Gjest Gjest_sola456_* Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Min kjærste drikker øl og vin hver dag,hva skal jeg gjøre med det.Er det noen som kan gi med et råd.
Gjest Gjest_Alma_* Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Drikker han seg full? Uansett: Jeg er veldig måteholden med alkohol, men mine to ekser har litt annen omgang med det. Nr1 drakk seg gjerne DRITA full fredag og lørdag. Nr2 drakk øl/vin/konjakk/whisky hver dag. Han drakk seg ikke full, men han drakk for å slappe av. I min verden er det ikke greit å drikke hver dag, for alkohol er en gift og jeg liker ikke at man synes det er greit å gi kroppen det hver dag. MEN det er nå engang sånn at det ikke er alle som deler mitt syn på alkohol! (Heldigvis har jeg funnet en kjæreste som gjør det, og det synes jeg er veldig behagelig.) Så mitt spørsmål er: Drikker han seg full hver dag? Er det at han har et annet forhold til alkohol enn du har?
LukaFrost Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Du må fortelle mer om hvor mye han drikker og om han forandrer seg veldig når han drikker for at vi kan gi noen råd. Er han lidenskapelig vinelsker eller drikker han det billigste skvipet? Får drikkingen noen konsekvenser?
Gjest Gjest_sola456_* Skrevet 13. desember 2009 #4 Skrevet 13. desember 2009 Jeg hadde en far og en eks som drakk veldig mye.Liker ikke det jeg kan slappe av uten alkohol.Skal jeg gjøre slutt hva synes du
LukaFrost Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Som sagt, vanskelig å gi råd når vi ikke kjenner til hvordan drikkingen hans er.
Gjest Gjest_sola456_* Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Som sagt, vanskelig å gi råd når vi ikke kjenner til hvordan drikkingen hans er. Når han drikker sier ting som at jeg må komme med ut,vi prate om det jeg kan si hvorfor røyke han.Vi bor hver for oss.Han har likt og tar en øl hver dag og vin hvis jeg sier komme opp har han drukket,kan ikke kjøre bil.Synes det er vondt og høre.
leirbål Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 Han høres ikke ut som en mann for deg. Uansett hvor dyrt eller billig alkoholen er kan han være alkoholiker. En som føler at han må drikke hver dag har ikke et normalt forhold til alkohol. Når du i tilegg har en far og en bror som drikker for mye vil et stort forbruk av alkohol føles ekstra ille. jeg ville snakket med ham om dette. Enten må han skjære kraftig ned på alkoholforbruket sitt, eller så hadde jeg vurdert å forlate ham.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå