Gjest Shock Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Hva mener dere om programmet? Jeg må si at jeg er veldig positivt overasket. Har vært mye borti politiet, både for ting jeg har gjort, og for ting folk rundt meg har gjort ( type alkholisert far som banket mor og politiet kom ) og har alltid hatt en veldig negativ instilling til politiet, hvertfall etter at en politimann spyttet på meg. Jeg har aldri hatt noen positiv erfaring med politiet, selv ikke når de kom på døra hjemme når jeg var 6 år gammel. De ignorerte meg totalt, selv om jeg satt på stua. Men når jeg ser programmet tenker jeg at enten så har jeg vært uheldig med politimennene, eller så viser de kun de "bra" sakene hvor politiet gjør riktige ting. Jeg syntes det er en utrolig spennende og bra serie, og jeg syntes det er utrolig bra de faktisk har lagd serien. Jeg har lenge hatt lyst til å bli politikvinne, og når jeg ser serien får jeg enda mer lyst. Og jeg syntes det er bra at folk får en innsikt i politiets hverdag.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har alltid hatt et veldig positivt inntrykk av politiet og respekt for dem som velger det yrket. Jeg må allikevel si at jeg blir overveldet over den roen og tålmodigheten vi har sett i serien. De blir kalt alle mulig stygge ting, skreket til og spyttet på - tenk å ha slike arbeidsdager! All mulig ære til dere som velger å bli politi. Dere har i alle fall min tillit og respekt!
Gjest Marlo Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Flott å høre om folk som får et positivt inntrykk av politiet De får mye pepper for det de gjør, men få vet hvor tøft dem egentlig har det. De skal være autoritære, men blir kalt for maktsyke. De skal prøve å rekke over alt som skjer, selv den minste lille ting til tross for at de må nedbemanne grunnet økonomi, og folk sier de ikke gidder å bry seg. Det hender alvorlige ting skjer som kunne vært unngått, men selv de i politiet er bare mennesker de også.
Gjest Shock Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Ja, det er helt utrolig hvor rolige de holder seg i situasjoner. Og jeg ble helt sjokkert over at ikke politikvinnen reagerte mer når de som hadde stjålet jakker spyttet på henne ( forje episode ). Det er så forferdelig frekt å gjøre, og det er lett å miste forstanden. Nei, jeg blir imponert. Og syntes det er synd jeg ikke oppdaget serien før sesong 2. Skulle gjerne sett sesong 1 også. Nei, Politiet 2 er høydepunktet på tirsdag. Og utrolig nok, gleder jeg meg mer til Politiet enn Hotel Cæsar som jeg virkelig digger
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har opplevdt både og. Som liten ble jeg også ignorert totalt da politiet kom hjem til oss. De lempet meg ut av senga mens jeg sov og hadde full razzia på barnerommet mitt mens jeg sto og så på gråtende. Har også hørt en del sjokkerende som en i familien har fortalt om. Ellers opplevde jeg politiet som ignorerende og kalde personer da jeg var yngre. Også da jeg satt på avhør en gang som vitne, følte jeg meg latterliggjort og ble direkte løyet til slik at det ble laget splid mellom meg og min venninne. En annen gang var jeg på besøk hos noen venner. Der en var på overnatting og røykte marihuana. Ble vekket om morgenen og måtte så og si strippe for politiet inne på soverommet. Kjente ikke mannen engang (han som røyka). Da jeg hadde opprør som 15 åring så ble jeg slengt inn på et rom i vente på barnevernet. På veien inn stoppet en politimann meg og sa: Din lille dritt unge, har ikke blitt tørr under armene engang. Så jeg har for det meste dårlig opplevelse med dem. Men har også et par ganger (filleting) blitt tatt godt hånd om.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Noen som vet om og når programmet går i reprise? Fikk bare med meg de fem siste minuttene nå For å svare på tråden; jeg har bare sett ét avsnitt (forrige), men fikk nok litt mer respekt for politet. De som var filmet hadde en vanvittig tolmodighet. Jeg hadde sikkert klikket tidlig i de situasjonene som ble vist
Gjest fragment Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Det går i reprise sent på kvelden enten lørdag eller søndag, tror jeg. Flott serie.
MarianneE Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 Flott å høre om folk som får et positivt inntrykk av politiet De får mye pepper for det de gjør, men få vet hvor tøft dem egentlig har det. De skal være autoritære, men blir kalt for maktsyke. De skal prøve å rekke over alt som skjer, selv den minste lille ting til tross for at de må nedbemanne grunnet økonomi, og folk sier de ikke gidder å bry seg. Det hender alvorlige ting skjer som kunne vært unngått, men selv de i politiet er bare mennesker de også. Det er sånn ca mine tanker rundt serien og.
gbnj Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 Hva mener dere om programmet? Jeg må si at jeg er veldig positivt overasket. Har vært mye borti politiet, både for ting jeg har gjort, og for ting folk rundt meg har gjort ( type alkholisert far som banket mor og politiet kom ) og har alltid hatt en veldig negativ instilling til politiet, hvertfall etter at en politimann spyttet på meg. Jeg har aldri hatt noen positiv erfaring med politiet, selv ikke når de kom på døra hjemme når jeg var 6 år gammel. De ignorerte meg totalt, selv om jeg satt på stua. Men når jeg ser programmet tenker jeg at enten så har jeg vært uheldig med politimennene, eller så viser de kun de "bra" sakene hvor politiet gjør riktige ting. Jeg syntes det er en utrolig spennende og bra serie, og jeg syntes det er utrolig bra de faktisk har lagd serien. Jeg har lenge hatt lyst til å bli politikvinne, og når jeg ser serien får jeg enda mer lyst. Og jeg syntes det er bra at folk får en innsikt i politiets hverdag.Det kan være propaganda, de oppfører seg annerledes/eksemplarisk foran kamera.
gbnj Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 Flott å høre om folk som får et positivt inntrykk av politiet De får mye pepper for det de gjør, men få vet hvor tøft dem egentlig har det. De skal være autoritære, men blir kalt for maktsyke. De skal prøve å rekke over alt som skjer, selv den minste lille ting til tross for at de må nedbemanne grunnet økonomi, og folk sier de ikke gidder å bry seg. Det hender alvorlige ting skjer som kunne vært unngått, men selv de i politiet er bare mennesker de også.De kunne vært mer tilbakeholdne med å akseptere politikerne sine moralistiske lover, så ville de fått mer tid til å håndheve lover som virkelig beskytter folk, fremfor å plage folk.
Gjest Marlo Skrevet 9. desember 2009 #11 Skrevet 9. desember 2009 Det kan være propaganda, de oppfører seg annerledes/eksemplarisk foran kamera. Det er ikke min opplevelse at politiet. Jeg ser ofte politi i aksjon, da min sambo er nyhetsfotograf og jeg er ofte med han. De oppfører seg alltid like rolig som de også gjør på TV. Tror jeg har sett en politimann miste kontrollen helt - en gang - og han ble dratt til side av en annen politiman og fikk beskjed om å skjerpe seg eller dra hjem.
gbnj Skrevet 9. desember 2009 #12 Skrevet 9. desember 2009 Det er ikke min opplevelse at politiet. Jeg ser ofte politi i aksjon, da min sambo er nyhetsfotograf og jeg er ofte med han. De oppfører seg alltid like rolig som de også gjør på TV. Tror jeg har sett en politimann miste kontrollen helt - en gang - og han ble dratt til side av en annen politiman og fikk beskjed om å skjerpe seg eller dra hjem....eller foran vitner!
Gjest Huffsa Skrevet 13. desember 2009 #13 Skrevet 13. desember 2009 Reprisen går nå Elsker programmet! Syntes det er et koselig og morsomt program. Og jeg blir litt stolt over jobben politiet gjør for landet, og hvor mye de lar seg finne i. Ja, det finnes mange politi-folk som er drittsekker, men det gjør det i alle yrker..
Supramundane Skrevet 14. desember 2009 #14 Skrevet 14. desember 2009 Jeg syns politiet er et utrolig interessant program.
Julebrus Skrevet 14. desember 2009 #16 Skrevet 14. desember 2009 Kjempebra og spennende serie. Skal følge med videre på denne!
Xtend Skrevet 14. desember 2009 #17 Skrevet 14. desember 2009 Så reprisen igår, og jeg er sjeleglad jeg ikke jobber i politiet. da tror jeg at jeg hadde blitt anmeldt for politivold litt for ofte. All ære til de staute karer og damer i etaten som klarer å holde seg rolige når bergenske burugler på 15 står og kaller de jævla idiot. Jeg hadde ihvertfall klikket i vinkel. "it ain't gonna happen", fy faen for ei motbydelig tøs.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #18 Skrevet 17. desember 2009 Jeg syns det ser ut som de utfører en helt ordinær jobb, men får litt flere hjelpemidler enn andre. Serien er ok, samarbeider ofte med politiet og kan ikke si at serien bedrer eller forværrer inntrykket mitt av dem. Det eneste er at jeg tenker at jeg burde gått politiskolen, siden vi gjør mye av det samme
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #19 Skrevet 21. desember 2009 Noen som vet om det er mulig å se episodene på nettet? Har nemlig ikke tv akkurat nå og skulle gjerne sett de... Synes det er merkelig at tvnorge ikke har lagt de ut på nett-tv..
Kjetil S. Skrevet 21. desember 2009 #20 Skrevet 21. desember 2009 En annen ting som er helt og fullt lovlig er å lytte på politiradio, og det kan du bl.a. gjøre på Windows Media Player. Oslopolitiet sendes over 3 kanaler; Åpne Windows Mediaplayer. Trykk på FIL og Åpne URL-adresse... Lim inn følgende adresse, én av de vil som oftest virke; http://oslo1.politiradio.net:8080/ http://oslo2.politiradio.net:8080/ http://oslo3.politiradio.net:8080/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå