Gjest Gjest_Kvisten_* Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Hei:) Jeg skal lage sild til mamma/pappa og alle de gamle i familien til jul. Det blir karrisild. I oppskriften står det 4kryddersildfileter. Derfor lurer jeg på hvilken kryddersild som er best? Er det veldig salt? Har sett slike 2kg pakker med kryddersild, lurer litt på hvor mange slike fileter som er i den ca? Uff, var ikke lett dette.. Og sist, lukter det veldig når dette skal lages??? Skal lage det to dager før jul, så er litt greit å vite om hele huset må vaskes ned etterpå Liker ikke sild selv, så har ikke mye erfaring på noen måter her...
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Hei:) Jeg skal lage sild til mamma/pappa og alle de gamle i familien til jul. Det blir karrisild. I oppskriften står det 4kryddersildfileter. Derfor lurer jeg på hvilken kryddersild som er best? Er det veldig salt? Har sett slike 2kg pakker med kryddersild, lurer litt på hvor mange slike fileter som er i den ca? Uff, var ikke lett dette.. Og sist, lukter det veldig når dette skal lages??? Skal lage det to dager før jul, så er litt greit å vite om hele huset må vaskes ned etterpå Liker ikke sild selv, så har ikke mye erfaring på noen måter her... Hvor har du sett 2 kg pakker med kryddersild? Og hva var prisen på det? Snakker du om pålegg som du skal lage?
Gjest Gjest_Kvisten_* Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Jeg fant det på obs. Kostet 119kr:) Ja, det er pålegg jeg skal lage...
Belima Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 (endret) Sild lukter ikke mye, så du behøver absolutt ikke vaske huset etterpå. Jeg har kjøpt i frysedisken og det er litt blandede meninger om de skal vannes ut. Selv pleier jeg å vanne de ut snaue to timer. Legg filetene i en bolle og hell på vann. Bytt vann etter ca 30 min, la det gå ca 1 time og bytt vann igjen. La det ligge til det har gått ca 2 timer. Skulle du stekt fersk sild, så hadde du måttet vaske huset! Endret 15. desember 2009 av Belima
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå