Gå til innhold

Laserpenner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ditt barn laserpenn? Hvor gammel er barnet?

Hvilken styrke er det eventuelt på laserpenna?

Dere som nekter å gi barnet laserpenn, hvilken forklaring gir dere barnet på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste grunn til å nekte er vel fordi at de pennene kan være ekstremt farli om man lyser noen i øynne. Og vil barn på 10-12 år huske og forstå det, når de er flere sammen?

Om du ikke nekter barna laserpenn så gi dem klar og streng beskjed at de aldri må finne på å lyse noen i øynene med de og ta fra dem laserpennene om de gjør det.

Skrevet

Hvorfor i all verden skal en unge ha en laserpenn? Hvorfor skal forresten noen i det hele tatt ha en laserpenn?

Skrevet
Har ditt barn laserpenn? Hvor gammel er barnet?

Hvilken styrke er det eventuelt på laserpenna?

Dere som nekter å gi barnet laserpenn, hvilken forklaring gir dere barnet på det?

det er jo en kjent sak at det er mange tilfeller av laserpenn mot fly - noe som kan skape svært farlige situasjoner. I tillegg kan man skade medmennesker ved å lyse i øynene. Og hva skal man egentlig med dette? Hva er poenget liksom? har ikke skjønt det enda...

Skrevet

Jeg skjønner godt at laserpenner er fascinerende for barn. Jeg er fascinert selv. Særlig av den sorten der man ser selve strålen, ikke bare et punkt langt borte. Jeg vet om flere gutter i alderen 10-13 år som synes de er kjempekule og drømmer om å få lov til å kjøpe sånne. Men så er det jo farlig da, så jeg håper det blir med drømmen for dem alle.

Skrevet (endret)

"Alle" hadde laserpenner når jeg var mindre, og vi var forsiktige med dem også. Advar mot å lyse i øynene og la ungene leke!

Hadde sikkert 3-4 stykk eller mer i oppveksten og det var dritgøy hver gang!

Det skal nevnes at vi hadde røde, og ikke blå\grønne der du kan se strålen. Disse har ofte mye høyere styrke og kan nok være farlige ja

Endret av toth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...