Gå til innhold

Hjelp til billig bærbar PC

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet
Poenget mitt var at en ultraportabel, som Timelinen, på grunn av størrelsen og batterilevetiden, ikke er like kraftig som min egen, som er litt tyngre og har en time eller to mindre batteritid. Når det gjelder prosessorer så er det ingen som klarer å holde styr på dem, med mindre de er spesielt interesserte og ikke har noe liv. Jeg har gitt opp for leeenge siden :tunge1:

For min egen del så er Windows like uaktuelt som Mac er for deg. Sånn er det nok bare.

Men egentlig er vi enige om en mengde ting.

Jeg mener f.eks. at bærbare PC'er er akkurat det: bærbare. Jeg har aldri forstått vitsen med å dra med seg rundt i verden noe som knapt varer i 30 minutter batterimessig, har en 17-19" skjerm og er så tungt at man drar på seg ryggverk hver gang man skal slepe det av sted og dette bare fordi man skal lese e-post på veien.

Skal man gjøre store, resurskrevende ting og stort sett gjør det hjemme ja da må man kjøpe maskin som klarer den oppgaven. Da er det stasjonære pc'er - evt. mac's som er tingen.

Det som gjør at jeg er aldri så lite forelsket i Acer'n er at den har litt av begge deler OG ikke veier et tonn, OG jeg slipper å dra med meg ladeledning. Altså en fullverdig PC som kan brukes med batteriet i timesvis. For meg er det det som er poenget med en bærbar.

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...