Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilke produkter har du prøvd fra Weleda? Var de bra? Dårlig? Hvorfor?

Har forelsket meg i Weleda sin lipbalm. Den er redningen for mine ørkenlepper som ingenting annet fungerer på (unntatt Everyday minerals sin lipbalm som funker "greitt").

I dag dumpet Tindved Håndkrem, Sea buckthorn Creamy Body Wash og Iris Moisture Cream for ansiktet ned i postkassen. Har testet håndkremen så vidt, og den kortsiktige virkningen virker ihvertfall bra (jeg har ekstremt tørre hender). til og med albuene mine så litt normale ut etter en behandling. Jeg får ekstremteste den på jobb neste uke. Den lukter litt sterkt, men det er ikke så ekstremt etter en stund. Dusjkremen har jeg ikke testet enda. Håper ikke den lukter sterkt, så jeg slipper å gå rundt og lukte appelsin. Fuktighetskremen for ansiktet virker grei. Går fint inn i huden så jeg slipper å vente "en time" på å ta på foundation hvis jeg skal ha det.

Er det noen andre produkter dere har testet derfra som jeg bare MÅ ha, eller bør styre unna? Sminkefjernere for eksempel? Funker de bra på mineralfoundation o.l.? Håper på masse erfaringer :) Håper jeg har funnet et Holy Grail-merke som funker på min hud! Ikke så avskrekkende pris heller, og selges på feelunique (unntatt lipbalmen) :)

Ser forresten at enkelte av produktene her inneholder Lanolin (ullvoks) (f.eks. Calendula-produktene og fotkremen). Er ikke det dumt? (Zink-salven, f.eks.) De skriver på siden: "Ren bivoks og hudvennlig ullvoks beskytter huden mot uttørking uten å tette porene."

Endret av Jade
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd noe annet enn sårsalven fra Weleda, problemet med den er at den inneholder alkohol som jeg reagerer litt på. Tror jeg fant ut at alle produktene til Weleda og Dr Hauschka har alkohol i produktene? :klø:

Skrevet
hudvennlig ullvoks beskytter huden mot uttørking uten å tette porene."

Hudvennlig ullvoks? Er det kanskje det samme som poretettende sauetalg? :P

Skrevet (endret)

Hehe :) De produktene jeg kjøpte, inneholdt heldigvis ikke det (men ansiktsfuktighetskremen og håndkremen inneholder alkohol) :)

Endret av Jade
Skrevet
Hehe :) De produktene jeg kjøpte, inneholdt heldigvis ikke det (men ansiktsfuktighetskremen og håndkremen inneholder alkohol) :)

Hva slags alkohol inneholder de? Er jo noen alkoholer som er snille :)

Skrevet

Mange naturkosmetikkmerker bruker alkohol (og/eller eteriske oljer) som konserveringsmiddel, og som oftest tåler selv den knusktørre huden min dette tålelig bra.

Jeg liker Everon lipbalm, div. dusjsåper (skummer lite, men det er bare et pluss), rensekremen i mandelserien er nydelig, og så bruker jeg sinksalve, ansiktskrem og kuldekrem fra Calendula-serien på frøkna. Babyoljen er også nydelig, men mye fetere enn vanlige babyoljer. Ellers har jeg prøvd blant annet bodylotion, men den var jeg bare mellomfornøyd med (klissete, for sterk lukt).

Skrevet

Jeg kjøpte nylig weleda sin håndkrem, men må si jeg ble skuffet. Den så ut til å virke sånn med en gang, men nei. Jeg har veldig tørre hender, og blir fort tørr igjen etter en påføring. Syns det legger seg et ekkelt lag utenpå hendene, og den "klumper" seg eller noe i den duren.

Har nå gått til innkjøp av ahava isteden, og bedre håndkrem har jeg aldri prøvd!! <3

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Jeg har prøvd ut salttannkremen til Weleda. Den inneholder ikke fluor da, så det er jo lurt å bytte litt mellom den og andre, men tennene føles iallefall veldig rene etterpå!

Har også kjøpt en tannkrem som skal være bra for tannkjøttet (husker ikke navnet, tuben er hvit og rød), men har ikke begynt på den ennå.

Er vel kun det jeg har prøvd av Weleda... :sjenert:

Skrevet

Jeg prøvde Weleda Tindved-testeren på helsekostbutikken. Jeg synes denne var skikkelig klissete, dessuten lukter den sterk appelsin eller noe. Likte den ikke. Glad jeg testet den først ellers kunne jeg risikert å kjøpe den :fnise: Jeg var klissete resten av handleturen og kunne nesten ikke vente med å vaske meg på hendene. Til og med samboeren min syntes det luktet merkelig.

Skrevet

Synes håndkremen er god, men lukta er litt sterk og overdreven appelsin.

Skrevet

Jeg fikk en prøve på Citrus creamy body wash og elsker den! Den lukter litt sterkt, men det virker bare oppkvikkende i dusjen en tidlig morgen :) Og så er det supert med produkter som ikke er

proppet fulle av unødvendige tilsetningsstoffer.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan ørkenleppene dine kan bli bedre av Everon! Mine er konstant litt tørre, men Everon liker jeg ikke. Jeg føler jeg må smøre og smøre bare for å få noe på leppene, eventuelt varme den i varmt vann først slik at jeg får noe på. Synes den er hard og gir lite fukt. Men den lukter nydelig.

Ellers har jeg prøvd Skin Food og er utrolig skuffet. For det første lukter den grusomt og er utrolig klissete. Klisset er greit, da jeg bruker den som nattkrem. Men jeg merker absolutt ingenting effekt neste dag. Da mener jeg ikke en mirakeleffekt, men en helt vanlig 'jeg har sovet med en god krem i natt'-effekt.

I tillegg har jeg prøvd en av kroppsoljene. Den var veldig god, men jeg måtte bruke så mye hver gang at jeg ikke kjøpte ny.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er fast bruker av Everon, og synes den er den eneste som gir fukt og ikke bare overfladisk smøring. Til gjengjeld takler jeg ikke rensekremen i mandelserien, syntes ikke den renset spesielt bra og fikk bakoversveis av lukten (og jeg er ikke spesielt sensitiv på lukt, altså). Har også hatt en av kroppsoljene, funker bra men er fryktelig klissete.

Skrevet

Den lipbalmen, Weleda Everon, er bare helt fantastisk. Du er ikke den eneste som er glad i den:)

Skrevet
Jeg forstår ikke hvordan ørkenleppene dine kan bli bedre av Everon!

Hvis alles lepper hadde vært like, så hadde det bare trengt å finnes en lipbalm :) Det er ikke noe jeg innbiller meg. Jeg har prøvd utallige typer - både "dyre" og billige. Og flere som "funker" for mange, virket ikke på mine i det hele tatt. Så vi har nok forskjellige lepper, selv om begge sine er tørre :)

Håndkremen virker forresten ganske bra på meg. Har prøvd den et par dager nå. Den går raskt inn i huden også!

Skrevet
Det er ikke noe jeg innbiller meg.

Hehe, såklart ikke. :) Jeg er bare misunnelig! Jeg kjøpte den jo fordi det er så utrolig mange folk overalt som er fornøyde med den, og jeg ble nesten litt lei meg da jeg ikke var fornøyd med den heller.

Skrevet

Har berre prøvd eit produkt frå Weleda: Mandel ansiktsmaske for sensitiv hud. Gjorde nada for huden min, hverken gav fukt eller noko anna. I tillegg blei ein gul av kremen og den var ikkje så lett å fjerna. Weleda gav ikkje meirsmak...

Gjest Gjest_Bella_*
Skrevet
Den lipbalmen, Weleda Everon, er bare helt fantastisk. Du er ikke den eneste som er glad i den:)

:jepp: Den kjøper jeg igjen og igjen. Det er vel forresten på bakgrunn av et tips jeg kom over her på KG for noen år siden :) Jeg har imidlertid ikke prøvd noe annet fra det merket.

Skrevet

Jeg er også glad i Everon :) Håndkremen funker også bra for meg, bedre enn sånne fete kremer. Nå bruker jeg tindved bodylotion, og synes den er god (liker lukta også jeg), men virker nokså udrøy. Kjøpte den mest fordi jeg ikke har funnet Jason aloe vera-lotion på lenge her jeg bor. Ellers har jeg ikke prøvd noe, tror jeg.

Skrevet

Jeg har prøvd

iris dagkrem, likte den veldig godt - det produktet jeg har likt best

everon lipbalm, har litt blandede følelser. Syns ikke den ga 'nok' når leppene var veldig tørre - men ok ellers

wildrose dagkremen, likte den, men iris kremen bedre

wildrose rensekremen, likte ikke denne

skin food, er utrolig god som håndkrem - forferdelig i ansiktet (vanskelig å smøre ut, trekker ikke inn osv)

rosmarin shampoo, igjen likte den godt nok. Men har brukt bedre shampoer. Av helskost-shampo er det dog den beste jeg har prøvd. Men ser den aldri i hyllene lenger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...