Gjest Bleeder. Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Jaja. Har gått på p-pillen i to mnd om fire dager (altså, eg er midt i mensen uka nå). Problemet er da at eg har blødd siden forrige mensen uke, altså nesten 1 mnd! Eg blir galen snart. Hater å ha mensen til vanlig, så dette er jo nesten et lite mini helvete for meg.. Det begynte med bare littegranne koagulert (brunt) blod som eg bare trengte truseinnlegg for. Så, etter 6 dager begynte eg å blø rødt blod i større mengder og det har vart fram til no. Men siden eg har begynt på mensen uka mi igjen, så blør eg enda meir, veldig rødt og det kommer sånne bittesmå blod "klumper" ut i tillegg. Beste beskrivelsen er vel.. det ser ut som slimete snørr, bare mørkerødt. Ekkelt, ja. I tillegg er eg blitt hoven under eine armen, i armhula, av ein eller annen grunn (regner med det er pga pillene, men det er jo egentlig ikkje heilt sikkert). Brystene mine er også hovna opp litt, for de er større enn vanlig, samt de er ganske ømme (og det er ubehagelig!) Har selvfølgelig og fått litt kviser og røde merker i ansiktet etter eg begynte på disse pillene. Nå sitter eg her med vondt i magen, men det er ikkje mensen smerter eller vanlig vondt i magen. Ganske ubehagelig (litt stikkende smerte på ein måte)faktisk, men ikkje noe å gjøre med det.. Og lignende følelse i brystet, ubehagelig og litt stikkende (men har hatt vondt i brystet lenger enn eg har gått på pillene, så er nok ikkje derfor). Nå lurer eg bare på om blødningen noengang vil stoppe eller om eg sakte men sikkert blør ihjel her eg sitter (er det mulig?).. Har aldri blødd meir enn 6 dager (selv når eg gikk på p-piller tidligere), så det bekymrer meg litt når det har gått såpass lang tid som det har nå. Liker ikkje dette noe særlig, håper bare eg ikkje blør i jula. Aner ikkje om eg skal fortsette på pillene eg har, eller gå til lege for å enten bytte merke eller prevansjonsmiddel. De sier så at det stabiliserer seg etter 3 mnd, men eg veit virkelig ikkje om eg orker fortsette i ein heil mnd til om det ikkje gir seg ganske snart eller om eg kommer til å oppleve slike blødninger fleire ganger. Var virkelig vært frista til å slutte på pillen etter de 3 første ukene med blod tytende ut nedentil, men eg vil ikkje måtte gå tilbake til kondom, for det funka virkelig ikkje for meg og min samboer. Veit jo at eg må innom lege snart for å snakke om bivirkninger og få ny resept, men vil gjerne ha litt forslag (eller erfaringer?) til hva eg kan/bør gjøre her.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Du vil ikke blø ihjel. Men om dette er noe som plager deg, så kan du ta en tur til legen. Men husk at det er vanlig med mellomblødninger når man starter med p-piller. Selv hadde jeg mellomblødning i over 1 mnd. da jeg startet med pillene.
Avalon Skrevet 13. desember 2009 #3 Skrevet 13. desember 2009 Hei! Som den over her sa, det er normalt med slike lange mellom blødninger. Men, husk at selv om det er en falsk blødning (ikke ordentlig mensen) så mister du allikevel blod, og jern. Hvis jeg var deg, ville jeg ha byttet til et annet merke. Selv blødde jeg 5mnd i strekk av noen p-piller som hadde fungert fint i flere år. Disse klumpene du snakker om er slimhud, ikke noe farlig. Siden du sier du er blitt håven flere steder vil jeg anbefale deg å gå til lege.
Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har gått på p-plaster i 3-4 år. Og nå, plutselig så har jeg fått slike mellomblødninger Ca 1 uke etter mensen startet det. Kommer ca 13-14tiden på dagen, og slutter rundt midtnatt! Hver dag. HVORFOR??? Jeg har aldri hatt det før. Det er ikke litt blod, det er ganske mye... Slik som mensen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Jaja. Har gått på p-pillen i to mnd om fire dager (altså, eg er midt i mensen uka nå). Problemet er da at eg har blødd siden forrige mensen uke, altså nesten 1 mnd! Eg blir galen snart. Hater å ha mensen til vanlig, så dette er jo nesten et lite mini helvete for meg.. Det begynte med bare littegranne koagulert (brunt) blod som eg bare trengte truseinnlegg for. Så, etter 6 dager begynte eg å blø rødt blod i større mengder og det har vart fram til no. Men siden eg har begynt på mensen uka mi igjen, så blør eg enda meir, veldig rødt og det kommer sånne bittesmå blod "klumper" ut i tillegg. Beste beskrivelsen er vel.. det ser ut som slimete snørr, bare mørkerødt. Ekkelt, ja. I tillegg er eg blitt hoven under eine armen, i armhula, av ein eller annen grunn (regner med det er pga pillene, men det er jo egentlig ikkje heilt sikkert). Brystene mine er også hovna opp litt, for de er større enn vanlig, samt de er ganske ømme (og det er ubehagelig!) Har selvfølgelig og fått litt kviser og røde merker i ansiktet etter eg begynte på disse pillene. Nå sitter eg her med vondt i magen, men det er ikkje mensen smerter eller vanlig vondt i magen. Ganske ubehagelig (litt stikkende smerte på ein måte)faktisk, men ikkje noe å gjøre med det.. Og lignende følelse i brystet, ubehagelig og litt stikkende (men har hatt vondt i brystet lenger enn eg har gått på pillene, så er nok ikkje derfor). Nå lurer eg bare på om blødningen noengang vil stoppe eller om eg sakte men sikkert blør ihjel her eg sitter (er det mulig?).. Har aldri blødd meir enn 6 dager (selv når eg gikk på p-piller tidligere), så det bekymrer meg litt når det har gått såpass lang tid som det har nå. Liker ikkje dette noe særlig, håper bare eg ikkje blør i jula. Aner ikkje om eg skal fortsette på pillene eg har, eller gå til lege for å enten bytte merke eller prevansjonsmiddel. De sier så at det stabiliserer seg etter 3 mnd, men eg veit virkelig ikkje om eg orker fortsette i ein heil mnd til om det ikkje gir seg ganske snart eller om eg kommer til å oppleve slike blødninger fleire ganger. Var virkelig vært frista til å slutte på pillen etter de 3 første ukene med blod tytende ut nedentil, men eg vil ikkje måtte gå tilbake til kondom, for det funka virkelig ikkje for meg og min samboer. Veit jo at eg må innom lege snart for å snakke om bivirkninger og få ny resept, men vil gjerne ha litt forslag (eller erfaringer?) til hva eg kan/bør gjøre her. Hadde det ikke vært for at du blør så mye og var hovven under armen hadde jeg trodd du var gravid. Jeg hadde hvertfall likt da. Men høres ut som du reagerer litt på pillene om du hovner sånn opp, kanskje du bør oppsøke lege og bytte til noe annet..
Dr_ag_on_86 Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 regner med det er Cerazette... jeg hadde det på akkurat samme måte når jeg prøvde de... Nå har jeg kuttet de ut, og gått tilbake på Yasmin, og ting er tilbake til det normale... heldigvis...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå