strekenmoe Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 (endret) HEI! JEG HAR I LENGRE TID PÅ LURT PÅ HVILKNE KNIVER FOLKET HAR!! SÅ JEG MÅ BARE SPØRE HVILKNE KNIVER HAR DU PÅ KJØKKENET??? JEG SELV HAR GLOBAL KNIVER PLUSS DET LIGGER EN MAC KNIV. http://www.chefparingknife.com/niche_page/...lobal_knife.jpg img-tags fjernet Mrs Shorty, mod Endret 12. desember 2009 av Mrs Shorty
Gjest Hellstrøm Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Victorinox. Forskjellen på gode kokkekniver er hvor godt de holder eggen og hvor godt de lar seg slipe. "Ikea kniver" har en tendens til å bli ubrukelige etter sliping, og kan nesten betraktes som "engangskiver".
Gjest Emera Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Victorinox. Forskjellen på gode kokkekniver er hvor godt de holder eggen og hvor godt de lar seg slipe. "Ikea kniver" har en tendens til å bli ubrukelige etter sliping, og kan nesten betraktes som "engangskiver". Jeg har en kniv fra Victorinox, en brødkniv. Den er helt fantastisk! Jeg skjærer alltid brødene opp i skiver før jeg fryser dem, og med den kniven går det som en lek.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Hvis du bruker søkefeltet nederst på siden og skriver- kniver - der.Det kommer fram mange innlegg med kniver i seg. Så går du til side 2 på det som kommer fram og finner et innlegg som ble avsluttet 2/12-09. Står bursdagsjenta der gjest står her. Der er det mange svar på spørsmålet ditt. Lønner seg ofte å søke før en stiller spørsmål.
skjærsliper´n Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Victorinox. "Ikea kniver" har en tendens til å bli ubrukelige etter sliping, og kan nesten betraktes som "engangskiver". Det høres ut som om du bruker feil slipeteknikk!? Hvis kniven blir ubrukelig etter sliping tror jeg ikke det er knivens skyld .... Jeg har slipt mange nok "Ikea-kniver" til å vite at de blir skarpe og fine etterpå. De holder kanskje ikke kniveggen like godt som "den fine kniven" i hardt stål, men en nyslipt kniv fra Ikea er mye skarpere og bedre å jobbe med enn en uslipt kniv fra et annet og mer "trendy" knivmerke.
AnneMarthe Skrevet 19. desember 2009 #6 Skrevet 19. desember 2009 Hvor i Norge kan jeg få tak i en Mac MBK-95 eller SBK-95 kokkekniv?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #7 Skrevet 19. desember 2009 Hvor i Norge kan jeg få tak i en Mac MBK-95 eller SBK-95 kokkekniv? Culina har ihvertfall - det er forøvrig en "godtebutikk" for de som liker å holde på på kjøkkenet!
strekenmoe Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2009 Hvor i Norge kan jeg få tak i en Mac MBK-95 eller SBK-95 kokkekniv? jeg har alltid bestilt meg kniver over nett å jeg har en side der jeg har vært trofat bestiller lenge å har vært velif førnyd med dem. http://www.chefknivestogo.com/macknives.html de eneste som er litt minus er at du må ha egen Psotboks i statene men da bruker jeg en nett side der du lager deg en profil å dermed så har du en postboks i staten. Http://jetcarrier.com
Gjest mye rart Skrevet 21. desember 2009 #9 Skrevet 21. desember 2009 Jeg har tre gamle Sabatier Lion av den klassiske typen: en 20 cm kokkekniv, en trancherkniv og en liten rotkniv. Så har jeg en utbeiningskniv fra Victorinox, en liten universalkniv fra Ikea 365+ og en lang og veldig myk laks/skinkekniv av ukjent merke (som også er knall å dele kakebunner med).
Gjest Ikea Skrevet 22. desember 2009 #10 Skrevet 22. desember 2009 Jeg har kniver fra Ikea, jeg. Er tydelig vis ikke bra nok egentlig, i følge flere her inne, men jeg er veldig fornøyd med mine.
strekenmoe Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 26. desember 2009 Jeg har kniver fra Ikea, jeg. Er tydelig vis ikke bra nok egentlig, i følge flere her inne, men jeg er veldig fornøyd med mine. det er nok mange som ikke liker ikea kniver. men jeg kan ikke si at ikke liker dem for jeg har alldrig har prøvd de.. siden jeg er oppvokst med fhisher kniver, Victorinox, mac og Global.
gard Skrevet 26. desember 2009 #12 Skrevet 26. desember 2009 Hei Min hovedkniv er en kokkekniv av merket Mac
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #13 Skrevet 31. desember 2009 Har Global kokkekniv og en Victorinox rotkniv pluss noe annet småtteri. Og har våte drømmer om en Kai Shun Classic 20 cm kokkekniv......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå