmelig adresse og bytte skole for barna etc.
Gjest venla Skrevet 14. desember 2009 #16 Skrevet 14. desember 2009 ts: Jeg tror du burde ligge mer unna her.. Venninna di må selv føle på om hvordan forholdet er.. Vi vet da alle at når vi snakker med venninner om hva som skjer i forholdet så har vi en tendens til å snu det om til vår favør og i mange tilfeller så kan vi overdrive fortellinga litt og gjøre det mer dramatisk enn det er osv. Om han sier at han skal skyte henne og hun blir i forholdet i etterkant av det, ja da kan hun jo ikke vøre så jævla redd for han som hun skal ha det til da.. Redd for å stikke? mmmnei.. frykter man for livet sitt, så stikker man uansett hvor redd man er.. Man blir ikke i samme hus med en potensiell morderer vettu.. Om du skal blande deg oppi forholdet og anmelde, så kommer vel ikke venninna di til å like deg så veldig godt lenger? Og du kan banne på at barnevernet blir blanda inn, og hu kan miste ungene. Eneste du kan gjøre her er å råde og være en støttende venninne, men ikke lek sjef. Verste som finnes er venninner som tar andres venninners saker og problemer i egne hender uten å få tillatelse fra venninna i forkant.
Frua Skrevet 14. desember 2009 #17 Skrevet 14. desember 2009 Det er noe som heter å samarbeide med barnevernet. De kommer ikke i utrykningsbiler og drar ungene ut av armene på mamman sin etter en bekymringsmelding. Her virker det som om mor og barn trenger hjelp og det kan de få igjennom barnevernet. Ett sted må man faktisk begynne. Det kan være veninna til ts synes det er en god ide.
Gjest annemor30 Skrevet 14. desember 2009 #18 Skrevet 14. desember 2009 Tenk ihvertfall på ungene å kontakt BV. men gi venninne tid til å gjøre noe selv først...
Gjest venla Skrevet 14. desember 2009 #19 Skrevet 14. desember 2009 Det er noe som heter å samarbeide med barnevernet. De kommer ikke i utrykningsbiler og drar ungene ut av armene på mamman sin etter en bekymringsmelding. Her virker det som om mor og barn trenger hjelp og det kan de få igjennom barnevernet. Ett sted må man faktisk begynne. Det kan være veninna til ts synes det er en god ide. Da synes jeg hu ts skal SPØRRE venninna si først. Sannsynligvis kommer ikke venninna til å synes at det er noen god ide at hu blander inn barnevernet. Og jo, de kan komme og tvangsfjerne barnet om de mener at barna er i en farlig situasjon. Det virker ulogisk at ei som frykter for livet sitt, blir i huset med unger i påvente av å bli drept.
livesen Skrevet 14. desember 2009 #20 Skrevet 14. desember 2009 Da synes jeg hu ts skal SPØRRE venninna si først. Sannsynligvis kommer ikke venninna til å synes at det er noen god ide at hu blander inn barnevernet. Og jo, de kan komme og tvangsfjerne barnet om de mener at barna er i en farlig situasjon. Det virker ulogisk at ei som frykter for livet sitt, blir i huset med unger i påvente av å bli drept. Slik er det mange som har det , dersom man er i klørne på en psykopat er det ikke så lett å bare gå . Jeg antar det var barnevernet ts tenkte på da hun sa anmelde ? Ts sin venninne kan faktisk annmeldes til barnevernet fordi hun ikke beskytter barna mot psykisk terror . Føles litt urettferdig da hun selv og blir utsatt for det samme , men loven er laget for å beskytte barnet ikke de voksne .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå