Gå til innhold

Cerazette oppstart - HAST!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Leser i pakningsvedlegget at man skal starte innenfor uka man har mensen? Men andre plasser på nettet har jeg lest at man kan begynne på minipiller når som helst innenfor syklusen men man må vente 8 dager før man er safe etterpå.

Tingen er at jeg var ferdig med mensen igår og jeg fikk hentet resept idag! Vil begynne med en gang og vil ikke vente til neste uke er i gang! :kjefte:

Går det an å begynne på Cerazette utenom mensen? Jeg kan ikke skjønne hvorfor dette ikke skulle gå...!

Setter veeeldig pris på raskt svar, takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke man skal stole på annet enn det pakningsvedlegget eller de på apoteket sier.

Så vidt jeg husker står det i vedlegget at man kan begynne i løpet av dag 2-5, men at man da må bruke kondom den første uken. Men som sagt, jeg kan jo ta feil, så da må man lese vedlegget (eller gå på felleskatalogens pasientutgave) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_silje_*

Ceracette er ingen minipille, men et ppille som inneholder gestagen, dvs ingen østrogener. Du skal og bør begynne på brettet på menstruasjonens 1. eller 2. dag. Det har med syklus å gjøre og regulering av hormonene samt for at du skal være beskyttet mot graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...