Gå til innhold

P-pillene hjelper ikke mot menssmerter


Gjest Gjest_annie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_annie_*

Hei!

Lurer på om det er andre som har opplevd at p-pillene ikke har hjulpet mot menssmerter?

Har lest og hørt at menssmertene forsvinner når man begynner på p-piller, men dette har ikke skjedd med meg. Har prøvd fire forskjellige merker nå (loette, cerazette, microgynom og Yasmin), og nå skal jeg slutte pga. endel bivirkninger. Jeg orker heller ikke å gå på hormoner uten at det hjelper. Er helt fra meg, og skjønner ikke hvorfor det ikke skal hjelpe?

Har dere evt. noen andre tips mot menssmerter? Synes Ibux virker i store mengder, men hater å være avhengig av smertestillende en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du forsøkt å starte smertestillende før du får smertene? Mange har mulighet til det med p-piller, fordi de blir regelmessige nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg gikk til fastlegen min for å få p-piller mot menssmerter, da jeg ikke er så fan av smertestillende. Og jeg ble den gang anbefalt synfase. Ikke den vanligste p-pille typen, men den skulle vist være bra for smertene. Jeg syns det har hjulpet endel. Kjenner fremdeles smertene, men jeg klarer hvertfall å stå opp og fungere normalt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Stian_*

"gjest" kl.22.55.har et poeng.

Hvis du ikke har gjort det,burde du absolutt oppsøke gynekolog angående dette. Kanskje du har endometriose eller andre tilstander som gjør at smertene blir så sterke. Når du skriver at du trenger store mengder Ibux, hvor mye er det egentlig snakk om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-piller har heller aldri hjulpet på min smerter, men nå har jeg da endometriose i tillegg, og får smertestillende på resept.

Ibux, paracet whatever hadde aldri noen virkning på meg.

Snakk med lege eller gynekolog. Og husk at du ikke skal ta mer Ibux eller andre medisiner enn hva som står på pakken (hvis annet ikke er avtalt med lege såklart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_annie_*

tusen takk for svar :)

store mengder for meg er 4x400 i løpet av et døgn. Vet ikke om det er så mye, men føles mye. lurt tips å begynne å ta dem før smertene.

jeg har blitt henvist til gynekolog for en mnd. siden, men har ikke fått time enda. er litt redd for det. både selve undersøkelsen og eventuelt hvis det er noe galt.

det eneste legen min sier er at det er rart at p-pillene ikke funker, fordi de skal det. derfor litt godt å høre om andre som ikke har fått hjelp av dem.

hva skjer om jeg har endometriose? er det noen behandling bortsett fra smertestillende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri menssmerter før, men kjempestore blødninger.

Da jeg begynte på p-pillen fikk jeg mye mindre mens men i stedet fikk jeg menssmerter.

Det går visst an det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar :)

store mengder for meg er 4x400 i løpet av et døgn. Vet ikke om det er så mye, men føles mye. lurt tips å begynne å ta dem før smertene.

jeg har blitt henvist til gynekolog for en mnd. siden, men har ikke fått time enda. er litt redd for det. både selve undersøkelsen og eventuelt hvis det er noe galt.

det eneste legen min sier er at det er rart at p-pillene ikke funker, fordi de skal det. derfor litt godt å høre om andre som ikke har fått hjelp av dem.

hva skjer om jeg har endometriose? er det noen behandling bortsett fra smertestillende?

For å få påvist endometriose så du få en laparaskopi på sykehuset hvor de evt tar biopsi hvis de finner noe.

Det finnes forskjellige behandlingsmetoder, men behandlingsmetodene er kun for å holde endoen i sjakk. De blir ikke kurert.

Hormonprevensjon, minst mulig blødninger og smertestillende på resept i tilfelle blødninger er i allefall slik min "behandling" er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...