Gå til innhold

Knekt finger


Gjest SmallTalk

Anbefalte innlegg

Gjest SmallTalk

Torsdag forrige uke, så fikk jeg klemt fast fingeren i bildøra og resultatet ble at fingertuppen knakk nesten rett av og at neglerota sto rett til værs. På sykehuset ble fingertuppen dratt på plass og neglerota satt på plass og sydd fast. Fingeren er nå i "fatle" (skinne), som skal være på i tre uker.

Spørsmålet mitt er når fingeren kommer til å slutte å værke og sprenge? Jeg har aldri brukket noe, så aner ikke noe om hvor lang tid sånt tar.

Skal på sykehuset for å ta nye røntgenbilder i morgen, så skal spørre da, men hadde vært greit om noen hadde et ca svar nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et brekt ben, uansett hvor det er så vil du alltid kjenne det, nå i begynnelsen vil det vel komme som sprenging og kvass smerte. Etterhvert vil det utvikle seg til stump dunking. Så vil du bare kjenne det når du bruker fingeren, og belaster den. Om vinteren kan du kjenne det oftere pga sterk kulde. Så om vinteren anbefaler jeg deg å behandle fingeren i varme før du skal ut, enten at du tuller den inn i votter og hansker, eller under varmt vann.

Hilsen ei som brakk 3 fingre tvers av i 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo kanskje spurt om å få noen smertestillende medikamenter? Da jeg brakk ryggen fikk jeg smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg nesten bare du må leve med det den lille stunden det varer. Bare unngå å bruke fingeren (og komme bort i ting) det :) Men skjønner godt at det er irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk
Da tror jeg nesten bare du må leve med det den lille stunden det varer. Bare unngå å bruke fingeren (og komme bort i ting) det :) Men skjønner godt at det er irriterende.

Det er det som er problemet. Det er nemlig mye enklere sagt enn gjort. :gjeiper:

Bruker jeg noen av de andre fingrene på handa, så bruker jeg jo musklene i den knekte fingeren også. Og å ikke komme borti ting med fingeren er også håpløst. Hvis jeg ikke kommer borti den når jeg er våken, så kan du banne på at jeg enten sovner oppå den, slår den i veggen i søvne, treffer nattbordet med den eller at samboeren får slått borti den i søvne.

Litt lei nå? Ja! Og det er jo tross alt "bare" 2 uker igjen... :sjenert:

(Ikke meningen å virke sur, er bare lei! Er bra jeg ikke knakk noe større enn en finger, tror jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er nok enklere sagt enn gjort, det er sant. Da må man nesten unngå å bruke den hånden hvor fingeren er brukket, men det blir nok kanskje litt vanskelig det også. Det skal ikke være lett :P

Gikk greit da jeg brakk ryggen, bare å ligge rett ut :P Men f.eks da jeg tok piercing i navelen skulle jeg jo unngå å ligge på magen, og fikle med den når jeg sov. Men du kan banne på at jeg gjorde det i søvne :P Så kjenner til problemet.

Men håper det blir bedre snart da! :) Du har jo allerede klart deg igjennom 1 uke, og det blir jo bedre :D God bedring iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...