Gå til innhold

Politiet 2

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg syns det ser ut som de utfører en helt ordinær jobb, men får litt flere hjelpemidler enn andre. Serien er ok, samarbeider ofte med politiet og kan ikke si at serien bedrer eller forværrer inntrykket mitt av dem. Det eneste er at jeg tenker at jeg burde gått politiskolen, siden vi gjør mye av det samme :)

Politihøgskolen er 3-årig, og svært vanskelig å komme inn på, så dersom du jobber som vekter kan du nok ikke sammenligne dine arbeidsoppgaver med en politibetjents. Du ser bare en brøkdel av de oppgavene politiet utfører, politiets hverdag er ganske uforutsigbar.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og spekuleringer.

SportyShorty, mod

Skrevet

Jeg fikk ufattelig vondt inni meg av kvinnen som hadde fått juling.

Har selv vært i et voldelig forhold, det gjør så ubeskrivelig vondt.. Og jeg kunne ønske noen kontaktet politiet mens exen holdt på, så jeg kanskje kom meg ut før..

Skrevet

Det tristeste var jo at politiet opprettet sak, men at hun valgte å ikke forklare seg til slutt, sånn at ingenting skjer... Trist.

Skrevet

Jeg liker også veldig godt denne serien, så mye de må takle som jeg ikke har tenkt at egentlig er deres jobb :)

Skrevet
Politihøgskolen er 3-årig, og svært vanskelig å komme inn på, så dersom du jobber som vekter kan du nok ikke sammenligne dine arbeidsoppgaver med en politibetjents. Du ser bare en brøkdel av de oppgavene politiet utfører, politiets hverdag er ganske uforutsigbar.

Jeg jobber ikke som vekter :)

Skrevet
Jeg jobber ikke som vekter :)

Politiyrket er meget spesielt og veldig allsidig, så jeg tviler på at du kan sammenligne yrket ditt med det, uansett hva du jobber som. Antar du eksempelvis verken bærer våpen eller pågriper folk på annen måte i jobben din...

Skrevet
Politiyrket er meget spesielt og veldig allsidig, så jeg tviler på at du kan sammenligne yrket ditt med det, uansett hva du jobber som. Antar du eksempelvis verken bærer våpen eller pågriper folk på annen måte i jobben din...
Bærer politiet våpen, som i skytevåpen?
Skrevet

Kan legge ned folk :) Men våpen er det jo såvidt politiet får bære, men det hender seg de kommer ulende med våpen og skjold mens jeg bare har en alarm å forholde meg til;)

Gjest Gjest_Christine_*
Skrevet
Kan legge ned folk :) Men våpen er det jo såvidt politiet får bære, men det hender seg de kommer ulende med våpen og skjold mens jeg bare har en alarm å forholde meg til;)

Men grunnen til at de kommer "ulende med våpen og skjold" er jo at de skal pågripe vedkommende, mens du bare skal stå og se på. Ellers behøvde du vel ikke kontakte politiet?

Skrevet

Er serien slutt? Ser at det ikke kommer ny episode kommende tirsdag, og ikke var det ny episode i går.

Skrevet

Serien har en liten pause, til 26 januar.

Skrevet
Men grunnen til at de kommer "ulende med våpen og skjold" er jo at de skal pågripe vedkommende, mens du bare skal stå og se på. Ellers behøvde du vel ikke kontakte politiet?

Selvfølgelig skal jeg ikke det. Tror du må sette deg inn i andre yrkesgrupper :)

Gjest Gjest_Christine_*
Skrevet
Selvfølgelig skal jeg ikke det. Tror du må sette deg inn i andre yrkesgrupper :)

At politiet kommer "ulende med våpen og skjold" er jo dine ord.

Kanskje du selv skulle sette deg inn i andre yrkesgruppers situasjon (i dette tilfelle politiets), slik at du får en bedre forståelse for hvorfor de som skal pågripe farlige personer av og til må bruke hjelpemidler som våpen og skjold. Man vet aldri hva som venter, derfor er det best å være godt rustet til det som kan oppstå.

Skrevet
At politiet kommer "ulende med våpen og skjold" er jo dine ord.

Kanskje du selv skulle sette deg inn i andre yrkesgruppers situasjon (i dette tilfelle politiets), slik at du får en bedre forståelse for hvorfor de som skal pågripe farlige personer av og til må bruke hjelpemidler som våpen og skjold. Man vet aldri hva som venter, derfor er det best å være godt rustet til det som kan oppstå.

Det kan oppleves som en provokasjon/initiering av vold.
Skrevet

Tenkte å bare informere om at hele sesong 1 av Politiet ligger på denne Youtubekanalen i flott kvalitet. I tillegg er sesong 2 i ferd med å bli lastet opp for første gang på nett:

ZivaDavidIsNr1

Gjest redstar
Skrevet

Huff når jeg så programmet ble jeg virkelig provosert og jeg fikk også latterkrampe!

Politet(her ivertfal) oppfører seg ikke slik, de er faen meg så høye på pæra og setter seg aaaaalt for høyt opp i sine egne skyer!

Har selv erfaring fra skikkelig dårlig behandling fra politet, og jeg er selv vitne til VELDIG dårlig og ufortjent behandling fra politiet, og dem bestemmer selv hva dem skal bruke tid på...

Dem har alltid rett og å si sin egen mening(eller hva som egentli har skjedd i det hele tatt) nei det er dem ikke intresserte i!

Narkotika - Stor straff og veldig æsjæsj! Dem bruker vi all tid på!

Ran&forstyrrelse - veldig viktig og stor straff...

Voldtekt&vold osv - nei ikke så viktigt.. blabla.. huff nei jeg klarer ikke forklare med ord en gang!

Ja politiet gjør ofte en veldig god jobb, men herregud, nei jeg må trekke på smilebåndet av frustrasjon! Fuck the police!

Skrevet
Tenkte å bare informere om at hele sesong 1 av Politiet ligger på denne Youtubekanalen i flott kvalitet. I tillegg er sesong 2 i ferd med å bli lastet opp for første gang på nett:

ZivaDavidIsNr1

Takk for tipset, dette var genialt!

Fuck the police!

:nei:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...