Gå til innhold

Lampe over spisebord

Fremhevede innlegg

Gjest bend-it!
Skrevet

Jeg trenger lampe over spisebordet! Den jeg har nå skal få flytte til kjøkkenet, jeg trenger en litt mer staselig sak for å få litt "stuefølelse" i spisestuen, som ikke er adskilt fra resten av stuen.

Jeg har sort stram skinnsofa, og alle andre lamper er i moderne stil uten stoffskjermer. Av møbler og ting ellers har jeg mest gammelt. Jeg har et helt nøytralt spisebord (enkelt, avlangt med fire ben, ganske mørkt brunt) og Eames Plastic Chair til. (som på bildet her, men jeg har hvite.)

Jeg trenger en lampe over spisebordet som er "varm" i utrykket, den må helst være hvit. Den må gjøre litt av seg, og gjerne være litt feminin, men ikke for "pen", dvs at jeg ikke vil ha noe med prismer på. Men den må heller ikke være for moderne, jeg trenger en kontrast til stramme sorte skinnsofaer... Jeg har absolutt ikke ubegrenset budsjett, tenker maks rundt 2000...

Hvis noen har tips til meg hadde jeg blitt kjempeglad! (jeg har sett på så mange lamper nå at jeg drømmer om lamper om natten. :ler: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninette
Skrevet

Jeg lette også lenge etter en lampe til å ha over spisebordet og endte opp med en glasslampe fra Holmegaard. Den er hvit, nett - og gir et nydelig lys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...