Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Jeg har kjøpt et par album via itunes for første gang, men så nå på kontoinnstillingen mine at det står noe om at bare én pc er autorisert til å spille av musikken jeg har kjøpt. Hva vil dette si? Kan jeg ikke spille av låtene om jeg kopierer dem til en annen laptop?
Max Magnus Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Jeg har kjøpt et par album via itunes for første gang, men så nå på kontoinnstillingen mine at det står noe om at bare én pc er autorisert til å spille av musikken jeg har kjøpt. Hva vil dette si? Kan jeg ikke spille av låtene om jeg kopierer dem til en annen laptop? Hvis det er det som står, så ja. Jeg trodde Forbrukerrådet hadde ordnet opp i iTunes-skandalen som var for et par år siden? Dvs at i Norge så fikk du bruke musikken hvor du ville når du hadde kjøpt den.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Det betyr at du har autorisert én av fem mulige datamaskiner. Men jeg tror kanskje det er noe gammelt som henger igjen fra tidligere, jeg har nemlig iTunes plus filer som jeg har på langt flere enn fem pcer og ipoder til sammen
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Det betyr at du har autorisert én av fem mulige datamaskiner. Men jeg tror kanskje det er noe gammelt som henger igjen fra tidligere, jeg har nemlig iTunes plus filer som jeg har på langt flere enn fem pcer og ipoder til sammen Ok! Hvordan ordner jeg med autorisasjon for resten?
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #5 Skrevet 16. desember 2009 Ok! Hvordan ordner jeg med autorisasjon for resten? Med "resten" mener jeg autorisasjon for flere pc-er.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 Ok! Hvordan ordner jeg med autorisasjon for resten? Når du spiller av en fil på en annen pc må du skrive inn passordet på iTunes-kontoen din. Og vips er den pcen også autorisert. Du kan autoriser opptil fem (men husk at en ipod teller som en pc). Jeg har f.eks 2 pcer og 1 ipod (3), samtidig har jeg spilt av og autorisert pcen til typen samt ipoden hans. Slik har jeg "brukt opp" alle mine autorisasjoner. Men med iTunes plus (som jeg trodde all musikken var nå?) så kan man spille på så mange man vil.
Amalie_85 Skrevet 17. desember 2009 #7 Skrevet 17. desember 2009 Det er vel gjerne det som heter hjemmedeling mener jeg å huske??!! Er lenge siden jeg prøvde på å få itunes sangene mine på en annen pc, men ikke så lett når jeg ikke har en annen pc :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #8 Skrevet 17. desember 2009 Det er vel gjerne det som heter hjemmedeling mener jeg å huske??!! Er lenge siden jeg prøvde på å få itunes sangene mine på en annen pc, men ikke så lett når jeg ikke har en annen pc :gjeiper: Nei, det er deling av bibliotek på samme nett, det blir noe annet. Jeg snakker om å spille av musikk kjøpt på min iTunes-konto på en annen pc som ikke er i mitt hjemmenettverk, f.eks typen sin.
Wonders Skrevet 17. desember 2009 #9 Skrevet 17. desember 2009 (endret) Det er ikke mulig. (Så om du putter din iPod inn i pc'n til typen så mister du alt på din iPod fra ditt bibliotek på din pc, kjøpte albumer og alt. Da importerer din iPod din kjærestes bibliotek i stedet...) Brenn sangene du vil ha over i en annen laptop og last de over slik i stedet. Dette er laget for å beskytte artistene. Endret 17. desember 2009 av Wonders 1
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #10 Skrevet 17. desember 2009 Det er ikke mulig. (Så om du putter din iPod inn i pc'n til typen så mister du alt på din iPod fra ditt bibliotek på din pc, kjøpte albumer og alt. Da importerer din iPod din kjærestes bibliotek i stedet...) Brenn sangene du vil ha over i en annen laptop og last de over slik i stedet. Dette er laget for å beskytte artistene. Hvem svarer du her egentlig? Hva er ikke mulig? Det som står i fet skrift er ikke bare feil, det er jo tullete. Det er fullt mulig å overføre sanger til en annen pc (faktisk opp til fem!), det er det hele poenget med autorisasjonen går ut på... Jeg har gjort det selv og det fungerer utmerket. Slik kan jeg høre på min musikk både hjemme og når jeg er hos typen uten å måtte brenne ut på cd og forringe kvaliteten ved gjenimport. Jeg kan når som helst gå inn på min konto og av-autorisere hans pc, slik at skulle det bli slutt så før ikke han spilt av musikken min (fordi han ikke har mitt passord), moha ha ha! Som sagt, dette gjelder musikk kjøpt før iTunes plus. Har foreløpig ikke måttet autorisert for nyere sanger, så regner med at de er "frie". Ja, det er laget for å beskytte artistene, men man har faktisk betalt for filene og skal kunne bruke dem som man vil (spør forbrukerrådet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå