Gå til innhold

Bare meg som har stygg hud på lårene?


Kosteskaft

Anbefalte innlegg

Jeg er overvektig, men har gått ned en del i vekt, og skal gå ned mer håper jeg.

Saken er at jeg fremdeles får stygge strekkmerker, spesielt på lårene? Skal det ikke bli mindre av dette når man går ned i vekt??

Det er røde tynne streker (ligner på de som noen kan få i ansiktet) og litt større blå streker, som jeg regner med er strekkmerker.

Flekkvis tørr og rød hud, flere fettkuler, nupper og prikker, etc.

Leggene, mage, rygg, etc. er fine/normale. Bare lårene mine som ikke ser ut!

Noen som har idé om hvorfor de ser sånn ut, råd for å få det bort?

Jeg er forøvrig 33 år, hvis det spiller noen rolle. Er jeg blitt gammel rett og slett? :sjokk:

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lårene mine er kanskje litt eldre enn resten av kroppen også, i hvertfall nuppete hud og noen sprengte blodkar, og blir fort tørr i huden, spesielt på forsiden. Noe cellullitter, viser mye eller lite avhengig av belysningen. Jeg er på den tynne siden, håper at det blir bedre hvis jeg begynner å trene og får bedre blodsirkulasjon i området. Og smøring for å gi fukt og fett. Jeg er ikke kjent med at noen får strekkmerker i ansiktet. Kan det hende at du forveksler med sprengte blodkar? De er blodkar i huden som har utvidet seg unormalt, slik at de blir synlige, og det kan man også ha i ansiktet. Mye smalere enn strekkmerker, og skarpt avgrenset. Kan være i "rosetter". Strekkmerkene er mer i ytterhuden, uskarpe, og følger hudretningen. Blå streker, kan det være store vener som blir mer framtredende? Bare gjetter jeg, ikke så lett å bedømme uten å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de røde strekene er slik du beskriver det. Forklarte meg klønete, men det er vel sprengste blodkar det heter. Ikke strekkmerker, det har jeg i tillegg.

Tror ikke det er årer som er synlig? Er på tykke delen av låret, blå og tykke streker. (har masse gamle arrvev etter strekkmerker i samme område) Men har liksom ikke lagt så mye merke til det før! Så er jaggu ikke sikker..

Ok, fuktighetskrem er vel et must, i allefall mot tørre og røde flekker og slikt.

Cellulitter har jeg også, usj. Men det håper jeg forvinner eller blir mindre gjennom at jeg blir kvitt overflødig fett! Men vet jo at også tynne folk kan få dette..

Drikke masse vann, spise sunt og trening er vel det eneste som kan hjelpe mot dette?

Noen andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være lurt å investere i en god skrubb som du bruker regelmessig, samt en god krem som du bruker etter dusjing. Gjerne en med litt oppstrammende effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, studerte de blå strekene litt nærmere. Kan altså rosetter/cuperosa være blå også? Mulig det er det da. For de er temmelig skarpe i form og farge, og ikke "rette", men bølger seg i huden. Men stikker ikke UT av huden, de er glatte.

Kan man forebygge dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...