Gå til innhold

underlivet STINKER plutselig

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Annabell_*
Skrevet

Har aldri vært plaget av luktende utflod, men har i perioder vært mer utflod enn ellers. Dette er vel ganske så normalt, MEN i en ukes tid nå har alt forandret seg.

Det kommer lite utflod, men av og til kommer det _MASSE_ på en gang og det lukter helt utrolig ille. Som råttent egg ellernoe. Kjenner lukten godt gjennom klærne.

-Går ikke på prevensjon, men er ikke gravid

-Har fast partner (100% utrofri :) ) så er ingen kjønnssykdom

- Ingen kløe eller svie

- samme konsistens som før, men kanskje litt mer hvitt/gult

Dette skjedde over natten etter sex for ca en uke siden og blir bare verre og verre.

Noen som vet hva dette kan være? Og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette (midt mellom fastlegebytte så kan ikke dra til legen med det aller første, og vil jo helst unng det)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Annabell_*
Skrevet

kan også nevne at det kom dagen etter mensen var over

Skrevet

kanskje bakteriell vaginose?

Gjest Gjest_annabell_*
Skrevet

må man til legen for å få behandlet dette? Eller selges det noe på apotek

Skrevet

Så vidt jeg vet må du ta en gu for å få det påvist, så får du evnt resept på middel.

Gjest Eurodice
Skrevet
kan også nevne at det kom dagen etter mensen var over

Er du sikker på at du har tatt ut den siste tampongen, hvis du bruker det?

Skrevet (endret)
Er du sikker på at du har tatt ut den siste tampongen, hvis du bruker det?

Hvordan kan man glemme igjen en tampong i flere dager? :sjokkert:

Endret av Pjukset
Skrevet

Kan hende soppinfeksjon - kjøp canesten på apoteket reseptfritt :)

Gjest Gjest - Stine
Skrevet

Jeg er også plaget med illeluktende utflod i perioder. Skjer som oftest etter sex og mensen. Har vært til GU to ganger. Ble anbefalt å kjøpe Multi-gyn, Bioclin actigel som man får kjøpt reseptfritt på apotek.

Her er link til nettsiden til vitusapotek:

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+def...PID-901997.aspx

Jeg har vært plaget med dette i flere år og selv om denne gelen hjelper, er jeg ikke kvitt det... Håper du slipper unna med denne gangen! Lykke til!

Gjest Gjest_Annabell_*
Skrevet

tusen takk for svar :) er som sagt midt mellom fastleger (driver å flytter) og dette har lagt en betraktelig demper på sexlivet :\

Skal teste ut det som kan testes ut a reseptfrie midler på apotek og håpe på at det funker.

Gjest Eurodice
Skrevet
Hvordan kan man glemme igjen en tampong i flere dager? :sjokkert:

Du kan så spørre. Det er ikke helt uvanlig at sånt skjer.

Skrevet

Mye sukker og gjær kan bidra til økt flora av sopp i underlivet. Husk også at posemat har mye sukker! Candida-diett anbefales :)

Skrevet
Du kan så spørre. Det er ikke helt uvanlig at sånt skjer.

Imponerende :)

Gjest Gjest_Annabell_*
Skrevet

hoho. Gjenglemt tampong er det _garantert ikke_. Fisj

Gjest Gjest_line_*
Skrevet

Det er sikker gardnerella, lukter som råtten fisk. Og fy det lukter skikkelig ille....

Jeg har i mange år vært plaget med dette, og har prøvd med forskjellige kurer opp igjennom åra. Startet da jeg hadde sex som 17 åring. Jeg har de to siste gangene kjøpt et middel på helsekosten, og det har funket kjempe bra.

Og så ble jeg gravid, og det forsvant helt. Hadde ikke illeluktende utflod helt frem til babyen ble født.

Lurer litt på om brus uten sukker har skylden. Drakk ikke dette i graviditeten. Men startet igjen nå.

Skrevet

Dere som foreslår sopp... Sopp lukter ikke! Det er dessuten IKKE heldig å ta soppkur uten at man VET at man har sopp.......

Det er nok bakteriell vaginose. Veldig vanlig. Lukter dritt av underlivet da. Du må ha resept for å bli kvitt det, så kom deg til lege.

Du kan dempe lukten med ecovag stikkpiller som du får reseptfritt på apotek. Men for å bli helt kvitt det må du ha Flagyl pencilin, som fåes av lege/gyn.

Gjest Bianca26
Skrevet
Har aldri vært plaget av luktende utflod, men har i perioder vært mer utflod enn ellers. Dette er vel ganske så normalt, MEN i en ukes tid nå har alt forandret seg.

Det kommer lite utflod, men av og til kommer det _MASSE_ på en gang og det lukter helt utrolig ille. Som råttent egg ellernoe. Kjenner lukten godt gjennom klærne.

-Går ikke på prevensjon, men er ikke gravid

-Har fast partner (100% utrofri :) ) så er ingen kjønnssykdom

- Ingen kløe eller svie

- samme konsistens som før, men kanskje litt mer hvitt/gult

Dette skjedde over natten etter sex for ca en uke siden og blir bare verre og verre.

Noen som vet hva dette kan være? Og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette (midt mellom fastlegebytte så kan ikke dra til legen med det aller første, og vil jo helst unng det)

sopp? bakteriell vaginose?

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg trodde i mitt enfold at gardnerella og bakteriell vaginose var det samme. Jeg har selv hatt gardnerella (som det het før i tiden), er ikke akkurat velluktende :flau: .

Skrevet
Det er nok bakteriell vaginose. Veldig vanlig. Lukter dritt av underlivet da. Du må ha resept for å bli kvitt det, så kom deg til lege.

Æsj.

De som drikkker mye Pepsi Max kan også få underliv som lukter vondt.

Skrevet
Jeg trodde i mitt enfold at gardnerella og bakteriell vaginose var det samme. Jeg har selv hatt gardnerella (som det het før i tiden), er ikke akkurat velluktende :flau: .

Det er for så vidt det samme, bakteriell vaginose skyldes overvekst av flere bakterier, deriblant Gardnerella vaginalis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...