Gå til innhold

Noen som har vært hos osteopat ?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Har du forsøkt behandling hos en osteopat ?

Hva gikk din behandling ut på ?

Hvordan virket behandlingen på deg ?

Var det bedring over lengre tid\ varig bedring ?

Undersøker alternative behandlingsformer som kanskje kan virke. Håper på å finne noe som en slippe å bli dopet ned med en haug med medisiner.

Her nerveskade i benet med en mengde følgeplager\ skader + sterkt svekket muskelatur.

Har fra før prøvd vakumbehandling, med nåler og massarsje etterpå.

Men hadde ingen virkning på nerveskaden, men fikk redusert betennelsene og lindret noen av de andre plagene en periode.

Fikk info. om at behandlingen gikk ut på grundige undersøkelser i forkant. Hvor det senere ble behandling av triggepungter på selve hoved årsaken og også på følgeplagene\ skadene. Egne øvelser og veiledning til hjemmebruk. (fikk ikke så mye svar på tlf.)

Behandlingen kostet 500,-kr timen, anbefalt 1 gang i uka + fysioterapi ved siden av.

(fikk ikke greie på over hvor lang tid på tlf. men er nok vanskelig å si uten undersøkelser)

Håper at noen tar seg tid til å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd det ja.

Hadde så vondt at jeg nærmest krabbet, og en jeg traff på er osteopat. Han tok meg på ryggen og *poff* så var ryggen min helt fin. Aner ikke hva han gjorde, kjentes ut som at han bare holdt en finger der og "slo" den bort med en annen finger.

Det var da jeg hadde prolapser, og etter 3 behandlinger var jeg helt fin.

Desverre hjelper det meg ingenting i dag, med muskelsmerter, spenninger i nervene og stivhet i kroppen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Marlo

Hadde vært utrolig deilig om det bare kunne si *poff* med smertene mine. Men SÅ opptimistisk er jeg ikke.

Men håper det kan hjelpe noe, så jeg kan fungere i det minste.

Har også prolaps, men den ser ut til å "tørke ut" heldigvis.

Glemte å si at jeg også har forsøkt Psykomotorisk Fysioterapi

Det virket veldig godt på slike plager du skriver (muskelsmerter, spenninger i nervene og stivhet i kroppen)

Har du forsøkt det for dine plager ?

Kan anbefale det for slike plager.

Den behandlingen går mer på lett og veldig behagelig massarsje, trykk her og der og strekkøvelser for det meste av kroppen.

Også med veiledning for strekkøvelser en kan gjøre selv.

Rygg og nakken min var helt "ødelagt" pga. flere år med krykker.

Hadde konstant hodepine også. Men etter en del timer der så bedret det seg veldig mye.

Desverre virket ikke den behandlingen på benet mitt.

Ps. selv om det heter psykomotorisk, så var det ikke så mye psykologi prat der jeg gikk. Var det noe prat gikk det mer på været, hvordan behandlingen hadde virket siden sist time og om det var noe bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet hva det er og vært gjennom det også - funker ikke :)

Har prøvd alt (og da mener jeg virkelig alt) uten hell, så jeg har heller begynt å venne meg til å leve med smertene og se det positive i hverdagen, i tillegg til å svømme som verken hjelper eller gjør ting verre - men jeg får iallefall trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...