Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sitter i åpent kontorlandskap, og er kanskje litt sensitiv. Når folk som sitter tett ved siden av meg snakker høyt i telefonen, eller roper til noen på den andre siden av rommet, blir jeg ukonsentrert. En annen ting er uvaner, sånn som hun som sitter på andre siden av skilleveggen og hvert 5. minutt nynner "hmmmmmmmmmmmm-hmmmmmmm-hmmmmmm". Isolert sett er ingen av tilfellene noe å klage på, men det er summen av det hele som er i ferd med å drive meg vanvittig.

Dette har faktisk blitt et stort problem for meg. Hvordan i all verden skal jeg si i fra at jeg reagerer på dette uten å virke sur?

• 4 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Dette er et viktig problem, og jeg synes du bør ta det opp med sjefen din.

Skrevet

Tror igrunn ikke åpent kontorlandskap er særlig bra for helsen igrunn jeg.

Selv om man ikke er helt iform en dal, er det lettere å dra på jobb, med enten eget kontor, eller maks en 3-4 på....

Med åpent kontorlandskap, blir det fryktelig slitsomt å sitte litt halvpjusk på jobb.

Det er vanvittig mye støy, vanskeligere å konsentrere seg.

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor åpent kontorlandskap er blitt så vanlig? Virker som om det er litt "i tiden" og da skal plutselig alle ha det. Kjenner mange som sitter i åpent kontorlandskap, men har til gode å høre at noen faktisk trives med det. Det sier seg jo selv at det blir veldig mye støy!

Gjest Casey
Skrevet (endret)

Jeg synes det er hyggelig og sosialt med åpent landskap. Men det høres noe 80-talls/harry ut med skillevegger. Da er det jo ikke skikkelig åpent, bare halvveis.

Det er kjøreregler i landskap, akkurat som i klasserommet på barneskolen. Man kan ikke forvente å få det helt stille, men det er vel heller ikke meningen, dersom arbeidsplassen har litt fart i seg.

Du som har problem med at det er for mye støy på arbeidsplassen din burde kanskje ta det opp med sjefen, verneombudet, HMS-ansvarlig og de det gjelder (de som støyer)?

Endret av Casey

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...