Gå til innhold

Kroppen vår med Trond Viggo


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Da jeg gikk på barneskolenkolen så så vi Kroppen vår, tror jeg det het, med Trond Viggo.

I begynnelsen av hver episode så var det ei jente under puperteten, kanske 10 år som løp frem naken forran en plakat av en tegning av en mann med 4 armer og ben (som det ser som) lager at Leonardo DaVinci mener jeg å huske.

Hvorfor er ikke det ulovlig? Hvorfor fikk skolen lov å vise en film med en naken unge i? Husker godt at flere i klassen lo som bare det, spesielt guttene uten at læreren sa noe. Og hvorfor vil foreldre ha barnet sitt naken på film?

Nå er dette rundt 15 år siden, men er nakene barn på film og bilder nettopp blitt ulovlig? Og når skjedde det i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke nakenhet som er ulovlig. Det er seksuelt betonet nakenhet. Og jeg håper inderlig at vi fortsatt er i stand til å se forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest difference
Det er ikke nakenhet som er ulovlig. Det er seksuelt betonet nakenhet. Og jeg håper inderlig at vi fortsatt er i stand til å se forskjellen.

Støtter denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når denne filmen ble laget var samfunnet fremdeles så uskyldig at de fleste ikke tenkte så hardt om et barn var nakent i en uskyldig setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg håper inderlig at vi fortsatt er i stand til å se forskjellen.

De fleste er vel såpass oppegående at de ser forskjellen, men det gjelder tydligvis ikke alle.

Til TS: For 15 år siden fantes det vel flere tolerante og mindre trangsynte mennesker enn det det gjør i dag. I dagens samfunn blir man stemplet som pedofil og potensiell overgriper bare man prater med andre enn sine egne barn i barnehagen. Samfunnet blir bare sykere og sykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så søtt og uskyldig som et nakent barn burde det da være greit å vise på tv og bilder. Jeg synes det er mye verre når man sladder en babytiss, sånn som de gjør i America's Funniest Home Videos. For det første trekker det oppmerksomheten mot sladden, og gir den sladdete delen mer oppmerksomhet. For det andre blir jeg sittende igjen med en vond følelse i magen fordi jeg blir sittende og tenke på hvor syk verden har blitt når man må begynne å sladde nakne babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...