Gå til innhold

Menisk skade ?


Gjest På leting etter svar

Anbefalte innlegg

Gjest På leting etter svar

Har vært misstanke om skade på menisken i kneet mitt lenge. Både av 1 ortoped, 2 fysioterapauter og 1 nevrolog men de har bare "spekulert" og mistenkt at det kan være en menisk skade jeg har. Men gjør ingenting med det. Synes vist ikke så godt på MR. Ortopeden "mente" han så noe på et bilde.

Har tidvis store smerter, men får ikke noen klare svar eller hva som kan gjøres med det.

Det jeg lurer på er,,, er det noen her som har \ har hatt menisk skade som kan forklare ?

Hvor ER smerten er i kneet ?

Prøve forklare hvordan denne smerten kjennes ?

Og hvilke behandling\ opprasjon som har virket ?

Håper noen tar seg tid til å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke hatt meniskskade, men har hatt endel problemer med kneet, som resulterte i en operasjon pga. udefinerte smerter.

En meniskskade kan gjerne resultere i at det føles som at kneet låser seg. Dette er når du har fått en bit løs fra menisken, som legger seg i leddhulen. Det som burde bli gjort i ditt tilfelle er vel å få tatt en artroscopi der man får en oversikt over kneet med et kikkhulsapperat. Dette er en operasjon, men medfører liten tilheling i ettertid og man kan fikse den skadde menisken underveis om de skulle finne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Smertene mine er på siden av kneet. Kom etter et fall (svimte av pga.store smerter) hvor jeg "smalt" begge knærne i betong gulvet og falt sidelengs bakover etterpå. (i følge de som så det og smertene etterpå)Klarte ikke gå eller stå på benet lenge etter dette.

Har en stikkende smerte på siden av kneet så og si hele tiden når jeg går.

Plutselig, ved en liten vridning av kne eller litt overbelastning kommer det en brå intens smerte i samme område (omtrent midt på siden av kneet)

Kan ikke forklare smertene bedre en at det kjennes ut som noen kjører en kniv tvers gjennom kneet.

Virker som smertene, eller "dette" slår ut funksjonen av det motoriske i kneet. For etterpå har jeg ingen kontroll på kneet, det vingler i alle regninger (også bakover). Er da svært vondt å trakke ned i gulvet med benet å stå. Må ofte bruke krykker da.

Tar gjerne en ukes tid før jeg klarer gå noenlunde bra igjen etterpå.

Slike "smerteanfall" kommer gjerne med 2 til 14 dagers mellomrom og er rimelig slitsomt.

Noen som kjenner seg igjen i dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...