Gjest Hege Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Hei hei.. vi skal gifte oss i august, og jeg vet ikke helt når vi bør sende ut invitasjoner, eventuelt når gjestelista bør være ferdig. Problemet er med mine venner... Hans venner er det mange av, en gjeng som har gått sammen hele livet, og han kommer til å be dem alle, (15-30 stk, avhengig av følge osv) Når det kommer til mine venner så føler jeg ikke at jeg har så mange. Dette er ikke et deppeinnlegg altså, jeg har noen veldig nære venner, og er veldig glad for dem, men de jeg vokste opp sammen med og har kjent hele livet har snudd seg til helt andre kanter, og jeg har egentlig bare litt kontakt med 1 som jeg har kjent hele livet. Jeg fikk nye venninner på videregående, og det er spesielt 2 av dem som står meg veldig nær, 1 av dem skal være forloveren min. Men så er det også en hel del av de venninnene jeg har fra videregående som jeg ikke vet helt hvor jeg har. Jeg har ikke så mange "egne" venner (min kjæres venner er også blitt mine venner med årene, altså våre venner, men egentlig hans barndoms og ungdomsvenner) og de jeg var mye med på videregående, og har sett en del etter det er litt sånn...Vel, jeg tror kanskje JEG ser på dem som noen av mine nærmere venner, en hvordan de ser på meg. Mange av de ville kanskje synes det var merkelig å bli invitert i bryllupet vårt!! Noen som har noe godt svar på hvor nære venner man ber? Ellers blir det bare 3 av mine venninner, og 30 av hans... Jeg bryr meg ikke så veldig mye om den likevekten mellom å ha mange venner, for på det punktet er vi kanskje litt ulike som personer.. Hvordan ber dere?
Tante Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Vi skal be de vennene som vi føler hører med. Det medfører at jeg ber ganske mange, fra helt forskjellige plasser geografisk og fra forskjellige faser i livet mitt, folk fra ungdomsskolen (ene er forlover), fhs, høyskole og fra forskjeliige gjenger jeg treffer i fritida. Han har en liten gjeng med nære venner som han treffer ofte. Slik blir det kanskje litt "skjev fordeling", men vi synes det er greit, fordi vi begge får be de som det betyr noe for oss at er der. Jeg vil altså anbefale deg å tenke mer på hvem som betyr noe for deg, og som du vil at skal dele dagen deres med dere, enn antall. Og om du ber folk som du kanskje ser på som nærere venner enn de gjør, og de blir overrasket, ja, da blir det enten en hyggelig overraskelse og kanskje de da innser at de er viktig for deg og tar opp igjen kontakten. Eller så sier de nei, men da er det heller ikke noe vits i å ha de der. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Jeg inviterer venner utifra hvem jeg har lyst til å ha kontakt med også i fremtiden. Så jeg dropper tidligere besteveninner som jeg har mistet kontakten mer eller mindre med. Inviterer også noen kollegaer som jeg føler jeg deler en del med. Ikke lett dette. Mitt eneste råd er å ikke kast bort tid og penger på en slik viktig dag på personer du ikke tror du kommer til å se mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå