Gjest Gjest_Stressa_* Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Jeg har et litt flaut problem. Kjæresten min mener at av og til så smaker det litt surt av meg "der nede". Jeg skjønner ikke hvorfor, jeg har normal hygiene; dusjer en gang om dagen og bruker litt intimsåpe der nede. Jeg har nettopp sjekket meg for sopp og sykdommer, så det vet jeg at det ikke er... Ikke lukter det noe særlig heller. Jeg har litt hvit utflod, men det har jeg "alltid" hatt og gynekologen mente det var helt normalt. Men det skal da for pokker'n ikke være surt der nede!? Noen som aner hva dette kan skyldes, og som kanskje også vet hvordan jeg kan bli kvitt det?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Jeg har et litt flaut problem. Kjæresten min mener at av og til så smaker det litt surt av meg "der nede". Jeg skjønner ikke hvorfor, jeg har normal hygiene; dusjer en gang om dagen og bruker litt intimsåpe der nede. Jeg har nettopp sjekket meg for sopp og sykdommer, så det vet jeg at det ikke er... Ikke lukter det noe særlig heller. Jeg har litt hvit utflod, men det har jeg "alltid" hatt og gynekologen mente det var helt normalt. Men det skal da for pokker'n ikke være surt der nede!? Noen som aner hva dette kan skyldes, og som kanskje også vet hvordan jeg kan bli kvitt det? Ph'en er i underlivet skal være lav, slik at det er surt miljø. Dette er forsvarsbarrieren, slik at bakterier og sopp ikke får grobunn der.
Pjukset Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Testet han deg for bakteriell vaginose? Min tidligere gu mente hardnakket at "alt var ok", men det viste seg da jeg testet meg hos en annen lege at det var bakteriell vaginose (dette er veldig normalt). Fikk behandling og aldri vært plaget senere!
Twinkle* Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 På samme måte som sæd blir påvirket av hva man spiser,så er det slik for oss også. Det kommer også ann på hvor vi er i syklusen vår. Det er det jeg har hørt ihvertfall
Gjest WildRider Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Har du spist noe ekstra surt før han har påpeket dette? Ellers har Pjukset et poeng angående den bakterielle vaginosen også.
Gjest TS Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Hei, og takk for svar alle sammen. ser forresten at denne havnet i feil forum, men det blir vel flyttet etterhvert. Nei, jeg har ikke blitt testet for bakteriell vaginose så vidt jeg vet - det skal jeg jammen få sjekket ut! Ellers kan jeg ikke huske at jeg har spist noe spesielt surt før dette, og i følge ham så er det "ganske ofte" at det er sånn. Uæææh.
Pjukset Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 Hei, og takk for svar alle sammen. ser forresten at denne havnet i feil forum, men det blir vel flyttet etterhvert. Nei, jeg har ikke blitt testet for bakteriell vaginose så vidt jeg vet - det skal jeg jammen få sjekket ut! Ellers kan jeg ikke huske at jeg har spist noe spesielt surt før dette, og i følge ham så er det "ganske ofte" at det er sånn. Uæææh. Hvis det ikke er bakteriell vaginose, så kan det være at du mangler gode tarmbakterier som følge av f.eks antibiotika-kurer osv. Det kurerer du ved å ta tilskudd av probiotika.
Gjest WildRider Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 Forresten så kan du kanskje også prøve Vivag? Det er jo nøytraliserende kaplser med de gode melkesyrebakteriene man skal ha der nede.
Annikken Skrevet 10. desember 2009 #9 Skrevet 10. desember 2009 Hvis du vasker deg hver dag med Dr. Greve eller lignende er det ikke bra for underlivet. Skyll kun med varmt vann på daglig basis. Såpe (til og med den som skal ha lav pH-verdi) kan vaske bort de gode bakteriene. Dersom du har vasket deg "hardt" over lengre tid kan dette være en grunn. Så er jo spørsmålet om du BARE opplever det som vondt lukt, eller om du klør i tillegg. Det vil jo ha betydning for å kunne stille riktig diagnose.
Gjest TS Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 Hvis du vasker deg hver dag med Dr. Greve eller lignende er det ikke bra for underlivet. Takk for svar. Jeg ser jeg uttrykte meg litt dårlig i det første innlegget mitt, jeg bruker ikke intimsåpe hver gang jeg dusjer, vanligvis hver andre eller tredje dag. Ellers bruker jeg bare vann. Tror du/dere det er for ofte også? Og nei, det klør ikke (heldigvis). Og det lukter veldig lite, egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #11 Skrevet 11. desember 2009 Om du spiser mye søtt så kan sukker gjøre at candida gjærer ekstra mye. Selv hadde jeg problemer med kløe og sur lukt i underlivet, men når jeg ble satt på en candida diett, så minsket mye av denne soppen. Nå har jeg ikke problem med dette lengre.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #12 Skrevet 11. desember 2009 Min kjære sier at jeg smaker litt syrlig, som mild sitron, men han klager ikke. Trodde det skulle være litt surt miljø og har ikke tenkt noe mer på det. Synest kjæresten din det er et problem at du smaker surt? Bakteriell vaginose skal jo lukte æsj? Så om du ikke lukter noe særlig så er det sikkert ikke det, men skader aldri å teste. Dersom surt miljø kan tyde på bv så må jo nesten jeg også teste meg.
Gjest beatme Skrevet 11. desember 2009 #13 Skrevet 11. desember 2009 Det skal jo være surt der. Er det ikke sånn at PH´en i underlivet er 3,5? Hvis det ikke lukter noe, og ikke klør så er det neppe noe feil der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå